Page 43 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 43

6. Jednou ze základních absolutních kategorií je Absolutní tvořivost. Absolutní tvořivá
            snaha nemůže být při své povaze omezena na jednu úroveň, jedno rozpoložení, jeden
            stupeň,   stav,  proces,  jedno   nastávání,   probíhání   a  stávání   se,  jelikož   toto  vše   je
            relativní k Absolutnímu tvořivému snažení Nejvyššího. Je tedy třeba stvořit nekonečný
            počet a nekonečnou rozmanitost takových podmínek, v nichž by se tato Absolutní
            tvořivá   snaha   mohla   absolutně   projevit   v   celkovém   kumulativním   součtu   všech
            sentientních  entit na všech úrovních, stupních a ve všech rozpoloženích jsoucna a
            bytí. Jelikož jsou všechny sentientní bytosti z Nejvyššího, mají v sobě tvořivou snahu -
            relativní k Absolutní tvořivé snaze Nejvyššího, jíž tyto bytosti tvoří. V tomto tvořivém
            snažení každé sentientní entity je Nejvyšší jako ve Svém vlastním, věčně takto tvořící v
            absolutním   smyslu   skrze   kumulativní   součet   všech   nekonečných   počtů   a   variací
            tvůrčích   snah   všech  satientních  entit,   které   jsou   relativní   k   Nejvyššímu.   Protože
            stvoření probíhá v postupných krocích od nejniternějšího k nejzevnějšímu, je nutno,
            aby se nejprve obydlil nejniternější stupeň takovými sentientními entitami, které zahájí
            stvoření dalšího následujícího stupně Nejvyššího.

            Protože  přírodní  čili  fyzický  stupeň je  posledním  krokem  v  posloupnosti  stvoření
            tohoto  jednotlivého globálního  časového cyklu, je  nemyslitelné, aby se  sentientní
            entity umístily do posledního stupně dříve, než se stvoří nejniternější stupeň a jeho
            následující stupně a jim odpovídající  sentientní  entity. Bylo by to zvrácením řádu a
            nemožné. Žádné stvoření nemůže nastat, probíhat a stát se z nejzevnějšího vzhledem
            k nejniternějšímu čili z „vnějšího“ vzhledem k „vnitřnímu“. Absolutní nejniternější,
            kterým je Nejvyšší, existuje a je sebou v sobě. Cokoli z něho nastává, probíhá a stává
            se, zaujímá pozici vnějším směrem – „vně“ toho „uvnitř“. Jelikož toto je Absolutní řád
            stvoření, nemůže vnější či zevní stupeň být a existovat jako prvotní, protože by jinak
            již nebyl vnějším, ale vnitřním čili tím „uvnitř“. Proto tedy stvoření probíhá postupně z
            nejniternějšího k nejzevnějšímu a proto je nutné nejprve stvořit  sentientní  entity v
            postupné následnosti od nejniternější oblasti a úrovně k vnější čili k té nejzevnější
            úrovni či oblasti.

            7. Jak je shora uvedeno, prvním krokem stvoření je stvoření nejniternějšího stupně či
            kroku, který je nejvyšší úrovní blízkosti a největší mírou totožnosti s Nejvyšším. Tento
            první   krok   se   může   nazývat   nejniternější   úrovní   jsoucna   a   bytí   relativního   k
            Nejvyššímu. Tento nejniternější stupeň si sám v sobě vytvoří svůj vlastní intermediální
            stupeň, z něhož je stvořena zevní forma či úroveň. Když je tento stupeň završen a
            pevně ustanoven a když je doplněn všemi potřebnými sentientními entitami, které v
            tomto stupni sídlí a tvoří z Nejvyššího, je připraven další následný krok, aby vstoupil
            do jsoucna a bytí.


            Tvořivou   silou   a   snahou   nejniternějšího   stupně   z   Nejvyššího   skrze   jeho
            zprostředkující stupeň a z jeho nejzevnějšího čili vnějšího stupně vchází do jsoucna a
            bytí další stupeň se sobě odpovídajícími sentientními entitami. Vnější čili zevní stupeň
            nejniternějšího kroku se tedy stává základnou a bází, na nichž se buduje další krok.
            Protože každý krok se buduje od nejniternějšího k nejzevnějšímu, nejzevnější stupeň
            předešlého   kroku   se   stává   nejniternějším   stupněm   kroku   následujícího.   Z   tohoto
            nejniternějšího stupně nově stvořeného kroku, který je nejzevnějším stupněm kroku
            předešlého, je stvořen nový intermediální stupeň a z něho vchází v jsoucno a bytí
            nový vnější čili zevní stupeň. Tento zevní stupeň se pak stává základnou a bází pro
            stvoření   dalšího   následného   kroku,   který   vytváří   ze   sebe   svůj   vlastní   nový
            zprostředkující stupeň a z něho svůj vlastní nový zevní čili vnější stupeň atd. Celý
            proces takto pokračuje, dokud nevstoupí do jsoucna a bytí jeho poslední stupeň či
            vrstva,   což   je   přírodní   čili   fyzický   stupeň,   aby   dovršil   jeden   cyklus   času,   který
            souvztaží  s   celkovým   uspořádáním   duchovní   organizace   a   se   všemi   jejími
            souvztažnými faktory v jejich celosti. Jeden časový cyklus trvá přibližně jeden bilion
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48