Page 524 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 524

KAPITOLA  26.
            nejsou  schopni   dojít   ke  špatným   záměrům   o   čemkoli,    a  tedy   jsou   dokonalí   ve   svém


            postavení.  Skutečnost         je  však  taková,  že  nikdo  není  neomylný  a  dokonalý,  než  jedině



            Absolutní  Bůh       -  Pán  Ježíš  Kristus.  Každý  jiný  pod  úrovní  Boha,  dokonce  i  ten,  kdo  je
            hned   tím   prvním  po     Bohu,  podléhá  příležitostným   pokleskům.  Avšak  rozdíl  mezi



            těmito lidmi a    lidskými tvory i   tvory v   zóně vymístění je ten, že lidé v   pozitivním stavu
            ihned poznají své omyly, odvrhnou je nebo         opraví  hned  na místě. Prosbou o odpuštění
            zabrání se nebezpečí,     že by si přivlastnili následky těchto omylů.
            ‚Jak     i  my  odpouštíme  našim  dlužníkům‘   je  plné  uznání  a  přiznání  toho,  že  žádný  není
            dokonalý  a  že  vztah mezi lidmi se  má budovat ne  na očekávání  dokonalosti, nýbrž  na
            vzájemném   odpouštění   a   na   přijetí   tohoto  faktu.     Jelikož   nikdo  není   dokonalý,

            nemůžete      od   nikoho  očekávat  dokonalý   způsob   chování   a   postoje.  Nuže  tím,   že


            odpustíte  jiným   i   sobě    (a   toto   odpuštění   musí   zahrnout   i  vás   samotné,  protože   jste

            sobě  zadluženi,    neboť  nejste  dokonalými),  preventivně  se  zabrání  a  ochrání  spadnutí

            do  odsuzujícího    a  zatracujícího  postoje  negativního  stavu.  Takový  postoj  by  způsobil

            to,  že   byste byli vyloučeni z   pozitivního stavu. V   takovém případě byste  spadli do zóny
            vymístění.
            ‚A  neuveď  nás       v  pokušení.‘  Tato  výpověď  označuje  přiznání,  že  pouze  Absolutní  Bůh


            může  předcházet tomu       a chránit před tím, abyste  nepodlehli    pokušení přijmout  realitu
            negativního stavu jako  rozhodující faktor vašeho života.           Z  tohoto sdělení v   duchovním
            smyslu    nikterak však nevyplývá, že je to  Bůh,     kdo pokouší  lidi,  i když doslovný  smysl
            působí   nesprávně   takovým      dojmem.   Je   jenom   uznáním   a   přiznáním   faktu,  že   pouze
            pomocí  Absolutní   pozitivní   moci     svého  Boha  se   možno   vyhnout   pokušení   aktivovat

            odmítnuté  ideje    přijetí jakéhokoli jiného zdroje  života,   než je  Pán   Ježíš Kristus.   Toto  je
            jasné      z  následujících slov  modlitby: ‚Ale osvoboď  nás  od zlého.‘  Toto sdělení  označuje


            udržovat   se  mimo     jakékoli   potřeby,   touhy,   přání   či   tendence   přijmout   tu   negativní
            ideu, ztotožnit se s   jejím obsahem a chtít ji.   ‚Od zlého‘   značí   tu ideu.   Jak víte,   byla to  ta

            idea,    kterou  původně  použili  pseudotvůrci  pro   aktivaci   negativního   stavu.  Veškerý


            negativní  stav  se  jeví   pozitivnímu  stavu  jako  jedna  ošklivá,  znetvořená  a  zmrzačená,
            zlověstně  vypadající  osoba  (jak  již  bylo  zjeveno  skrze  Swedenborga).  Požadavkem        je
            zde   být  zbaven  od  jakéhokoliv  sklonu  aktivovat  negativní  stav  ve   vlastním  osobním  a
            soukromém životě.



            ‚Neboť   Tvoje    je   království,   moc   i   sláva   na   věky.   Amen.‘  Toto   je  poznání,  přiznání   a
            přijetí faktu, že Absolutní vlastnictví všeho     ve  stvoření   náleží   Pánu Ježíši Kristu, který
            tehdy    byl  Nejvyšším.   Povšimněte si, prosím,   že  pořadí,  v       slova jdou za sebou, je
                                                                             jakém
            opačné.    Jako první  přichází ‚království‘, na  druhém místě je  ‚moc‘    a  jako třetí přichází
            ‚sláva‘.  ‚Na  věky‘   značí,  že  to  Vlastnictví  nikdy   nepřestane  existovat.   Jsou  dva  důvody,





            proč   je   užíváno  obrácené     pořadí,  přesto,  že   pravá   realita  stvoření  a  Absolutní


            přirozenosti    Nejvyššího  vyžaduje,  aby  pořadí  bylo:  ‚sláva,  i  moc,  i  království  na  věky.
            Amen.‘    Jedním  důvodem  je,  že  modlitba  byla  uvedena  z    pozice  zevnějšnosti  stvoření.
            Zevnějšnosti  stvoření       je  královstvím  niternosti  Stvořitele  (mimo  mnohé  jiné).  Každý,


            až   na    Stvořitele,  je   vnímán   jako  jsoucí   v   procesu   této  zevniternosti.  Pouze  Stvořitel


            vnímá   Sebe   ve   Stavu  Absolutní   niternosti.    Jelikož   Modlitba  směřuje  k   Absolutnímu
                                              pozice  stvoření  -  ze  Stvořitelova  království,  je  zapotřebí,
            stavu   Niternosti  Stvořitele  z
            aby  se   nejdříve   přiznávalo,   že  pozice,      z  které   se   modlím,  patří   Stvořiteli.  On/Ona   je


            Absolutním vlastníkem  té pozice.
   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529