Page 127 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 127

žádné   zevnější   nátlaky,   požadavky   a   předpisy,   obřady   a   ceremonie   z   pravého
            náboženství. Pravé náboženství má na mysli jen jeden účel - společné duchovní blaho
            všech. Takové společné duchovní blaho je vždy určeno vnitřními sklony vnějšího
            chování a vnějších aktivit u každého. Vyplývá-li něčí sklon z touhy po větším a větším
            duchovním  pokroku po žití života, který se více a více přibližuje  k Nejvyššímu a
            Jeho/Jejím absolutním kategoriím a principům, nachází se tento jedinec v pravém
            duchovním náboženství.

            Společné duchovní blaho z tohoto počínání a sklonu vyplývá ze skutečnosti, že čím
            více se kdo stane duchovnějším, tím více se stává samým sebou, a čím více se kdo
            stane   samým   sebou,   tím   větší   a   kvalitativnější   je   jeho   příspěvek   pro   všeobecný
            prospěch všech. Významné je zde to, že snaha být více duchovním je vlastní touze být
            užitečnějším všem kvůli všem. To je to, co činí někoho skutečně samým sebou, a tedy
            skutečně duchovním.

            Toto určení se může uskutečnit pouze uvnitř individua bez jakéhokoli vnějšího vlivu.
            Jakékoli vnější ovlivňování toho, aby někdo byl duchovním, nevychází z jedincovy
            svobodné volby, ale z očekávání jistého chování bez jakéhokoli ohledu na vnitřní
            motivaci.


            Původně neexistovalo žádné vnější náboženství, známé teď u  pseudočlověčenstva.
            Původně byla znalost duchovních principů u každého vložena do jeho ducha a do jeho
            mysli s uvědoměním, že nikdo nemusí setrvávat u těchto principů, když nechce. S
            touto znalostí a svobodou volby bylo také vloženo poznání důsledků jakékoli volby.
            Toto   je   pravým   duchovním   náboženstvím.   Takové   chápání   náboženství   ale
            pseudotvůrci úplně vymazali z mysli lidských tvorů.


            Jak se před tím uvádí, jsou současně existující lidské bytosti výsledkem podvodného
            napálení   zfabrikovaného  pseudotvůrci  za   účelem   zničení   duchovnosti.   Takovouto
            fabrikací nastává vymístění a obrácení všech principů. Proto se veškerý důraz klade
            na   zevní   hodnoty,   což   určuje,   zakládá   a   ovlivňuje   funkci   jakéhokoli   moderního
            náboženství.   V   této   souvislosti   se   náboženství   nestává   již   vnitřní   záležitostí   a
            individuální   volbou   a   uvědomělostí,   ale   jen   předmětem   sledu   určitých   předpisů,
            pravidel, ceremonií, obřadů a vnějších životních stylů, které se nijak neodvozují z
            niterného, a tedy z duchovnosti.


            Ve své podstatě a formě neobsahuje v sobě takové náboženství nic z duchovnosti
            samé.


            Jelikož je obsah takových náboženství vybudován z vnějších pozic a žádostí, nebere
            ohled na jakékoli individuální potřeby. Namísto toho se vytváří stereotyp či standard,
            co se týče toho, jaké by mělo být náboženství a co by mělo být jeho funkcí, který je
            promítnut   do   každého   a   je   jím   propírán   jeho   mozek.   Takové   náboženství   vytváří
            stereotyp boha, stereotyp duchovnosti, stereotyp náboženství a stereotyp životního
            stylu. Jelikož jsou všechny stereotypy jen projekcemi vnějších očekávání a tužeb v
            různých situacích a těch, kdo je produkují, mnohá náboženství vstupují do jsoucna a
            bytí v souladu s požadavky těchto situací. Nedostatek duchovnosti v těchto situacích
            je ochuzuje o sjednocující princip. Sjednocující princip je životem pravé duchovnosti.
            Proto   jsou   jednotlivé   skupiny   navzájem   intolerantní   a   dogmatické   ve   svém
            sebeospravedlňování   se   a   ve   své   pseudovýjimečnosti.   Protože   jsou   členové
            pseudočlověčenstva ve své přirozenosti poháněni k vnějším hodnotám, mají sklon se
            shlukovat kolem jakékoli dané situace, která je určena potřebou držet se falešných
            hodnot. Takové shlukování vede k vytvoření grandiózních tradic a zvyků v jejich
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132