Page 524 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 524
KAPITOLA 26.
nejsou schopni dojít ke špatným záměrům o čemkoli, a tedy jsou dokonalí ve svém
postavení. Skutečnost je však taková, že nikdo není neomylný a dokonalý, než jedině
Absolutní Bůh - Pán Ježíš Kristus. Každý jiný pod úrovní Boha, dokonce i ten, kdo je
hned tím prvním po Bohu, podléhá příležitostným pokleskům. Avšak rozdíl mezi
těmito lidmi a lidskými tvory i tvory v zóně vymístění je ten, že lidé v pozitivním stavu
ihned poznají své omyly, odvrhnou je nebo opraví hned na místě. Prosbou o odpuštění
zabrání se nebezpečí, že by si přivlastnili následky těchto omylů.
‚Jak i my odpouštíme našim dlužníkům‘ je plné uznání a přiznání toho, že žádný není
dokonalý a že vztah mezi lidmi se má budovat ne na očekávání dokonalosti, nýbrž na
vzájemném odpouštění a na přijetí tohoto faktu. Jelikož nikdo není dokonalý,
nemůžete od nikoho očekávat dokonalý způsob chování a postoje. Nuže tím, že
odpustíte jiným i sobě (a toto odpuštění musí zahrnout i vás samotné, protože jste
sobě zadluženi, neboť nejste dokonalými), preventivně se zabrání a ochrání spadnutí
do odsuzujícího a zatracujícího postoje negativního stavu. Takový postoj by způsobil
to, že byste byli vyloučeni z pozitivního stavu. V takovém případě byste spadli do zóny
vymístění.
‚A neuveď nás v pokušení.‘ Tato výpověď označuje přiznání, že pouze Absolutní Bůh
může předcházet tomu a chránit před tím, abyste nepodlehli pokušení přijmout realitu
negativního stavu jako rozhodující faktor vašeho života. Z tohoto sdělení v duchovním
smyslu nikterak však nevyplývá, že je to Bůh, kdo pokouší lidi, i když doslovný smysl
působí nesprávně takovým dojmem. Je jenom uznáním a přiznáním faktu, že pouze
pomocí Absolutní pozitivní moci svého Boha se možno vyhnout pokušení aktivovat
odmítnuté ideje přijetí jakéhokoli jiného zdroje života, než je Pán Ježíš Kristus. Toto je
jasné z následujících slov modlitby: ‚Ale osvoboď nás od zlého.‘ Toto sdělení označuje
udržovat se mimo jakékoli potřeby, touhy, přání či tendence přijmout tu negativní
ideu, ztotožnit se s jejím obsahem a chtít ji. ‚Od zlého‘ značí tu ideu. Jak víte, byla to ta
idea, kterou původně použili pseudotvůrci pro aktivaci negativního stavu. Veškerý
negativní stav se jeví pozitivnímu stavu jako jedna ošklivá, znetvořená a zmrzačená,
zlověstně vypadající osoba (jak již bylo zjeveno skrze Swedenborga). Požadavkem je
zde být zbaven od jakéhokoliv sklonu aktivovat negativní stav ve vlastním osobním a
soukromém životě.
‚Neboť Tvoje je království, moc i sláva na věky. Amen.‘ Toto je poznání, přiznání a
přijetí faktu, že Absolutní vlastnictví všeho ve stvoření náleží Pánu Ježíši Kristu, který
tehdy byl Nejvyšším. Povšimněte si, prosím, že pořadí, v slova jdou za sebou, je
jakém
opačné. Jako první přichází ‚království‘, na druhém místě je ‚moc‘ a jako třetí přichází
‚sláva‘. ‚Na věky‘ značí, že to Vlastnictví nikdy nepřestane existovat. Jsou dva důvody,
proč je užíváno obrácené pořadí, přesto, že pravá realita stvoření a Absolutní
přirozenosti Nejvyššího vyžaduje, aby pořadí bylo: ‚sláva, i moc, i království na věky.
Amen.‘ Jedním důvodem je, že modlitba byla uvedena z pozice zevnějšnosti stvoření.
Zevnějšnosti stvoření je královstvím niternosti Stvořitele (mimo mnohé jiné). Každý,
až na Stvořitele, je vnímán jako jsoucí v procesu této zevniternosti. Pouze Stvořitel
vnímá Sebe ve Stavu Absolutní niternosti. Jelikož Modlitba směřuje k Absolutnímu
pozice stvoření - ze Stvořitelova království, je zapotřebí,
stavu Niternosti Stvořitele z
aby se nejdříve přiznávalo, že pozice, z které se modlím, patří Stvořiteli. On/Ona je
Absolutním vlastníkem té pozice.