Page 47 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 47

všemi jejich souběžnými stupni jsou jednou takovou kopií relativní k Nejvyššímu.
            Absolutní kumulativní součet všech jsoucen a bytí je tedy jednou Absolutní sentientní
            kopií Nejvyššího, do které se mohou absolutně přenést všechny Absolutní aktivity a
            Události   v   Nejvyšším.   Takže   Nejvyšší   má   možnost   pro   Absolutní   sdílení,   Dávání,
            Přijímání   a   Absolutní   oplácení   někomu   a   s   někým,   kdo   je   ve   svém   celkovém
            souhrnném součtu absolutní jako Nejvyšší, protože je přesně jako On/Ona s jedinou
            odlišnosti, že je tím „vně“ Jeho/Jejího „uvnitř“. A jelikož toto „vně“ nastává, probíhá a
            stává se z „uvnitř“ Nejvyššího, Nejvyšší je nyní „uvnitř“ tohoto „vně“ v absolutním
            smyslu.   Z   něho   se   může   věčně   udržovat   život   toho   „vně“   Absolutní   přítomnosti
            Nejvyššího v jeho „uvnitř“.

            Takže je ustanovena cesta pro Absolutní vzájemnost.


            Připomíná   to   komunikaci   mezi   dvěma   stejně   vybavenými   lidmi,   kteří   si   mohou
            navzájem stejně oplácet to, co jeden nabízí tomu druhému. To je chtěním, touhou a
            přáním   pravé   lásky   a   moudrosti   a   v   absolutním   smyslu   je   to   touhou   a   chtěním
            Absolutní lásky a Moudrosti Nejvyššího. Tudíž se Nejvyššímu jeví veškeré Jeho/Její
            Stvoření jako jedna dokonalá  sentientní  entita, s níž může mít vztah, jako se Sobě
            rovnou, protože především je Jeho/Její „vně“, v němž od věčnosti do věčnosti sídlí
            Jeho/Její „uvnitř“.


            Kvůli tomuto uspořádání nastává počátek jakékoliv aktivity v nejniternějším kroku a
            pak postupuje všemi následnými kroky ve jsoucnu a bytí, dokud se nestane realitou v
            posledním, fyzickém čili přírodním kroku. Její realita se přenáší zpět ze zevnějšího
            kroku   skrze   všechny   jemu   předcházející   do   jejího   nejniternějšího   kroku   po   linii
            souvztažností, a tak je vytvořena báze a základna pro započetí nové aktivity, nového
            dění a nového tvůrčího počínání. Toto nové tvořivé úsilí je pak opětovně přeneseno
            dolů po linii k poslednímu kroku, kde se realizuje, takže opakuje tento proces vždy s
            novým uvědoměním nového poznání, nové realizace, nové iniciace a nového tvůrčího
            úsilí. Ačkoli tento proces probíhá  navždycky, jeho obsah není nikdy stejný. Toto je
            tedy třeba zformulovat v následující duchovní zákon:


            Nejvyšší Sám/Sama Sebou a „uvnitř“ Sebe Samého/Samé neustále tvoří něco nového
            za   účelem   jeho   přenášení   do   „vně“   Sebe   Samého/Samé,   kde   se   to   procesem
            nástupnictví a oddělování neustále uskutečňuje a stává realitou.


            Jelikož je toto zákon a postup stvoření, je nutné mít  sentientní  entity od samého
            počátku stvoření do jeho posledního kroku v jednom úplném časovém cyklu. Protože
            stvoření probíhá z nejniternějšího k nejzevnějšímu, jsou sentientní entity, které nemusí
            projít přírodním, fyzickým stavem, pokud si tak samy nezvolí.

            13.  Stvoření   nastává,   probíhá   a   stává   se  v  následném   pořadí   z  nejniternějšího   k
            nejzevnějšímu v jednom cyklu času. Avšak totéž pořadí sleduje proces stvoření všech
            časových cyklů; všechny nastávají, probíhají a stávají se z nejniternějšího cyklu k
            nejzevnějšímu, kterého nelze dosáhnout navěky kvůli Absolutní povaze Nejvyššího.
            Prostřednictvím svých předcházejících cyklů je nejzevnější cyklus času vždy stávající
            se. Jeden časový cyklus se v pojmech lidských tvorů na planetě Zemi rovná přibližně
            jednomu   bilionu   roků.   Tento   čas   se   vztahuje   pouze   k   nejzevnějšímu   stupni   čili
            fyzickým vesmírům.


            Každý časový cyklus je reprezentací a souvztažností jednoho duchovního stavu a
            procesu, který je přinášen do Stvoření v absolutním smyslu. Když v rámci tohoto cyklu
            vyčerpá svou užitečnost, stává se bází a základnou rozvoje vyššího duchovního řádu
            jeho stavů a procesů. Takto vchází do jsoucna a bytí nový časový cyklus. Protože je
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52