Page 518 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 518

Kapitola dvacátá  šestá



                                MODLITBA          PÁNĚ     ZNOVU NAVŠTÍVENÁ





            Dne 15.května 1988       znovu ke mně  slovo  Páně Ježíše Krista, řkoucí:

            „Nastal čas, aby se  přehodnotilo     to, co lidští tvorové nazývají  Modlitbou Páně.  Jak víte,
            byla  tato modlitba formulována Pánem Ježíšem Kristem během Jeho/Jejího pobytu na
            planetě Nula.

                V  zásadě   má  tato  modlitba  dvě  poněkud  odlišné   verze.  Jedna   je   zaznamenána




                                           kapitole 6 ve verších
                v  Evangeliu  dle Matouše  v                       9-13;   druhá je  uvedena v   Evangeliu  dle
            Lukáše       v  kapitole 11   ve  verších 2-4. Pro porovnání   budeme je   citovat obě, jednu  vedle
            druhé:
                                                   Matoušova verze:


                    ‚Otče náš     v  nebesích,  nechť se světí jméno Tvé. Přijď království Tvé. Tvá vůle
                    ať se koná na zemi, jak je  tomu v    nebi. Chléb náš každodenní dej nám dnes.
                    A odpusť nám     naše dluhy, jak i  my odpouštíme každému, kdo  je nám dlužen.
                    A neuvoď nás v    pokušení, ale zbav nás   od zlého. Neboť   Tvoje jest království,
                    moc   i sláva na věky.  Amen.‘

                                                    Lukášova verze:

                    ‚Otče náš v   nebesích, nechť se   světí jméno Tvé. Přijď království Tvé. Tvá  vůle
                    ať se koná na  zemi, jak je   tomu v   nebi.   Chléb náš  každodenní dávej nám den
                    co den. A odpusť nám hříchy naše,      neboť i my odpouštíme každému, kdo je
                    nám dlužen. A neuveď nás v     pokušení, ale  zbav nás  od zlého.‘



            Jak  víte,  historikové  biblických  textů  se  liší  ve  vysvětlování   toho,  jaká  slova  Pán  Ježíš





            Kristus    používal.   Neexistuje  žádná  dohoda  ohledně   původního   znění  této   modlitby.
            Některé  texty    vynechávají  to,  či  ono  slovo  a  Lukáš,  na  příklad,  vynechává  závěrečný
            dovětek       k  této  modlitbě  (‚neboť  Tvoje  jest  království,  moc  i  sláva  na  věky.  Amen.‘)  A


            nejen to: nýbrž i  kontext,       v  jakém tato   modlitba  byla formulována  Ježíšem Kristem,   se
            u Matouše a Lukáše fundamentálně liší.
                V  kontextu   Matoušově  je  modlitba   zahrnuta   do  obsahu   slavného   autoritativního

            Kázání na hoře.     Kdežto u  Lukáše   tomu tak  není.   Lukášův kontext dává    tu Modlitbu do

            odlišného     času   a   místa   než  do   Jeho/Jejího  slavného   Kázání   na   hoře.  U  Lukáše  je

            modlitba dána  na požádání       jednoho z   Jeho učedníků po   té,  co On   se modlil na určitém
            místě. Ten učedník Jej     prosil:  ‚Pane, nauč nás modlit   se, jak  i Jan  učil učedníky  své.‘

            Není   to   náhodné,    že   existuje   tak  mnoho   nesrovnalostí  ve   věci  pravé   stylizace  této


            modlitby   a      v  jaké   kontextové   situaci   byla   formulována.  Zdá  se,   jako   by   to   byly  dvě
   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523