Page 142 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 142

nejcennější hodnota - právo na svobodu a nezávislost na jakémkoli systému. Taková
            závislost samozřejmé blokuje duchovní rozvoj a pokrok. A ta je to, čeho pseudotvůrci
            chtěli dosáhnout.

            14. Místo a pozice  pseudočlověčenstva  v nejzevnější úrovni a nejzevnějším stupni
            hmoty   a   uzavření   nejniternějšího   duchovního   stupně   vede   k   nutnosti   vysvětlovat
            všechny události na základě jejich zevního projevu. Proto je v těchto společenstvech
            tendence rozvíjet velmi zvláštní postoj k přírodním vědám.

            V temných dobách, kdy panovala zatemněnost, dogmatismus a fanatismus vnějšího
            padělaného náboženství, bylo zakázáno a trestalo se jakékoli vědecké zkoumání, které
            by vedlo ke zpochybnění zavedených dogmat. Odtud pocházela tendence těchto věků
            upálit každého, kdo přišel s něčím novým a odlišným. Podporovaly se jen ty vědy,
            které potvrzovaly zavedená dogmata.

            Na straně drahé jsou závěry učiněné v moderní době přírodovědci jako výsledek jejich
            zkoumání  a  experimentování  na   úrovni  zevního  stupně  - to  jest na  úrovni   všech
            přírodních zákonů a událostí - mnohými považovány za nejzazší pravdu a skutečnost.
            Taková pozice vede k rozvoji zvláštních vědeckých tradic a konvencí, což potom
            omezuje přírodní vědy v jejich progresivním rozvoji. V tomto smyslu není žádného
            rozdílu mezi vědeckým vysvětlením světa a vysvětlením pseudoduchovním. Obě jsou
            založena na tradicích a zvycích.

            Tradice a zvyky všech přírodních věd spočívají v zabývání se vnějším světem a jeho
            rozmanitými prvky v jejich rozmanitých kombinacích a formách. Z toho pak plyne
            sklon vysvětlovat Vesmír a život pojmy a fenomény hmoty a jejími mechanickými,
            fyzikálními, chemickými, biologickými a matematickými zákony.


            Taková vysvětlení se vztahují k nejzazší úrovni, kde neexistuje ani skutečný život, ani
            skutečné zákony samy o sobě. Jelikož někdo, kdo je zcela zevním, nemůže v těchto
            událostech a jevech samotných rozeznat žádnou duchovnost, vede ho to k popření
            existence duchovnosti vůbec.

            Pravý duchovní účel přírodních věd by měl být ve zkoumání souvztažností všech
            přírodních událostí a jevů s duchovní říší a toho, jak takové souvztažnosti mohou plně
            vysvětlit   pravou   povahu   Stvoření   a   života   ve   všech   jeho   úrovních,   dimenzích   a
            stupních.

            Ale takový účel vědeckého zkoumání je pro  pseudotvůrce  nemyslitelný, neboť by
            všechny vědce neustále přiváděl k větší a větší duchovnosti. A to je ve skutečnosti
            pravá duchovní hodnota všech přírodních věd. Taková situace je nežádoucí a nelze ji
            tolerovat, a tudíž si vynucuje změnu v přístupu a metodě. Ta se provedla uzavřením
            duchovního   stupně   a   oddělením   planety   Země   od   jiných   zdrojů   poznání,   než   je
            pozorování přírodních jevů, a vložením ideje do lidské mysli, že jedinou vnímatelnou
            realitou   je   realita   vnějšího   světa,   který   je   jediným   zdrojem   původu,   vytváření   a
            udržování života.

            Toto je velkým napálením vědy, které se udržuje a vyživuje tradičním a konvenčním
            přístupem užívaným přírodovědci. Toto napálení se odráží v definici toho, čím je vůbec
            pravá   věda.   Obsah   takové   definice   je   postaven   na   zevním   potvrzování   platnosti
            pozorovatelných   jevů   smyslovými   prostředky.   Jelikož   smyslové   nástroje   jsou   ze
            zevního stupně, nemohou detekovat nic víc, než co se objeví v tomto stupni. A jelikož
            se niterný stupeň udržuje uzavřený a nedostupný přímým a smyslovým prostředkům,
            jeho   existence   se   buď   zpochybňuje,   či   zcela   popírá.   Na   základě   těchto
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147