Page 51 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 51

přírodního   stupně,   aby   tak   zkušenost   měla   plný   dopad   po   všech   duchovních   a
            intermediálních světech, po všech vesmírech, dimenzích a jim odpovídajících světech,
            galaxiích, slunečních systémech a planetách bez ohledu na to v jakém jsou časovém
            cyklu.


            S tímto v mysli se v Absolutním procesu myšlení Nejvyššího z Jeho/Její Absolutní
            lásky a Absolutní moudrosti vynořuje idea, plán a schéma. Jakmile nastalo vynoření
            se této ideje, tohoto plánu a schématu, postupuje ke svému stávání se, tj. ke své
            realizaci. Proto je stvořen vhodný čas, vesmír, vhodná galaxie, sluneční soustava a
            planeta a zahajuje se příprava této planety na přijetí lidských bytostí. Za tím zvláštním
            účelem je utvořena náležitá atmosféra a stvořeno vhodné životní prostředí. Nezáleží na
            tom, kolik milionů či miliard roků to vyžadovalo, neboť Nejvyšší působí z Absolutní
            bezčasovosti a Absolutní bezprostorovosti a je přítomen v každém čase a prostoru.
            Dalším krokem v této proceduře bylo stvoření a příprava prototypu či obtisku, z něhož
            by se mohla stvořit vhodná forma vnějšího stupně čili lidského těla. Proto je započat
            na planetě Zemi vývoj nesentientních životních forem, aby se vyvinula a použila zevní
            forma nejvhodnější a nejlepší z možných pro tento účel. Tak se tedy objevují všechny
            druhy rostlinstva a zvířecích forem. Ty postupují po evoluční linii, dokud se nevynoří
            zvířecí forma, která je nejbližší podobou té, jakou má lidské tělo. Touto formou je opici
            podobný nesentientní tvor. Jakmile se zajistí, že tato fyzická forma opici podobného
            tvora je nejvhodnější z hlediska vtělení lidských bytostí, linie vývoje forem se zastaví a
            dále nepokračuje. V tomto bodě je podle tohoto prototypu - ne z tohoto prototypu -
            vybudováno i z prvků Země a ze zvláštních idejí nejniternějšího a intermediálního
            stupně lidských bytostí jejich fyzické tělo, aby se mohly pohodlně přizpůsobit tomuto
            prostředí. Toto fyzické tělo se stává vnějším stupněm lidských bytostí. Protože je
            vytvořeno   z   prvků   Země   a   jeho   podstata   je   utvořena   z   idejí   nejniternějšího   a
            zprostředkujícího stupně, může se nazývat lidským přírodním stupněm. Je daleko
            dokonalejší než prototyp opici podobného tvora. Jak z tohoto lze vidět, není tu na
            Zemi žádná přirozená spojnice mezi stvořením lidského těla a jakékoli zvířecí formy
            včetně samotného prototypu, neboť lidské tělo nebylo vyvinuto z opic, ale z prototypu.


            Proto je snaha vědců nalézt tuto spojnici marná. Bez ohledu na to, co v tomto smyslu
            nalezli či naleznou, je a bude to jen aproximací lidské formy, ale ne pravou spojnicí či
            spojovacím článkem.


            Jakmile   je   připraveno   fyzické   tělo,   je   do   něj   promítnuto   nadání   a   osvícení   od
            Nejvyššího s ohledem na tuto zvláštní ideu Jeho/Jejího Absolutního procesu myšlení a
            nastává, probíhá a stává se její plná realizace a inkarnace. Touto jedinečnou projekcí
            se   toto   nadání   stane   u   každé   lidské   bytosti   jejím   nejniternějším   čili   duchovním
            stupněm, který je nazýván jejím duchem. Jím, z něho a skrze něj je lidská bytost
            pravou   lidskou   bytostí.   Protože   tento   nejniternější   stupeň   je   z   Nejvyššího,   jsa
            Jeho/Jejím   nadáním,   obsahuje   všechny   kategorie,   principy,   atributy   a   odvozeniny
            Nejvyššího relativně pouze k Jeho/Její Absolutní přirozenosti. Protože Nejvyšší vždy
            jest a je Sám o Sobě životem, také jakákoliv z Jeho/Jejich idejí žije a je naživu věčně. A
            protože Nejvyšší je Absolutním „Já jsem“, jakákoli idea či myšlenka, která povstane z
            tohoto „Já jsem“, se stane „já jsem“ relativním k Absolutnímu „Já jsem“, a tak je
            každá   lidská   bytost  sebeuvědomělou   sentientní  bytostí.   Idea   lidské   bytosti
            inkarnovaná v tomto zvláštním fyzickém těle se tedy stává živoucí sentientní entitou,
            pravou podobou a obrazem Nejvyššího, z Něhož/Ní nastává, probíhá a stává se. Z
            nejniternějšího stupně a jeho zvláštních jedinečných idejí je stvořen intermediální čili
            vnitřní stupeň lidské bytosti, který se nazývá její mentalitou čili duší. Protože její ideje
            jsou   jedinečné,   zvláštní   a   neopakovatelné,   je   každá   lidská   bytost   stvořena   jako
            jedinečná a s jedinečným vzezřením.
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56