Page 131 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 131

která se definuje očekáváními zvyků a tradic a jimi předepisovaných stereotypů, vede
            ho to nevyhnutelně k víře, že toto je tou pravou duchovností a že není jiné cesty.

            Takový   systém   víry   je   vpojen  do   lidské   mysli  až  tak,  že   se   vylučuje   cokoli  jiné.
            Budování těchto stereotypů je velmi nebezpečným podnikem, protože způsobuje, že
            lidé věří, že jen vybraní se mohou stát pravými duchovními lidmi. Průměrná bytost
            není   schopna   být   skutečně   duchovní,   protože   není   schopna   se   vzdát   všech
            přirozených tužeb a rozkoší. Nemá tedy cenu se snažit. „Ať se za mne modlí a snad
            jejich zásluhou a jejich modlitbami mohu být spasen“ - to je nevyhnutelným niterným
            závěrem vyplývajícím z této situace.

            Nepravost této situace spočívá v domněnce, že pravá duchovnost je nemožnou, pokud
            se někdo částečně či docela neomezí či nezřekne většiny svých fyzických, sexuálních,
            přírodních a světských rozkoší i tužeb. Ale v pravém významu duchovnosti je opak
            pravdou. V těchto rozkoších a tužbách je neustálá přítomnost duchovnosti. Jakékoli
            rozkoše a tužby jsou výrazy duchovního stavu událostí v nejniternějším stupni.


            Tělo, hmota a všechny jejich prvky v sobě a o sobě nemají žádný život. Jejich tužby a
            rozkoše jsou do nich promítnuty  souvztažnými duchovními činiteli nejniternějšího
            stupně, kde sídlí Nejvyšší. Proto jsou následkem a důsledkem pravé duchovnosti,
            která neustále vyhledává své vyjádření po všech úrovních stvoření, naplňujíc a sdílejíc
            se sentientními entitami svou přítomnost skrze jejich zvláštní schopnosti vyjadřování
            a těmito schopnostmi.


            Je duchovní ohavností tvrdit, že fyzické tužby a rozkoše jsou neduchovní. Znamenalo
            by to, že Nejvyšší je krutý a mučí lidi zim, že do nich vložil takové touhy a rozkoše a
            takto   ztěžuje   či   dokonce   znemožňuje,   aby   někdo   byl   duchovním   jedincem.   Je   to
            nesprávná idea, kterou  pseudotvůrci  zfabrikovali v peklech za účelem zničení pravé
            duchovnosti.   Naneštěstí   se   tato   idea   přijímá,   posiluje   a   udržuje   zástupy   mnichů,
            jeptišek, „svatých“ mužů a žen, kněží a ostatních, kdo věří v jejich platnost bez ohledu
            na jejich zaměření.


            Ve skutečnosti však být či se stát skutečně duchovním jedincem je tím nejsnadnějším
            a   nejpřirozenějším   procesem.   Je   to   vrozené   a   vlastní   duchovnímu   bytí   každého.
            Netřeba se ničeho vzdávat. Ale naopak se tyto tužby, rozkoše a potřeby uznávají jako
            dary lásky a moudrosti Nejvyššího za účelem toho, že se použijí, vyjádří, potěší se jimi
            a budou se sdílet tak, jak je nejvíce mocné, se záměrem učinit druhé šťastnými a
            radujícími  se.   Konajíce   tak   a   za   tímto   účelem   i  s   tímto  záměrem   stává   se   jeden
            skutečně duchovním. Tyto rozkoše, tužby a potřeby se tudíž stávají jedněmi z mnoha
            nástrojů, jakými se jeden může sdílet s ostatními a sloužit jejich potřebám. Pokud se
            na ně pohlíží jako na nástroje vyjadřování, dávání, přijímání sdílení a vzájemného
            oplácení lásky a moudrosti Nejvyššího a sebe sama, jsou užitečné a kvůli tomu vysoce
            duchovní. V nich je duchovnost a Nejvyšší jako ve svém vlastním. Duchovní pokles
            načíná pouze tehdy, když je takový účel těchto tužeb a rozkoší popřen a když je tento
            nástroj obrácen v konečný cíl života.


            Ve skutečně duchovní konotaci se tedy skutečně svatá osoba čili člověk Boží nijak
            neodlišuje   od   nikoho   jiného.   Taková   osoba   se   plně   těší   životu   ve   všech   jeho
            aspektech duchovním, duševním a fyzickém. Jedinou odlišností je to, že tato osoba
            plně uznává, přiznává a přijímá a vyznává, že vše, co má, je darem od Nejvyššího a
            výrazem jeho nepodmíněné lásky a moudrosti. Tudíž to není její, ale je jí to dáno za
            účelem oplácení a sdílení radosti, potěšení, rozkoše a štěstí s každým, kdo se toho
            chce dobrovolně účastnit. Taková osoba je vděčná a je jí to vhod, pociťuje neustálý
            vděk za všechny tyto dary a užívá je s opatrností, moudrostí a náležitě. Taková osoba
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136