Page 50 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 50

15.   Stvoření   všech  sentientních  entit   a   jim   připadajících   prostředí   se   odehrává
            Absolutní volbou Nejvyššího v Jeho/Její Absolutní svobodě a Nezávislosti. Kvůli tomu
            je všem sentientním entitám poskytnuta možnost volby být tím, čím jsou, a existovat
            tak, jak existují ve svém vlastním prostředí, svobodně a nezávisle. Jak z vlastní volby
            přijmou   své   vlastní   jsoucno   a   bytí   volby,   přinesou   tento   postoj   postupně   z
            nejniternějšího   až   po   nejzevnější   stupeň,   úroveň   či   krok.   Takže   na   jejich   vlastní
            svobodě   a   nezávislosti   a   výsledném   výběru   je   závislá   svoboda   a   nezávislost   i
            výsledná volba každého následujícího kroku. Bez tohoto počinu by žádná následná
            sentientní entita ze své vlastní volby nemohla být ani existovat svobodné a nezávisle.
            A bez této svobody, nezávislosti a volby by nebylo žádného života a stvoření.

            Protože veškeré stvoření nastává; probíhá a stává se v pořadí od nejniternějšího k
            nejzevnějšímu, je nutné nejdříve stvořit svobodné a nezávislé entity schopné volby v
            nejniternějším stupni, aby tak mohl neustále a bez jakéhokoli přerušení plynout a
            pokračovat přenos této svobody, nezávislosti a volby z Nejvyššího postupně až do
            poslední úrovně. Tudíž ne všechny čijící entity musí projít přírodním stavem.


            16.   Nejvyšší   je   samou   Svou   povahou   Absolutní   prozřetelnost   sama.   Jelikož   se
            všechno   Jeho/Její   působení   odehrává   v   bezčasové   a   bezprostorové   kondici,   je
            přítomen ve všem a zná vše, co se odehrává v jakémkoli čase, prostoru i rozpoložení
            na   jakékoli   úrovni   a   v   jakémkoli   následném   kroku   jsoucna   a   bytí   od   věčnosti   k
            věčnosti. Působení Absolutní prozřetelnosti je vždy „uvnitř“ a probíhá z „uvnitř“ k
            „vně“. Kvůli postupnému sledu této prozřetelnosti nastává, probíhá a stává se u každé
            sentientní  entity   a   skrze   ni   působení   celkového   kumulativního   součtu   všech
            sentientních entit a jim odpovídajících prostředí, existujících od věčnosti k věčnosti,
            od nejniternějšího kroku až po nejzevnější čili vnější krok přírodního čili fyzického
            stupně.

            Jelikož je nejniternější stupeň každé sentientní entity nejzazším sídlem a místem pro
            Nejvyššího,   v   němž   sídlí   v   postupném   a   souběžném   uspořádání   jako   ve   Svém
            vlastním, umožňuje Mu/Jí to přítomnost a vládu v každém a všem od věčnosti do
            věčnosti   v   Absolutním   smyslu   a   věčně.   Takže   každý   následující   krok   je   ovládán
            Nejvyšším skrze  sentientní  entity ze všech předcházejících kroků a těmito entitami.
            Přítomnost Nejvyššího v Nejzevnějším kroku a stupni by byla nemožná bez jsoucna a
            bytí nejniternějšího stupně a kroku a jim odpovídajících sentientních entit. Důvodem je
            to, že veškerá vláda probíhá z „uvnitř“ k „vně“. „Vně“ neexistuje samo o sobě ze sebe,
            ale jen z toho „uvnitř“. Jakékoli vynechání jakékoli úrovně či jakéhokoli kroku v pořadí
            by tudíž vytvořilo úplnou dezorganizaci vedoucí nakonec k zastavení života. Tudíž by
            žádná  sentientní  entita   zevnějšího   kroku   a   stupně   nemohla   být   a   existovat   bez
            sentientních  entit   nejniternějšího   kroku   a   jeho   nejniternějších   stupňů   a   jejich
            následovníků.

            Máme-li stanoveny důvody, účely a cíle pro stvoření  sentientních  entit obecně, je
            nutno nyní uvážit zvláštní důvody, cíle a účely stvoření lidských bytostí na planetě
            Zemi.   A   aby   se   této   záležitosti   plně   porozumělo,   je   důležité   se   nejprve   zabývat
            postupem, jakým byly lidské bytosti stvořeny a jakým se objevily na této planetě.


            V jednom bodě před tím, než započal prostor a čas, postřehl Absolutní proces myšlení
            Nejvyššího, že někdy v čase a prostoru, v jednom časovém cyklu by se mohla položit
            v celém všeuniverzálním vědomí otázka a objevení se této otázky by nutně vyžadovalo
            odpověď.   Jakékoliv   objevení   se   takové   otázky   iniciuje   proces   jejího   nastávání,
            probíhání a stávání se, a tudíž jakoukoliv vhodnou odpověď na tuto otázku je možno
            poskytnout jen příkladem. Plná realizace tohoto všeho je možná jen prostřednictvím
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55