Page 50 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 50
15. Stvoření všech sentientních entit a jim připadajících prostředí se odehrává
Absolutní volbou Nejvyššího v Jeho/Její Absolutní svobodě a Nezávislosti. Kvůli tomu
je všem sentientním entitám poskytnuta možnost volby být tím, čím jsou, a existovat
tak, jak existují ve svém vlastním prostředí, svobodně a nezávisle. Jak z vlastní volby
přijmou své vlastní jsoucno a bytí volby, přinesou tento postoj postupně z
nejniternějšího až po nejzevnější stupeň, úroveň či krok. Takže na jejich vlastní
svobodě a nezávislosti a výsledném výběru je závislá svoboda a nezávislost i
výsledná volba každého následujícího kroku. Bez tohoto počinu by žádná následná
sentientní entita ze své vlastní volby nemohla být ani existovat svobodné a nezávisle.
A bez této svobody, nezávislosti a volby by nebylo žádného života a stvoření.
Protože veškeré stvoření nastává; probíhá a stává se v pořadí od nejniternějšího k
nejzevnějšímu, je nutné nejdříve stvořit svobodné a nezávislé entity schopné volby v
nejniternějším stupni, aby tak mohl neustále a bez jakéhokoli přerušení plynout a
pokračovat přenos této svobody, nezávislosti a volby z Nejvyššího postupně až do
poslední úrovně. Tudíž ne všechny čijící entity musí projít přírodním stavem.
16. Nejvyšší je samou Svou povahou Absolutní prozřetelnost sama. Jelikož se
všechno Jeho/Její působení odehrává v bezčasové a bezprostorové kondici, je
přítomen ve všem a zná vše, co se odehrává v jakémkoli čase, prostoru i rozpoložení
na jakékoli úrovni a v jakémkoli následném kroku jsoucna a bytí od věčnosti k
věčnosti. Působení Absolutní prozřetelnosti je vždy „uvnitř“ a probíhá z „uvnitř“ k
„vně“. Kvůli postupnému sledu této prozřetelnosti nastává, probíhá a stává se u každé
sentientní entity a skrze ni působení celkového kumulativního součtu všech
sentientních entit a jim odpovídajících prostředí, existujících od věčnosti k věčnosti,
od nejniternějšího kroku až po nejzevnější čili vnější krok přírodního čili fyzického
stupně.
Jelikož je nejniternější stupeň každé sentientní entity nejzazším sídlem a místem pro
Nejvyššího, v němž sídlí v postupném a souběžném uspořádání jako ve Svém
vlastním, umožňuje Mu/Jí to přítomnost a vládu v každém a všem od věčnosti do
věčnosti v Absolutním smyslu a věčně. Takže každý následující krok je ovládán
Nejvyšším skrze sentientní entity ze všech předcházejících kroků a těmito entitami.
Přítomnost Nejvyššího v Nejzevnějším kroku a stupni by byla nemožná bez jsoucna a
bytí nejniternějšího stupně a kroku a jim odpovídajících sentientních entit. Důvodem je
to, že veškerá vláda probíhá z „uvnitř“ k „vně“. „Vně“ neexistuje samo o sobě ze sebe,
ale jen z toho „uvnitř“. Jakékoli vynechání jakékoli úrovně či jakéhokoli kroku v pořadí
by tudíž vytvořilo úplnou dezorganizaci vedoucí nakonec k zastavení života. Tudíž by
žádná sentientní entita zevnějšího kroku a stupně nemohla být a existovat bez
sentientních entit nejniternějšího kroku a jeho nejniternějších stupňů a jejich
následovníků.
Máme-li stanoveny důvody, účely a cíle pro stvoření sentientních entit obecně, je
nutno nyní uvážit zvláštní důvody, cíle a účely stvoření lidských bytostí na planetě
Zemi. A aby se této záležitosti plně porozumělo, je důležité se nejprve zabývat
postupem, jakým byly lidské bytosti stvořeny a jakým se objevily na této planetě.
V jednom bodě před tím, než započal prostor a čas, postřehl Absolutní proces myšlení
Nejvyššího, že někdy v čase a prostoru, v jednom časovém cyklu by se mohla položit
v celém všeuniverzálním vědomí otázka a objevení se této otázky by nutně vyžadovalo
odpověď. Jakékoliv objevení se takové otázky iniciuje proces jejího nastávání,
probíhání a stávání se, a tudíž jakoukoliv vhodnou odpověď na tuto otázku je možno
poskytnout jen příkladem. Plná realizace tohoto všeho je možná jen prostřednictvím