Page 147 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 147

pozemských a světských věcí, které samy o sobě a ze sebe nemají žádnou hodnotu.
            Jelikož   je   konečným   cílem   a   účelem  pseudutvůrců,   aby   zničili   veškeré   Stvoření
            Nejvyššího, vedou všechny systémy, které vyvinulo  pseudočlověčenstvo, ve svém
            konečném použití k ničení.


            Ekonomika není v této souvislosti výjimkou. Ekonomická nestabilita může mít zničující
            ničící dopad na lidský život. Jsou postiženy všechny jednotlivosti života na všech
            úrovních.

            Aby se situace ještě více zkomplikovala a aby se dovedlo k urychlené sebedestrukci,
            je rozvinut zamotaný, složitý a rozporuplný systém zdanění výdělků a majetku lidí.
            Daně   jsou   stanoveny   samozřejmě   pod   rouškou   podpory   systému,   o   němž   se
            předpokládá, že ochraňuje život a bezpečnost svých příslušníků. Co se ve skutečnosti
            zde ochraňuje, není život a bezpečnost lidí, ale ohavné udržování systému samotného
            jeho tradicemi a zvyky a skrze ně. Zdanění slouží k tročení lidí systémem. Proto se
            vyvíjejí početné zákony, pravidla, směrnice a předpisy, které stanovují a omezují lidské
            výdělky a majetky a potlačují jejich produktivní stimuly.

            Tyto   stimuly   mají   hlubokou   duchovní   souvztažnost,   což   je   pro  pseudotvůrce
            nebezpečné.   Produktivní   pohnutky   lidí   jsou   odrazem   souvztažných   duchovních
            tvůrčích popudů, které jsou principem duchovního života. Když lidé vidí výsledky
            takových pohnutek, jsou dle duchovního zákona pohnutky samy odměnou bez ohledu
            na   jejich   materiální   důsledky.   Počne   se   vidět   velká   možnost   a   užitečnost   těchto
            pohnutek pro obecné blaho. Takové úvahy jsou čistě duchovní a mohou vést k objevu
            duchovních principů. To je ovšem pro  pseudotvůrce  nebezpečná situace. Proto se
            institucionalizují   vyšší,   složitější   a   mnohonásobné   systémy   zdanění,   aby   se   lidi
            neustále   udržovali   zaneprázdněni   svými   finančními   potřebami   a   aby   se   předešlo
            rozvoji skutečně produktivních pohnutek. V tomto systému jsou dovoleny odpočty ve
            formě   investic,   ale   ty   jsou   povoleny   ve   své   podstatě   a   formě   jen   proto,   že   tyto
            investice  jsou  investicemi  do  systému,  a  slouží   tudíž  k  udržování  a  podporování
            systému samotného.


            Ale toto povolení taktéž slouží jinému účelu: Vést lidi k podvodům, krácení daní a ke
            kriminálním činům, které se používají, aby se buď vyhnulo zdanění, nebo předstíraly
            fiktivní odpočty. Takové praktiky ovšem slouží cíli pseudotvůrců. Zabíjejí se tak dvě
            mouchy jednou ranou. Odpočty kvůli investicím a zaměstnání podporují, udržují a
            zachovávají život systému. Účelem systému je ovšem v jeho nejzazším smyslu zničení
            jakékoli duchovnosti a veškerého stvoření pravého Stvořitele. A pohnutky ke krácení,
            podvodům a porušování zákonů přispívají k odvracení lidí od duchovnosti. Stávají se
            tak nečestnými. Neustále se cítí nečestnými a vinnými. V nečestnosti a pocitu viny
            není zřejmě žádná duchovnost.


            Ale   v   těchto   ekonomických   systémech   a   zdanění   jsou   zrnka   pravdy.   Jedním   je
            vzájemná  podpora  a   sdílení   něčích  vymožeností   s  druhými   prostřednictvím   jejich
            materiálního projevu. Když se někdo účastní budování společnosti, může to sloužit
            duchovnímu   účelu:   Poskytnout   více   možných  příležitostí,   vytvářet  nejlepší   možné
            prostředí   pro   všechny   a   pro   individuální  sebeaktualizaci  a   seberealizaci   a   pro
            uskutečnění   celkového   tvůrčího   úsilí   individua   v   jeho   jedinečném   projevu   a   jeho
            pohnutkách sloužit nakonec všeobecnému blahu a užitku pro všechny. V této konotaci
            je správné a řádné přispívat takovému systému částí svých příjmů, protože zařizuje
            takové možnosti a takové prostředí. Čímkoli někdo v tomto ohledu přispívá systému,
            je to jeho nejzazší investicí do jeho vlastní tvořivosti a produktivity, jejíž návratnost má
            formu takové podpory. Vzájemný prospěch takového uspořádání je zřejmý. To je pravá
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152