Page 48 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 48

ale   vybudován   na   výsledcích,   aktivitách,   zkušenostech   a   událostech   cyklu
            předcházejícího, je tento předcházející cyklus bází a základem pro vše, co nastává,
            probíhá a stává se v následujícím cyklu. Takže všechny  sentientní  entity, které se
            účastnily   jsoucna   a   bytí   předcházejícího   časového   cyklu,   se   MUSÍ   zachovat   na
            věčnost na všech úrovních svých kroků neboť z nich a z kumulativního součtu všech
            jejich   zkušeností   a   tvůrčích   počinů   je   vybudován   cyklus   nový   se   všemi   jeho
            sentientními entitami a jim připadajícími prostředími.

            Ve   své   povšechnosti   se   stávají   nejniternějším   stupněm   nadcházejícího   cyklu.   To
            znamená,   že   předcházející   časový   cyklus   se   ve   svém   celku   stává   nejniternějším
            stupněm následujícího cyklu, z něhož se buduje jeho vlastní nový intermediální a
            fyzický   čili   přírodní   stupeň.   Takže   každý   časový   cyklus   je   od   nejniternějšího   po
            nejzevnější   nitrem   následujícího  časového   cyklu   svými  následnými   a   souběžnými
            souvztažnými stupni a skrze ně.

            Protože nejniternější stupeň každého následného stupně je kumulativním součtem
            všech zkušeností, znalostí a dostižení předcházejícího cyklu, je možné budovat v
            tomto novém cyklu vyšší duchovní stav a uvědomění, kterým se stále více a více
            přibližuje   k   Absolutnímu   jsoucnu   a   Absolutnímu   bytí   Nejvyššího.   Takže   každému
            následujícímu cyklu času je díky jeho předcházejícím cyklům a jejich dostižením a
            tvůrčím počinům umožněno dosáhnout vyššího stupně duchovnosti a uvědomění,
            který jej činí dokonalejším ve všech ohledech a pokročilejším co do úrovně blízkosti a
            míry totožnosti s Nejvyšším.

            Kvůli Absolutní povaze Nejvyššího pokračuje tato tvůrčí snaha věčně. Absolutní láska
            a   Absolutní   moudrost   Nejvyššího   se   může   přenášet   v   Absolutním   smyslu   jen
            Absolutním počtem a Absolutní variací tvořivého počínání. Jelikož Nejvyšší působí v
            každém   prostoru   a   čase   bezprostorově   a   bezčasově   -   Nejvyšší   je   Absolutně
            bezprostorový a Absolutně bezčasový, a tedy vždy přítomen v Absolutním smyslu
            všude a v jakémkoli čase - pociťuje veškerá Svá stvoření od věčnosti do věčnosti jako
            nastávající, probíhající a stávající se zde a nyní. V celkovém souhrnném součtu jejich
            jsoucen a bytí se Mu/Jí jeví jako jedna dokonalá Absolutní  sentientní  entita, jíž je
            On/Ona s to dávat a s níž je s to sdílet, navzájem přijímat a oplácet v absolutním
            smyslu.


            Toto je jedno z největších tajemství toho, jak Absolutní Nejvyšší se Svými Absolutními
            hodnotami může mít v absolutním smyslu vztah se Svým Stvořením, které je k němu
            relativní. Protože je každý v posloupnosti kroků a časových cyklů v každém a jelikož
            Nejvyšší je Sám Sebou a v Sobě v nejniternějším, tak se každý od věků na věky
            účastní skrze nejniternější úroveň Jeho/Její vlastního bytí a jsoucna ve zkušenostech
            kohokoli   jiného.   Tímto   způsobem   zkušenosti   je   každý   přijímatelem   Absolutních
            hodnot Nejvyššího v jejich Absolutním smyslu.

            A   jelikož   prožívání   může   probíhat   ve   všech   aspektech   a   věčně   pouze   po   linii   z
            nejniternějšího k nejzevnějšímu, je nutné mít  sentientní  entity na všech úrovních a
            krocích jsoucna a bytí a ve všech časových cyklech od samého prvního kroku až po
            poslední a uvnitř každého cyklu v jejich následném a odděleném pořadí. Je zřejmé, že
            žádné   jiné   prostředky   by   nemohly   zajistit   ztělesnění   možnosti   účastnit   se   v
            Absolutním smyslu a s Absolutní hodnotou Absolutního sdílení, Dávání, Přijímání a
            Oplácení s Nejvyšším. Z tohoto opětovně vyplývá Absolutní hodnota každé sentientní
            entity.

            Takže mnoho sentientních entit nemusí nikdy inkarnovat do fyzického čili přírodního
            stavu.
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53