Page 146 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 146
Mohly by na jedné straně vést člověčenstvo k uvědomění si existence čisté energie,
jejíž zdroj je nehmotný; nebo by to na druhé straně mohlo vést k objevu takového
vesmíru a jeho obyvatel, který by daleko předčil jakékoli fyzikální vysvětlení. Takové
užití jaderné technologie a vesmírných letů pseudotvůrci maří, protože by nakonec
mohlo lidi přivést mnoha cestami zpět k duchovnosti. Proto se zdůrazňují a využívají
jejich negativní aspekty, které jsou protikladné všemu duchovnímu - nebezpečná
radiace, hromadné ničení a anihilace, zamoření, vojenské a jiné podobné využití.
Z toho lze vidět, jak je možné využít pojetí čehokoli pro zkoumání, podporu, rozvoj a
aktualizaci buď duchovnosti, nebo neduchovnosti. V životním stylu
pseudočlověčenstva je vše zaměřeno - kvůli tomu, že jeho účelem byl na počátku
podvod - ke zničení duchovnosti a umělému udržování neduchovnosti. Je řečeno
„umělé udržování“. Je to proto, že neduchovnost či deformovaná duchovnost nemá
sama o sobě život. Jejím přirozeným osudem je vymřít. Je schopna přežít jen díky
tomuto umělému udržování. Je napájena z pravých duchovních principů užívajíc je
způsobem zkresleným, zvráceným a zmrzačeným.
19. Aby se příslušníci pseudočlověčenstva drželi v závislosti na svém systému a
uvázáni k materiálním, světským a pozemským věcem, byly vyvinuty zvláštní zvyky,
tradice i kultury, které určují jeho ekonomickou strukturu. V tomto spoluoznačení
ekonomika společnosti slouží tomu, aby se udržovaly, zachovávaly a podporovaly
všechny zvyklosti a tradice, kterými jsou lidé zotročeni. Rozvíjí se z nich životní styl,
který vede k tomu, že se každý potřebuje podporovat hmotně a společensky. Je
vyvinut a založen systém zaměstnání, platů, peněžních standardů a daní, aby se lidé
neustále udržovali uvázáni k tomuto stylu života, který utváří základnu
pseudočlověčenstva.
Jsou zfabrikovány zevní, hmotné, prestižní pozice, aby se lidé udržovali zaměstnáni
událostmi nejzevnějšího stupně a všemi druhy atrakcí, které jsou z něho uměle
vyvinuty. Pozice založené na vlastnictví zevních statků, majetku a peněz se stávají
jednou z nejdůležitějších potřeb. Dle ní se vše hodnotí a určuje. Vše se kroutí kolem
tohoto vlastnictví a prostředků, jak mít ještě více. Takový postoj vede lidi k menší a
menší duchovnosti, až se stane nejméně důležitou hodnotou lidského života.
Složitost, zamotanost a neprůhlednost ekonomických systémů přispívá k nestabilitě
lidských systémů. To pak vede k větším potřebám a tužbám mít více těchto statků jako
prostředků ochrany proti této nestabilitě. Nenasytnost, pomíjivost a nestabilita
materiálních hodnot spolu s přemírou institucí a vlád vede k neustálým inflačním
sklonům, které udržují toto snažení - mít více a lepšího, aby se potřela inflace. Takové
snažení vede všemi svými faktory právě k opaku, větší inflaci a větší nestabilitě.
Jestliže se duchovní hodnoty nahradí materiálními, nelze nikdy zajistit jakoukoli
stabilitu života, protože v přírodním čili nejzevnějším stupni není nic stabilní. Je třeba
si pamatovat, že stabilita nejzevnějšího stupně se udržuje přítomností svých
duchovních principů. Bez ní by se nejzevnější stupeň rozpadl zhroucením na sebe
sama a pohlcením sebe sama. Když se z něho odstraní princip stability, nemůže v něm
zůstat nic stabilního. Proto je důležité si uvědomit, že všechny systémy vnějších čili
nejzevnějších stupňů mohou jen zastupovat duchovní manifestaci, která je vnitřní čili
„uvnitř“. Pokud slouží tomuto účelu, jsou užitečné, stabilní a hodnotné. V této službě
spočívá jejich duchovnost. Avšak jakmile se stanou samy o sobě účelem, ztrácejí svou
duchovní hodnotu a stanou se destruktivní, negativní silou, která nakonec vede k
zániku veškeré stability a duchovnosti.
Takový negativní stav je přesně to, co pseudotvůrci chtějí. Proto vložili do pseudolidí
postoj, který by je vedl k tomu, aby kladli své priority do zevních, materiálních,