Page 145 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 145
a moci. Privilegované skupiny dneška se mohou zítra stát utlačovanými a obráceně.
Jedná se jen o výměnu pozic, ale NE o záměnu pravých hodnot. Potlačené třídy,
jakmile se stanou privilegovanými, převezmou a přijmou tyto hodnoty a udržují je
stejně účinně a soustavně jako předešlé vládnoucí třídy.
Na takovýchto základech jsou tedy vybudovány lidské vztahy v člověčenstvu. Toto je
záměrným výtvorem pseudotvůrců, aby se právě duchovní hodnoty - láska, tolerance,
porozumění, spolupráce, trpělivost, ohled, přijímání a svoboda volby - mohly zadusit a
nahradil svými opaky - nenávistí, intolerancí, úmyslným nedorozuměním,
nespolupracováním, bezohledností, netrpělivostí, odvrhováním a otroctvím
konformitě, tradicím a zvykům, které ničí duchovnost.
18. V tomto uspořádání musí nakonec vše směřovat k jednomu účelu: Udržovat a
podporovat systémy pseudočlověčenstva a pokračovat v jejich zachovávání a růstu,
aby mohly nejen přežít, ale se i rozšiřovat, jak se doufá, navěky.
Aby se dosáhlo tohoto cíle, je iniciován postupný rozvoj technologií. Technologie je v
tomto spoluoznačení užila jako nástroj důkazu všem členům pseudočlověčenstva, že
jejich účelem je neustálé zdokonalování podmínek jejich života. Technologie se
zabývají vnějšími jevy a jejich praktickým využitím; nicméně zdokonalování životních
podmínek je omezeno jen na přírodní a fyzický blahobyt. Lidé jsou otroky idejí,
myšlenek, tužeb a sklonů mít větší a větší fyzické a materiální výdobytky, které samy v
sobě a o sobě nemají žádnou duchovní hodnotu. V tomto ohledu se tyto výdobytky
stávají účelem lidského života; odvracejíce tak lidi od duchovnosti.
Pravým účelem technologií má být důraz na to, aby se fyzický život učinil
pohodlnějším a odstranily se materiální starosti a obavy o fyzické přežití. Pak by se
mohlo strávit více času zkoumáním duchovních hodnot a věnovalo by se větší úsilí
duchovnímu, duševnímu a emočnímu růstu, zlepšování a pokroku.
V této konotaci slouží technologie nejzazšímu duchovnímu účelu a pomáhají lidem,
aby byli více duchovními, a tedy více samými sebou.
Taková konotace technologií je pro pseudotvůrce nepřijatelná. Využití technologií je
zvráceno, pokaženo a deformováno. Využívají se k zotročení lidí závislostí na
materiálních, světských a pozemských věcech a na obranu lidských systémů tradic a
zvyků. Jelikož se v ustanovených státech tato obrana považuje za největší dobrodiní a
hodnotu lidského života, technologie se využívají k produkci ničivých zbraní, které
zlikvidují cokoli a kohokoli oponujícího tomuto systému a ohromujícího jej. Z toho
vyplývá nevyhnutelný výsledek, že hlavní využití technologií je za účelem destrukce.
Ale takové využití technologií z nich odstraňuje jakoukoli duchovní konotaci. Lidé k
nim započnou rozvíjet vztahy lásky a nenávisti. Na jedné straně milují jejich
výdobytky, neboť jim poskytují mnohé fyzické vymoženosti jejich prostředí a přírody,
kterých si cení a stávají se na nich závislými. Na druhé straně je nenávidí, neboť se
mohou stát prostředky jejich zničení. Takovýto vztah anuluje vždy více schopnost
vidět velkou potenciální duchovní hodnotu, kterou technologie mají.
Udržují se, podporují a napájejí politické spory o využití technologií, aby se z nich
nemohla vyzískat žádná duchovní hodnota. To platí obzvláště ohledně vývoje
nukleárních zbraní, mírového využití atomové energie a kosmických letů.
Důsledky, dopad a konsekvence nukleární technologie a vesmírných letů mohou být
ohromné jak v pozitivním, tak i negativním směru. Pozitivní důsledky jsou duchovní.