Page 136 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 136

S takovým přístupem k sexualitě je pravý duchovní význam sexuality navěky ztracen.
            Po staletí je omylem to, že se za účel a cíl sexuality považovalo jen množení. Sexualita
            ve svém původním navržení nebyla nikdy míněna pouze kvůli rozmnožování fyzického
            potomstva či rození dětí. Jsou lepší způsoby, jak stvořit děti, než je fyzické narození.
            Sexualita byla stvořena za účelem  nejzazšího  sdílení a vyjádření univerzální lásky
            Nejvyššího, lásky obecně a pro rozkoš, potěšení a štěstí každého. Ve vyšším smyslu
            byla sexualita stvořena za účelem toho, aby lidem dala nástroj, jímž a skrze něhož
            mohou dát zrod novým tvořivým a jedinečným ideám, které se mohou projevit ve
            fyzické a konkrétní aktualizaci a realizaci na úrovni přírodního a nejzevnějšího stupně.


            V tomto  spoluoznačení  nejvyššího významu nejsou sexuální zkušenost a vyjádření
            omezeny   pouze   na   jednoho   partnera,   ale   jsou   k   dispozici   všem,   kdo   si   ze   své
            svobodné   vůle   přejí   se   sdílet   v   tomto   tvořivém   úsilí   za   tímto   zvláštním   účelem.
            Omezení sexuálního styku jen na jednoho partnera je výtvorem pekel, aby se lidé
            omezovali  ve   svém   tvořivém   úsilí   a   aby   se   v   nich   zabila   jejich   touha   po   vyšší
            duchovnosti. Tato omezení vedou k pocitu vlastnictví, žárlivosti, výlučnosti, sobectví a
            zotročení. Toto ovšem nejsou nutné podmínky lásky, ale nenávisti a pekel. Na nich se
            nemůže budovat žádná duchovnost a pravá tvořivost.

            Účelem pseudotvůrců bylo dostat pseudočlověčenstvo do takové pozice vzhledem k
            sexualitě, aby se ničila veškerá duchovnost.

            9.   Jak   se   uvedlo   předtím,   v   původním   rozpoložení   pravého   člověčenstva   nebyl
            výsledkem sexuálního styku fyzický zrod dětí. Každou jedinečnou duchovní ideu, která
            byla výsledkem sexuálního styku, užil Nejvyšší, aby jí přímo nadělil konkrétní život a
            formu nové lidské bytosti. Takový byl původní a vůbec první stav záležitostí. Ve
            druhém   stadiu   se   ustupuje   od   tohoto   přímého   nadělování,   které   je   nahrazeno
            zvláštním typem dvojklonování. Uspořádání, jedinečnost a zvláštnost osoby stvořené
            takovou metodou byly stále určeny jedinečnými novými ideami, které byly výsledkem
            vyvrcholení dosaženého v sexuálním styku.


            Takové ideje byly prostě užity pro stvoření nové osoby. V tomto smyslu přicházely děti
            na   tento   svět  úplně   jinak,   než   je   tomu   dnes.   Odlišovaly   se   od   současných  dětí.
            Především získávaly bezprostředně plné  poznání, které existovalo do té chvíle ve
            Stvoření.


            V prvním stadiu člověčenstva, kdy působilo přímé nadělování Nejvyššího, byly děti
            plně dospělé od prvního okamžiku jejich objevení se. Ve druhém stadiu, kdy byl užit
            zvláštní typ biklonování, jejich těla vyrostla po úroveň raného jinošství a procitnutí se
            uskutečňovalo s plně dostupným poznáním všeho, co bylo nutné pro splnění účelu a
            cíle života nově přicházející osoby.


            V obou situacích tito lidé vlastnili kvůli tomuto faktu plnou znalost relevantní jejich
            zvláštní funkci a také obecnou znalost všech ostatních funkcí. Vzhledem k tomu měli
            nevyhnutelně všechny nebo téměř všechny znalosti duchovních principů. U těch lidí,
            stvořených   ve   druhém   stádiu,   kde   nebyla   k   dispozici   žádná   zkušenost   přímého
            nadělení od Nejvyššího, existovala jen malá úchylka. Ale i vědomost o ní jim byla
            bezprostředně k dispozici. Kdyby tato metoda stvoření lidí pokračovala, nebylo by
            žádného duchovního úpadku, neboť každý by kvůli této metodě zrodu byl přirozeně
            duchovním člověkem.
            Takže v situaci, jakou je tato, nebylo nutné žádné formální vychovávání, jelikož každý
            přicházel do plného poznání a postupoval tak, aby přidal a přispěl k tomuto poznání
            svým vlastním duchovně tvořivým úsilím, které do něj vložil Nejvyšší.
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141