Page 45 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 45

receptorů v jejich  relativní kondici  je roven Absolutní  hodnotě  všech absolutních
            kategorií, principů, atributů a jejich odvozenin. Stvoření proto musí sledovat pořadí v
            posloupnosti   od   nejniternějšího   k   nejzevnějšímu.   Řád   v   posloupnosti   přenášení
            vyžaduje, aby každý krok ve stvoření - od nejniternějšího po nejzevnější - byl obydlen
            nejprve vědomě uvědomělými entitami, které přenášejí, jakož i přijímají tyto kategorie,
            neboť   bez   nich   by   nemohly   vstoupit   do   jsoucna   a   bytí   další   následující   krok   či
            následný řád a jeho souběžné stupně. Je tudíž nemožné, aby sentientní entity počaly s
            přírodním čili fyzickým stavem.

            11.   Ačkoli   Stvoření   obecně   sleduje   linii   posloupnosti   z   nejniternějšího   do
            nejzevnějšího, stvoření  sentientních  entit ve vztahu k jejich prostředí postupuje dle
            jiného   řádu.   Jakmile   se   z  Absolutní  lásky   a  Absolutní  moudrosti   ve   všech  jejich
            ohledech   vynoří   v   Absolutním   procesu   myšlení   Nejvyššího   idea   prvotního
            nejniternějšího   kroku   a   jeho  sentientních   entit,  je   promítnuta   do   jsoucna   a   bytí
            následujícím způsobem: Nejprve je stvořeno prostředí tohoto kroku pro pohostinné
            přijetí těch  sentientních  entit, které dobrovolně vstupují do jsoucna a bytí tohoto
            jednotlivého   kroku.   Za   druhé   je   stvořena   vnější   forma   či   nádoba   z   prvků   tohoto
            prostředí a z idejí jejich subjektivních nejniternějších a zprostředkujících stupňů. A za
            třetí je do té nádoby či těla promítnuto a umístěno nadělení Absolutních kategorií
            Nejvyššího tak, aby přizpůsobovalo Absolutní povahu těchto kategorií relativnosti
            stvořené  sentientní  entity s relativní hodnotou co možná nejbližší jejich absolutní
            hodnotě v Nejvyšším.

            Jakmile se toto provede, je stejným způsobem jako sám první krok stvořen další krok
            v pořadí. Z nejzevnějšího stupně nejniternějšího prostředí je tedy stvořeno prostředí
            pro následující další krok. Z tohoto prostředí a s pomocí ideje jemu odpovídajícího
            souběžného nejniternějšího a zprostředkujícího stupně je stvořena nádoba či vnější
            forma   jeho  sentientních  entit.   Do   ní   je   umístěno   nadělení   Nejvyššího   procesem
            přenosu   do   entit   předcházejícího   kroku  tak,   že   zmírnění  všech   kategorií   nastává,
            probíhá a stává se přizpůsobené úrovni vnímání následujících sentientních entit.


            Každé stvořené prostředí je stvořeno s ohledem na přijetí  sentientních  entit a jim
            odpovídajících povah. Sentientní entity nejsou stvořeny kvůli prostředí, ale prostředí
            je stvořeno kvůli nim. Takže cokoli existuje ve všech dimenzích, sférách, úrovních,
            stupních a krocích ve všech vesmírech a duchovních a zprostředkujících světech,
            existuje pro sentientní entity a z nich. Jimi a skrze ně Nejvyšší projevuje Sám/Sama
            sebe v Absolutním smyslu.

            Protože   není   možný   jakýkoli   přenos   mezi   prázdnými   prostředími   (Nejvyšší   je
            Absolutně žijící a sentientní entitou ve Svém vlastním Absolutním prostředí a žádá se
            tedy, aby se to vše přenášelo do téhož obsahu a téže formy a skrze něj a ni, který a
            která  je relativní  k Jeho/Její  Absolutní  sentientní  přirozenosti),  vcházejí  sentientní
            entity, pro které je toto prostředí stvořeno, do bytí a jsoucna nadělením Nejvyššího za
            tímto obecným účelem. Protože v tomto obecném smyslu musí stvoření sledovat řád
            posloupnosti   od   nejniternějšího   kroku   k   nejzevnějšímu   s   jejich   odpovídajícími
            souběžnými stupni, je nutné jako první stvořit sentientní entity nejniternějšího kroku a
            jejich prostředí před tím, než vstoupí do jsoucna a bytí jakýkoli jiný následující krok s
            jeho odpovídajícími sentientními entitami.


            12. Jak už bylo uvedeno, každý předcházející krok se stává bázi a základnou dalšího
            následného kroku. Všechny stupně, formy, struktury a dynamiky jednoho postupného
            kroku   odvozují   svůj   původ   z   uspořádání   a   pohybu   kroku   předcházejícího.   Je   to
            absolutní souvztažnost všech událostí předcházejícího kroku a dalšího následujícího
            kroku   po   celé   cestě   dolů   po   linii   k   poslednímu   čili   přírodnímu   kroku.   Cokoli   se
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50