Page 521 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 521

NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA


            stavu   Absolutní  niternosti,     nikoliv   samým  Absolutním   stavem,  protože   to   vždy
                                                     relativní   zevnějšnosti,  kde   se   stává  zevnějšností
            postupuje        z  Absolutní   niternosti  k
            Stvořitelovou.

            Jeden z   hlavních účelů   stvoření   je  věčně se přibližovat k   svému Absolutnímu Stvořiteli.
                                                -
            Aby k    tomu docházelo,  stvoření     jsa  zevnějšností niternosti   se  vždy pohybuje ve směru



            ke   svému   Stvořiteli    a   nikoliv  od   Něho/Ní.  Kdyby   se   mělo   pohybovat   pryč,   brzo   by
                                                                                            k
            přestalo existovat a nebo by spadlo  do  zóny vymístění. Ubírat se od ‚do‘          ‚od‘   znamená

            kráčet   od   pravdy  směrem        k  dobru   a   jakmile   dobro   je   dosaženo,   kráčí   se   od   dobra
                k  pravdě.  Toť   způsob, jakým  je  stvoření   uspořádáno.
            Tedy slovo ‚Otec‘, jak se používá v     této modlitbě,  odráží tuto situaci.   ‚Otec‘   souvztaží   se
            základem  stvoření,  který pochází z     Absolutní moudrosti a  Absolutní pravdy Absolutní
            niternosti Nejvyššího čili Stvořitele.    Takže za  okolností, které existovaly v   té době, měl
            být vztah od pravdy         k  Absolutní pravdě,   což je ‚Otec‘, a  pak se mělo postoupit   směrem
                k  dobru a lásce   Stvořitele,   což jest   ‚Matka‘   neboli  esence Stvořitele.   ‚Otec‘   je  substancí,
            proto je   základem  stvoření.   Avšak obsah a sama budova, jakožto i jeho hlava je  láska       a




            dobro  čili    ‚matka‘  stvoření.   Tento   pohyb  se   děje  vždy  směrem   k   lásce  a  dobru  čili


                k  ‚matce‘.
                                                                                        v

            Avšak   jak   víte,   slovo   ‚matka‘    se  nikdy   neužívá   v  Biblí   Svaté      tomto   zvláštním

            spoluoznačení.     Důvodem je to, že  v  té době nebylo  možno takové pojímání předkládat

            nikomu      ve  stvoření.  Při   uvážení  úrovně   duchovního  vývoje  stvoření  tenkrát



            existujícího   byly  by   takové  úvahy  předčasné,      zvláště   s  ohledem   na   fakt,   že  něco

            scházelo   ve   zkušenostní   modalitě   Přirozenosti   Nejvyššího.       Jak   jste   si  vědomi,

            postrádala   tenkrát   Přirozenost   Nejvyššího   elementy   přírodního   stupně   a   prvky



            planety   Nula    a   zóny   vymístění.  Kvůli   tomuto  nedostatku  nebyla  unifikace  všech

            duchovních   principů   úplně   možná.      Pojem  Absolutní   lásky  a  Absolutního   dobra  či

            mateřství     nelze  náležitě   pojmout   bez   úplné  Absolutní   unifikace   všech   elementů



            jsoucna   a  bytí.    Avšak   možno   tak   u  pojmu  otcovství,  protože   základy  stvoření  jsou


            budovány  na     tomto pojmu.  Od něho se lze  ubírat postupně ke konečnému sjednocení.

            Z   tohoto   důvodu   nikdo   nikdy   nemluvil   o  Bohu    jako   o  Matce,  ale   ve   většině   případů
            jenom jako     o  Otci.   Toto   je zvláště pravdou v   náboženství křesťanů.
                                                           a
            Avšak  jakmile  všechny  elementy  jsoucna        bytí  byly  inkorporovány  a  fúzí  vpojeny  do

            povšechnosti  Absolutní  přirozenosti      Nejvyššího  a  Nejvyšší  se  stal  plností  Pána  Ježíše

            Krista,   začalo  se  vyvíjet  nové   chápání  Přirozenosti   Pána   Ježíše  Krista  prostřednictvím

            tohoto  Nového  zjevení.    Ale  v   době  nepřítomnosti  Ježíše  Krista  na  planetě  Nula  tomu
            tak  nebylo.    Proto   Jeho   modlitba   začíná   slovy  ‚Otče  náš‘.   Slovo   ‚v   nebi‘  značí  uvnitř


            pozitivního   stavu.    Absolutní   moudrost  a  Absolutní   pravda  čili  Absolutní  substance


            Přirozenosti     Boží  je   vždy   absolutně  pozitivní.  Absolutní   pozitivní   stav   je  Stavem






            Absolutního   uvnitř     neboli  Niternosti.  Takže  slovo  ‚nebe‘  také  značí,   že   tento  Otec  -
            Absolutní moudrost a  pravda       je  Absolutní niterností,   ze které emanuje pozitivní   stav a
            je stvořeno  stvoření.



            ‚Nechť   se    světí  Tvé   jméno‘.   Slovo   ‚světí‘  se   líčí  kvalitu  přístupu,   jaká   se   vyžaduje   na

            členech   pozitivního   stavu.    Pouze   z   pozice   svatosti  lze   mít   vztah   k   pozici  Absolutní

                                                                              z
            svatosti.    Pozice  svatosti  v   této   konotaci  znamená  vztah     pozice   čistého   úmyslu,   v
   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526