Page 523 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 523
NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
Boží vždy koná. Avšak situace s procesem zevnějšnosti (‚země‘) je jiná, ježto je dána do
pozice reciprocity. Pokud si pamatujete, může stvoření být tvořeno pouze podle
principu svobody a nezávislosti. Z té pozice si musí zvolit pozvat či nepozvat Vůli Boží,
aby se konala v tom stavu, jak je tomu vždy v niterném stavu. Jinak by opětovně nebylo
zapotřebí tohoto pozvání.
Ve více osobní konotaci značí tato slova také to, že Vůle Boží se vždy koná
v Nejniternější duchovní mysli každého jedince a v nejniternějším duchovním stupni
stvoření. Jelikož stvoření, stejně jako každé jedinečné individuum, postupuje ve směru
z nejniternější úrovně čili z jeho jádra k nejzevnější úrovni manifestace čili k zevní
mysli (‚země‘) a pak do vědomé vnější mysli, plynutí té Vůle sleduje kroky procesu
tvůrčího usilování. Startovní bod každé tvůrčí snahy v pozitivním smyslu je vždy z Vůle
Boží a v ní. Následující kroky musí - kvůli svobodě a nezávislosti - potvrzovat platnost
této Vůle Boží tím, že pozve, aby se konala ve směru od nejniternějšího tomu
k
nejzevnějšímu (‚Nechť se koná Tvá vůle na zemi, tak, jak je tomu na nebi‘).
‚Chléb náš každodenní dej nám dnes.‘ Toto je přiznáním ze strany všech ve stvoření, že
všechny jejich talenty, dary, schopnosti, a život obecně i ve všech svých jednotlivostech
přicházejí z Absolutního pramene Absolutního života - od Stvořitele a přivlastňují se
v relativním stavu všemi jeho relativními nositeli a schránkami - sentientními entitami,
a prostřednictvím sentientních entit všemi jinými formami, manifestacemi a nádobami
života. ‚Dej nám‘ značí prosbu, aby všechny nutné ingredience života byly nepřetržitě
udržovány tím jediným, který to umí. ‚Dnes‘ značí v každé jednotlivé době, na každém
místě, za každých okolností a v každém stavu. ‚Náš‘ značí, že daný život byl nadělen
všem čijícím bytostem, aby tak mohly mít osobní, soukromou a intimní zkušenost, jako
by to byl jejich vlastní život a jako by ony samy byly zdrojem toho života, a přesto plně
přiznávaly, že vpravdě pramenem jejich životů je Absolutní Bůh Nevyšší, kdo nyní je
Pánem Ježíšem Kristem. ‚Chléb každodenní‘ značí nepřetržité napájení všeobsažných
a
ingrediencí života (duchovních, duševních fyzických).
Důvod, proč se u každého očekává, že se bude denně modlit či přinášet prosby o tyto
věci, je tom, že každý den má rozličnou konotaci, jiný účel a význam. Rozdílnost této
v
situace vyžaduje nové úsilí v konání volby. Proto je nutno znovu potvrzovat nebo
ustupovat od volby požádat svého Stvořitele ohledně nepřetržitého poskytování všech
nevyhnutelností života ve zcela nových podmínkách (každý den je nový den!).
‚A odpusť nám naše dluhy‘ značí plné uznání a přiznání ze strany všech ve stvoření, že
nejsou dokonalí, neboť nejsou absolutní ani bohy. Jak bylo uvedeno dříve, dokonce i
osoba, která dosáhla nejvyšších možných duchovních úrovní a je téměř jak Bůh, přece
jen je nadále relativní a ne absolutní. Kvůli faktu své relativní kondice ta osoba podléhá
nedostatku z dělání chyb nebo vytváření nesprávných závěrů. Když se něco takového
stane, pak jsou zadluženi svému Stvořiteli, jelikož neučinili nebo nepochopili něco tak,
jak náleželo. Aby takové omyly neskončily přijetím negativního stavu a následným
spadnutím do zóny vymístění, musí všechny sentientní entity ctít zákon a principy
odpuštění. Prosbou o odpuštění předchází a chrání takové temné možnosti.
Někteří lidští tvorové mylně usoudili, že obyvatelé nebes (pozitivního stavu), jako jsou
na příklad andělé, archandělé, cherubíni, serafíni atd. se nemohou dopustit omylů nebo