Page 40 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 40

za tímto účelem vlastní duchovní či duševní úroveň a její prostředky a metody bez
            ohledu na takzvaný přírodní čili vnější stupeň, byli by náhle schopni rozeznat a vnímat
            ohromnou činnost a přítomnost mnoha vysoce vyvinutých sentientních entit, které v
            dané chvíli zaujímají tento zvláštní prostor a čas v této jednotlivé dimenzi.


            Avšak tyto vyšší stupně v lidských bytostech - a obzvláště ten nejniternější (duchovní)
            stupeň jsou pro ně uzavřeny z důvodů, které budou probrány v následující kapitole
            této knihy.

            Další   důležitou   otázkou,   která   se   musí   uvážit,   je   účel,   cíl   a   důvod   pro   stvoření
            sentientních  entit   obecně   a   lidských   bytostí   zvlášť   a   všech   jejich   přírodních,
            duševních a duchovních stavů.


            Než však  pokročíme   dál,  je  nutno   nejprve  opravit  některé  omyly, které   existují   v
            některých duchovních, mystických, náboženských a vědeckých pojetích na planetě
            Nula.


            1. Je omylem předpokládat, že vnější forma či tělesný projev všech sentientních entit
            jsou stejné jako forma a projev lidských bytosti. Tato analogie je nesprávná. Některé
            mají stejnou či podobnou formu, některé ji nemají a některé se nepodobají ničemu
            lidskému.

            2. Je omylem předpokládat, že všechny sentientní entity jsou odděleny a rozděleny na
            samčí a samičí, jak je tomu u lidských bytostí. Některé jsou, některé ne, ale všechny v
            sobě obsahují úplné sjednocení samčího a samičího principu, a tedy některé z nich
            jsou androgynní, jako je Nejvyšší.


            3. Ze shora uvedeného omylu plyne omyl třetí: Je omylem předpokládat že způsob
            sexuálního styku a rozmnožování je u všech  sentientních  entit týž, jaký mají lidské
            bytosti na planetě Nula. U některých je, u některých není a u některých se nepodobá
            ničemu lidskému.


            4. Je omylem předpokládat, že existuje pouze jeden duchovní svět. Ve skutečnosti je
            nekonečný počet a nekonečná variace duchovních světů  zaujímajících  stejné místo,
            ale   v   různých   dimenzích,  prolínajících  se   a   prostupujících   se   navzájem   a   též
            existujících vedle sebe.

            5. Je omylem předpokládat, že existuje jen jeden intermediální svět. Je jich tolik, kolik
            je duchovních světů, a jsou v přesné souvztažné pozici ke každému duchovnímu
            světu.

            6. Je omylem předpokládat, že existuje pouze jeden fyzický hmotný Vesmír. Existuje
            nespočet   vesmírů   zabírajících   stejné   místo,   ale   různé   dimenze,  prolínajících  se   a
            prostupujících se navzájem a také existujících vedle sebe. Všechny vesmíry jsou v
            neustálé souvztažnosti se svými intermediálními světy a skrze ně s jim odpovídajícími
            duchovními světy.

            7. Je omylem předpokládat, že mezi těmito všemi světy není žádné spojení a že existují
            navzájem odděleně, každý mimo všech ostatních. Ve skutečnosti nastávají, probíhají,
            stávají se a pokračují navzájem jeden ve druhém či vedle sebe se vší rozmanitostí
            vzájemných propojení a mostů. Především postupují jeden z druhého v souběžných
            diskrétních   a   spojitých   následných   krocích   a   nejniternějšího   do   nejzevnějšího,   tj.
            nejdříve duchovní, pak intermediální, a potom fyzický čili přírodní svět. Cokoli se stane
            v jednom, má kvůli vzájemnému propojení a vzájemné závislosti dopad a vliv na
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45