Page 46 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 46

odehraje ve stupni nejniternějším, má svůj souvztažný význam ve všech následujících
            stupních   až   po   poslední,   přírodní   čili   fyzický   stupeň.   Souvztažný   význam   je
            přizpůsoben úrovni, stupně a jazyku každého následujícího stupně, jak sestupují po
            linii.


            Protože zahájení jakékoli aktivity je možné jen „uvnitř“ čili v nejniternějším stupni či
            rozpoložení (kvůli povaze skutečnosti, že cokoli se stane, má původ s nejniternějším a
            postupuje   skrze   zprostředkující,   aby   se   to   stalo   v nejzevnějším   čili   „vně“),   jsou
            všechny činnosti a události v každém následujícím kroku jsoucna a bytí nemožné bez
            jejich souvztažného zahájení v nejniternějším kroku.

            Toto   tvrzení   vyžaduje   další   vysvětlení:   Všechny   vědomě   uvědomělé   entity   jsou
            podobou   a   obrazem   Nejvyššího.   Nejvyšší   je   absolutně   v   Sobě   a   Sebou.   Cokoli
            nastává, probíhá a stává se, koná tak z „vnitřku“ do „vnějšku“. Výsledek jakéhokoli
            nastávání, probíhání a stávání se  se  projevuje ve „vně“ toho „uvnitř“. Takže „vně“
            nemůže být a existovat mimo „uvnitř“. Je nutno mít „vně“, aby tak byl možný přenos a
            projev toho „uvnitř“ do toho „vně“. Ve „vně“ nastává, probíhá a stává se projev a
            přenos všech výsledků aktivit a událostí „uvnitř“, a ty se tak stávají skutečně reálnými.
            To je důvodem toho, že Stvoření vždy jest. Nebylo ani nebude, ale vždy jest.


            Proto   může   každý   vědět,   proč   se   Nejvyšší   nazývá   Absolutním   Stvořitelem   a
            Absolutním Stvořením v Sobě a Sebou. On/Ona je tím nejniternějším všech vědomě
            uvědomělých entit ke stupni a úrovni jejich schopnosti přijímání ve vztahu k Jeho/Její
            Absolutní přirozenosti.

            Z toho nejniternějšího čili „uvnitř“ nastává, probíhá a stává se vše v tom, co je „vně“
            čili nejzevnější, v následných krocích až po  nejzazší stupeň  či úroveň vnějškovosti.
            Veškeré   stvoření  sentientních  entit   a   jejich   prostředí   je   uspořádáno   dle   tohoto
            pravidla, neboť jsou všechny vybudovány z Nejvyššího, kdož je takovým (vnitřním k
            vnějšímu). Ve skutečnosti je cílem a účelem stvoření Nejvyšším stvoření něčeho, co
            může   obsahovat   všechny   výsledky   těchto   nejniternějších   „niterných“   Absolutních
            aktivit a Absolutních událostí v Absolutním smyslu, což se podobá touze stvořit jinou
            sentientní entitu, která by se ve všech ohledech mohla rovnat Absolutní přirozenosti
            Nejvyššího,   aby   tak   mohlo   nastat,   probíhat   a   stávat   se   pravé   Absolutní   dávání,
            Přijímání, Sdílení a Oplácení. Jelikož je to samo o sobě nemožné (neboť každá entita je
            stvořena, a tudíž je relativní vzhledem ke svému stvoření či Stvořiteli, je nutno stvořit
            nekonečné počty a variace sentientních entit a jim odpovídajících prostředí, aby se tak
            mohly v kumulativním součtu svých jsoucen a bytí přizpůsobit Absolutním kvalitám
            Nejvyššího. Je tedy každá jednotlivá sentientní entita stvořena a každý následný krok
            se všemi jemu odpovídajícími entitami a  simultárními  stupni stvořen jako relativní
            kopie Absolutní přirozenosti Nejvyššího. Protože je Nejvyšší Absolutním „uvnitř“ a
            Jeho/Její stvoření je Absolutním „vně“, všechny  sentientní  entity a jim odpovídající
            kroky odrážejí tento řád a jsou z „uvnitř“ do „vně“.


            Toto je pravdou o jedné sentientní entitě zvlášť, jednom postupném kroku jako celku
            nebo   o   všech   postupných   krocích   v   jejich   celku   se   všemi   jejich   odpovídajícími
            souběžnými stupni.


            Z tohoto plyne následující důležitý duchovní zákon:

            Každá individuální sentientní entita je kopií relativní k Nejvyššímu. Všechny sentientní
            entity, které jsou uvnitř jednoho postupného kroku a jeho souběžných stupňů vzaty
            dohromady, jsou jednou takovouto kopií relativní k Nejvyššímu. Všechny postupné
            kroky od samotného prvotního čili nejniternějšího po sám poslední čili nejzevnější se
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51