Page 143 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 143

samovnucených omezení jsou u přírodovědců možné jen zcela nesprávné a zkreslené
            závěry ohledně života, vesmíru a všech jejich jevů a struktur.

            15. To, že je pseudočlověčenstvo zaneprázdněno vnějšími hodnotami, zakládá podivný
            a paradoxní postoj k otázce lidského života a smrti. Na jedné straně - jelikož se
            přikládá malá či žádná hodnota niterným a vskutku duchovním záležitostem, které
            ustanovují život - má lidský život sám o sobě malý význam. Může se takto snadno
            zasvětit zachovávání, udržování a podporování monstrózních tradic, zvyků, kultur a
            všech jejich systémů. Důležitou věcí zde není lidský život jedince, ale obrana systémů,
            které se považují za to, co obecně daruje, podporuje a udržuje život. Tento abstraktní
            život systému se pokládá na piedestal, a uctívá se ve formě mnoha miliard obětí
            lidských individuálních životů, což se oslavuje a obdivuje. Pustošivé války a činy násilí
            a agresí, které zabíjejí lidi jako mouchy, jsou příkladem takového postoje.


            Na straně druhé - jelikož se život odvozuje z přírody a fyzického těla a má jejich
            vlastnosti - lidé na životě v těle zoufale lpí a rozvíjejí značné obavy ze smrti velmi se
            snažíce podporovat, rozšiřovat a zachovávat tento život za každou cenu. Nechtějí
            připustit,   že   v   těle   ani   v   přírodě   není   žádný   pravý   život,   ani   to,   že   je   to   pouze
            přítomnost života v nich prostřednictvím nejniternějšího stupně, v němž je Nejvyšší.
            Tudíž je pro ně skutečně nemožné věřit, že eliminací těla a hmoty se neeliminuje
            individuální život, neboť je zcela, úplně a absolutně nezávislý na jakémkoli přírodním
            fenoménu hmoty a jejích prvků. Skutečný život je život duchovní a nemůže být zničen.

            Takové   ideje   jsou   pro  pseudotvůrce  nežádoucí   a   nesnesitelné.   Proto   vložili   do
            lidských myslí tento paradoxní postoj k životu, omezujíce jeho význam na abstraktní
            život systému a na závislost na fyzickém těle a hmotě. Zaneprázdnění takovýmto
            pseudoživotem je bezpečným způsobem, jak udržovat lidi mimo pravou duchovnost.


            Jiné zkreslení důrazně vštípené v lidskou mysl přichází skrze náboženské ohavnosti
            diktující  lidem  zvláštní způsob  života, který musí vést, aby si zasloužili vstup do
            nejasného věčného života. Není zformulováno žádné detailní pojetí podstaty věčného
            života.   Jelikož   jsou   tyto   diktáty   založeny   na   strachu,   pocitech   viny,   trestech   a
            záměrném zatemňování stylu věčného života, lidé se stále více obávají umírání a
            pravého života a lpí stále tvrdošíjněji na fyzickém životě svých těl. Při pohledu na tuto
            skutečnost   jsou   tyto   náboženské   ohavnosti   ve   svém  nejzazším  smyslu   stejně
            materialistické, zvrácené a nebezpečné jako všechny ostatní. Neexistuje v nich nic
            skutečně duchovně hodnotného. Jediným zrnkem pravdy dostupným v těchto pojetích
            je předpoklad či doufání, že je tu jakýsi druh života po smrti. Vysvětlení, výklady a
            chápání toho, jak takový život funguje a jak se dosahuje, jsou ale úplně zkresleny,
            zvráceny a zmrzačeny, což vede k ustanovení pomníků o tom, co není pravým věčným
            duchovním životem.


            16.   Životní   styl  pseudočlověčenstva  se   točí   okolo   následování,   podporování   a
            udržování tradic, zvuků a kulturních obyčejů. Cokoli nové se přijímá zdráhavě, pomalu
            a s nedůvěrou a trvá dlouho, než se to absorbuje. Jakmile se to přijme, stane se to
            částí těchto tradic a zvyklostí a ztrácí to svůj pokrokový prvek. V každém novém kroku
            se původní pojem individuality a individuálních odlišností pozměňuje, zkresluje a je
            zvrácen. Tradice, zvyky a kultury vedou ke stereotypnímu rozvoji osoby, od které se
            očekává, že bude myslet, cítit, chtít, jednat, fungovat a chovat se jistými způsoby,
            které tento stereotyp předpisuje.
            V tomto smyslu je individualita nahrazena hraním rolí, konformitou a uniformitou.
            Jakékoli   odchylky   od   těchto   požadavků   a   nároky   se   považují   za   nežádoucí,
            nenormální, patologické a nebezpečné, a proto se musí jejich projevu kontrolovat,
            blokovat a potlačovat. Lidé, kteří jsou dle ustanovených standardů odlišní, neobvyklí a
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148