Page 144 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 144

nekonformní, se, považují za podivné, individualistické a za negativní jev v životě
            takové společnosti.

            Cokoli je odlišné od těchto standardů a stereotypů, je výpadem proti samému životu
            těchto tradic a zvyklostí, na nichž je postaveno pseudočlověčenstvo.


            Proto jsou jak individualita, tak i individuální odchylky potichu a šikovně potlačeny,
            zatlačeny a odrazuje se od nich všemi přímými i nepřímými prostředky.

            Projevování a fungování individuality a individuálních odlišností je pro pseudotvůrce
            nesnesitelné, protože to vede k objevení pravých duchovních principů, které jsou za
            tím.   Absolutní   tvořivá   snaha   Nejvyššího   se   projevuje   nekonečnou   rozmanitostí   a
            nekonečným počtem jedinečných individuí a jejich individuálních odchylek, jejichž
            celkový souhrnný  součet se stává podkladem, na kterém je možné a dosažitelné
            Absolutní sdílení absolutních principů Nejvyššího a na kterém toto sdílení nastává.
            Pravá duchovnost se tudíž zakládá na takové individualitě a na těchto individuálních
            odlišnostech.

            Aby se podkopala a snížila důležitost tohoto pojetí, museli  pseudotvůrci  vést své
            pseudostvoření  ve   formě  pseudočlověčenstva  k   budování   všech   typů   sociálních,
            kulturních,   náboženských   i   jiných   zvyků   a   tradic,   které   by   svými   požadavky   na
            konformitu blokovaly rozvíjení, projevování a fungování takové individuality, bránily
            mu a odrazovaly od něho. Jakmile v tomto podniku uspěli, otevřela se cesta k nižší a
            nižší   duchovnosti,   až   nezůstalo   z   duchovnosti   nic,   nebo   jen   málo.   Monstróznost
            zvyklostí a tradic se snaží rozsápat individualitu se zuřivostí neustále hladové šelmy.

            17. V takovém rozpoložení a při takových tendencích je nutné, aby se přesně určila
            základna, na níž by se odehrávaly lidské vztahy. Takové vztahy není dovoleno budovat
            na individuálních podobnostech, což vede k většímu duchovnímu uvědomění, ale na
            zevních   vymoženostech   a   požadavcích.   Jelikož   je  pseudočlověčenstvo  obráceno
            zevně k povrchu nejzevnějšího stupně bytí, jsou všechny jeho hodnoty založeny a
            posuzují   se   na   tomto   povrchu.   Lidské   vztahy   nejsou   žádnou   výjimkou   z   tohoto
            pravidla. Jsou určovány vnějším způsobem vnucenými zvyky, tradicemi a kulturami a
            jejich pravidly, směrnicemi a nařízeními. Jsou založeny stereotypy těchto vztahů, dle
            nichž  jsou  všichni  a  každý  nuceni   utvářet své   vztahy.  Jsou  tu  určité  požadavky,
            projekce, očekávání, rituály i slavnosti, které určují a diktují formu, postup, obsah a
            ustanovení těchto vztahů.

            V takové situaci počínají lidé hodnotit své vztahy ne na niterném duchovním základě,
            ale   dle   zevních,   materiálních,   společenských   a   politických   výdobytků   jednotlivců,
            které zapadají do očekávaných standardů. To vede k rozvrstvování lidí, což rozděluje
            společnost do rozmanitých skupin, tříd a stran, které si zformulují svá vlastní pravidla,
            nařízení, směrnice, tradice a zvyky, a očekává se, že příslušník té které třídy se podle
            nich bude chovat a bude u nich setrvávat. Jelikož je tato diferenciace vnucena zevními
            hodnotami materiální, společenské a politické pozice, vede k ustanovení výlučnosti
            dle vlastní pozice a role, což pak vede k moci a panování. To je vhodnou půdou pro
            zničení veškeré duchovnosti.

            V takovém uspořádání se rozvíjejí nepřátelské, nenávistné a paranoidní pocity jedné
            skupiny či třídy vůči druhé a neustále se rozdmýchávají boje o dominantní postavení.
            Tyto skupiny a třídy počínají bojovat za svá takzvaná práva a za to, aby vládly jejich
            vlastní pevné tradice, zvyky a životní styly, které se ve své podstatě a formě vůbec
            neodlišují od jakýchkoliv jiných, patřících jiným takzvaným privilegovaným skupinám.
            To, co se pro ně stává veskrze důležitým, není záležitost obsahu, ale věc zevní pozice
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149