Page 140 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 140

zachovávání  pseudoživota   pseudočlověčenstva,  a   tedy   se   musí   jevit   jako   zlé   a
            nesprávné.

            Kvůli dynamické povaze duchovnosti není možné nalézt duchovnost ve stagnujících
            podmínkách tradic a zvyků, takže přilnutí k ním je nejrychlejším a nejlepším způsobem
            ničení jakéhokoli možného duchovního obrození.


            Dobrým příkladem této pseudomorálky a pseudoetiky je situace se sexuální výchovou
            ve   školách   Spojených   států.   Pozitivní   a   ve   své   podstatě   duchovní   snaha   zavést
            sexuální výchovu do systému školství je podkopávána a blokována a zavile napadána
            takzvanou   „morální“   většinou.   Morální   většina   je   ovšem   křižáckým   tažením   za
            zachování všeho starého, tradičního, konvenčního a  pseudonáboženského, v němž
            neexistuje žádné řádné pochopení lidské sexuality. Již užití slova „sex“ se považuje za
            nenormální, neetické a nebezpečné. Příslušníci této morální většiny nechtějí povolit
            svým dětem, aby poznali skutečná fakta sexuálního života, protože by to zničilo jejich
            vlastní iluzi o etice a morálce. Pod rouškou morálky vnucují systému přesný opak -
            zhanobení morálky. Měli by se proto nazývat „nemorální většinou“.

            Nicméně   pokrytectví,   zvrácenost,   překroucení   a   zmrzačení   pravé   morálky   a   etiky
            pseudočlověčenstva  jsou takové, že lidé sami sebe považují za vysoce morální a
            etické. To je jedním z vážných důsledků lidského duchovního úpadku.

            12.   Pochopení   pravé   lidské   povahy   je   úhelným   kamenem,   na   kterém   se   buduje
            duchovní rozvoj a pokrok člověčenstva. Pokud se dosáhne správného porozumění
            lidské přirozenosti, dosáhne se porozumění tomu, čím je vůbec pravá duchovnost.
            Takové   pochopení   je   nebezpečím   pro   plán  pseudotvůrců.   Jako   součást   jejich
            pseudotvůrčích  snah v procesu fabrikace  pseudolidí  bylo nutné potlačit jakoukoli
            takovou znalost a podporovat neznalé lidi, kteří nebudou mít žádné skutečné ponětí o
            lidské přirozenosti ze svého niterného čili duchovního zaměření. Uzavřením niterného
            stupně, z něhož by se taková znalost dala bezpečně odvodit, uzavřeli  pseudotvůrci
            možnost   vybudování   pravé   duchovní   psychologie   a   sociologie.   Namísto   toho
            otevřením nejzevnějšího čili přírodního stupně zfabrikovali základnu, na níž se rozvíjejí
            takzvaná   vědecká  psychologie   a  společenské   vědy.  Taková   psychologie  a   takové
            společenské vědy přehlížejí většinu duchovních pojmů, či je vnímají zkresleně, skrze
            brýle tradic a zvyků. Jelikož se tu klade důraz na pozorování a popis pouze vnějšího
            stupně,  pravá  lidská   podstata  uniká  jejich  úvahám. Zevní  stupeň  sám   o sobě   se
            považuje   za   přirozenou   lidskou   podstatu.   Z   tohoto   stupně   se   odvozují   všechny
            definice,   kategorie,   principy   a   chování.   Zevní   stupeň   lidské   mysli   je   rozdělen   a
            uspořádán do mnoha úrovní a rozměrů a z něho se postuluje pojetí lidské mysli a
            lidské osobnosti. Takže se v tomto pojetí zevní stupeň považuje jak za zprostředkující,
            tak i za niterný. Vše je na povrchu. Nejnižšší vrstvy povrchu se považují za nejzazší
            původce,   příčiny,   výrazové   činitele   a  determinátory  lidského   chování   a   lidské
            duševnosti.

            Na takovém přístupu jsou vybudovány psychologické tradice a zvyky, které udržují
            tento stav věcí. Jakýkoli pokus je porušit či přijmout více, než připouštějí, se odmítá,
            odsuzuje a zavrhuje. Takové pokusy se považují za znaky dušení choroby nebo aktivní
            představivosti bez jakéhokoli podkladu v realitě - realita se rovná pozorovatelnému
            vnějšímu stupni lidské mysli.


            Taková psychologie není ovšem skutečnou psychologií, protože se vůbec nezabývá
            pochopením   a   popisem   pravé   lidské   podstaty   a   lidského   chování,   které   se   z   ní
            odvozuje,   jak   si   to   sama   o   sobě   myslí.   Zevní   stupeň   lidské   mysli   není   lidskou
            podstatou. Zevní stupeň projevující se tělesnými, nervovými a mozkovými funkcemi a
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145