Page 141 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 141

k nim souvztažnými dušeními reakcemi je pouze mechanismem, jakým tato podstata
            působí.   Tento   mechanismus   a   jeho   reakce   není   totéž   jako   lidská   podstata.   Tato
            podstata přesahuje ve všech ohledech cokoli, co se představuje v zevním stupni, a
            cokoli, co představuje tento stupeň sám.


            Aby se porozumělo pravé lidské přirozenosti, musí se otevřít niterný stupeň. V něm se
            nachází původ, příčina a determinace jedinečné přirozenosti lidské mysli, která se
            projevuje   v   nekonečné   rozmanitosti   svých  nositelů.   Niterný   stupeň   je   duchovním
            stupněm, ve kterém je Nejvyšší jako ve Svém vlastním. Z toho důvodu, mají-li kdy
            psychologie  a   sociologie  řádně   pochopit   lidskou   přirozenost,  musí  zcela   a  úplně
            zanechat   svých   současných   praktik   a   metod   a   svého   dogmatického   zabývání   se
            zevními faktory a obrátit se k vytvoření nástrojů a metod ke startu z vnitřku, z „nitra“
            navenek čili k „vně“. Doposud veškeré jejich úsilí kráčelo nesprávným směrem - z
            „vně“ k „uvnitř“. Jelikož při tomto obráceném směřování je „uvnitř“ uzavřeno, nelze je
            objevit. To ovšem vede k nevyhnutelnému závěru, že neexistuje žádné „uvnitř“. Tudíž
            žádná duchovnost nemá jakoukoli pravou realitu v bytí a pravou lidskou podstatu
            nelze   odvodit   z   jakékoli   duchovnosti.   Takže   moderní   empirická   psychologie   a
            společenské vědy plní v rukách pseudotvůrců správnou roli tím, že neustále odvádějí
            lidi od duchovnosti. Konec konců je toto jedním z mnoha důvodů, proč pseudotvůrci
            vynutili   uzavření   niterného   stupně   a   uvrhli   do   slepoty   všechny   psychologické   a
            sociální vědy.

            13. Jedním z největších ohrožení  pseudotvořivého úsilí pseudotvůrců  je přirozená a
            normální   tendence   lidských   bytostí   ke   svobodě   a   nezávislosti.   Tento   sklon   se
            odvozuje   z   Absolutní   přirozenosti   Nejvyššího,   kdož   jest   Absolutní   svobodou   a
            Nezávislostí. V ní pravá duchovnost prosperuje a postupuje neustále vpřed. Je tedy
            jednou z hlavních snah  pseudotvůrců  podkopat, blokovat a omezit tuto svobodu a
            nezávislost   jakýmikoli   prostředky.   Jako   součást   této   snahy   je   ukradena   idea   z
            organizační struktury duchovního světa. Je to idea vlády. Účel, obsah a funkce takové
            ideje jsou ovšem zvráceny, překrouceny a zmrzačeny. Ať v takové podobě je tato idea
            vložena do uspořádání pseudočlověčenstva.


            Jsou vybudovány tradice, zvyky a kultury. Do nich jsou vloženy jejich různé výklady a
            chápání.   Takové   odlišnosti   vedou   k   vytváření   politických   stran,   vládnoucích
            byrokracií, různých politických států, systémů a dalších jiných věcí. Každá z nich
            vytváří své vlastní chápání a interpretování tradic a zvyků. Aby se zajistila bezpečnost
            a zachování těchto systémů, jsou sepsány zákony na jejich ochranu a počíná existovat
            celý soudní systém, aby interpretoval tyto zákony. Jakmile jsou zákony sepsány a
            interpretují se, je nutné je prosadit. To vede k založení institucí prosazujících právo,
            policejních systémů a systémů vězení, kde se zadržují ti, co takzvaně porušili zákon.

            V  nejzazším  smyslu tyto instituce a policie slouží jen jedinému účelu - zachování a
            ochraně samotného systému. Bez ohledu na politické výklady tohoto systému se
            všechny jeho tradice a zvyky bedlivě střeží a brání.

            Kvůli   tomuto  jejich   utilitárnímu   účelu  nemá   žádný   systém   vůbec   žádný   duchovní
            zřetel. Takový zřetel se velmi často využívá k posílení vlády samotného systému.

            Takovéto složité, komplexní a komplikované systémy potlačují, zatlačují a omezují vše
            nové, odlišné a mající dopad na systém. Věří se, že mají legitimní právo tak konat,
            neboť nejvyšším cílem života je zachování systému samotného. Takové uspořádání je
            krásným nástrojem zničení, nebo přinejmenším omezení jakékoli lidské svobody a
            nezávislosti tím, že se lidé učiní závislými, aby mohli přežít. Tím, že se jim nedá žádná
            volba než poslouchat systém (chtějí-li blahobyt), odebírá se lidským bytostem jejich
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146