Page 445 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 445

NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA

                v  absolutní kondici,   ve  stvoření, které bylo stvořeno a tedy nemá zkušenost   své   vlastní
            absolutnosti,    jsou v   kondici   relativní.

            Jakmile je proces     zvnějšnění  ustanoven,  jsa  nositelem  přirozenosti svého Absolutního

            zdroje       v  relativním   stavu   postupuje   podle   samé   své  povahy   ve   směru   vlastní
                                                                   e
                                                                  j
            nepřetržité  expanze  a  vlastního  šíření  se.   Toto     nutnou  podmínkou  tohoto  procesu


            zvnějšnění,     jelikož   touto  nekonečnou   expanzí   a   rozšiřováním   může   poskytnout
            kompenzaci   své   relativní   kondice      s  ohledem  na   svůj  Absolutní  zdroj.  A   nejen   to,   ale

            tím,   že   odráží   povahu   svého  Absolutního   zdroje,    sám   má   vlastní  silnou   touhu   činit
            přesně   to,    co  činí  Stvořitel      tvořit   za  účelem   sdílení   a   svěřování  svého   vlastního

                                             -

            relativního jsoucna a bytí        v  obou směrech: jak vůči svému  Absolutnímu zdroji,    tak i ke
            svému vlastnímu  procesu  zvnějšnění,       to jest, mimo svou vlastní  zevnějšnost.
            Je   tedy  proces  stvoření    dvojnásobným   procesem.  Stvořitel  tvoří   ze   Sebe   procesem,

            krátce   popsaným   shora;   a   prostředky   a   skrze   prostředky   již   stvořené   zevnějšnosti.
            Konec konců, ta originální zevnějšnost  je Jeho/Její vlastní materiál, neustále vyzařující
                z  Jeho/Jejího Absolutního  stavu     Jeho/Její Absolutní   niternosti.
                                                -

            Kvůli   tomuto  uspořádání,   ubírá   se  proces  stvoření    za   sebou   následujícími   kroky  a
                                 z
            vždycky ve směru        toho nejniternějšího k   tomu nejzevnějšímu     čili  z   největší niternosti

                k  největšímu  zvnějšnění.  Každý   krok  v    procesu   tvoření  odráží   povahu   svého


                                                                      z
            předešlého kroku,      maje svůj vlastní  stav niternosti,     níž tvoří svou  vlastní  zevnějšnost



                                                                                                       -
            procesem   a   skrze   proces   vlastní    duševnosti,  která   je   kondicí  jeho   ‚mezi-tím‘      čili

            vnitřním stavem.
                V  Absolutním stavu vnitřního je Absolutní   intenzivní touha po sdílení a svěřování toho,

            co  tvoří    Absolutní   duševnost  Stvořitele  čili   Jeho/Její  Absolutní   vnitřní   kondice.  Jí  a


                                                                   kombinovaných   emanujících   energií,
            skrze  ni    se  udržuje  Absolutní   zevnějšnost.  Z

            produkovaných   složitými   interakcemi        těchto  tří   Absolutních   stavů  (nejniternějšího,




            vnitřního    a  zevního),  je  stvořeno  všechno  ostatní.  Toto  ‚všechno  ostatní‘  jeví  se  vždy

            jako   jsoucí   vně  Stvořitele.    Avšak   tím,   že  odráží  přirozenost   svého  Stvořitele,  je





            strukturálně   i   taktéž   uspořádáno   tak,   že    má  svůj  vlastní  stav  nejniternější,   vnitřní  i
            zevnější.
            Důvod, proč  stvoření     se jeví vně Stvořitele, je v   přesunu Absolutní pozornosti od jádra
            svého  Absolutního ‚JÁ  JSEM‘     ve  směru  pryč od toho jádra.   Důvod, proč tento    přesun   je

                                                                                   v

            nutný,    je   v   tom,   že  žádné  sdílení  a   svěřování  není  možné     tomto   jádře   a   s   ním

            samotným.      Věnujete-li  pozornost  jenom  vlastnímu    jádru,  jádru   vlastní  niternosti,   pak
            nic jiného kromě vás neexistuje.        takovém    případě vše ostatní je vyloučeno z     vědomí
                                                 V

            vašeho jsoucna a bytí. Za takových okolností nemůže započít žádné  stvoření.
            Aby se  stvoření    mohlo zahájit, musí nastat přesun této pozornosti od samotného  jádra
            ve   směru   pryč   od   tohoto    jádra.  Ve   skutečnosti   to,   co  se   má   stát,   je  rozdělení   té


            pozornosti.  Je
                              zcela   nemožné   úplně   odvrátit   pozornost  od   vlastního  jádra.  Jinak  by
            došlo k   trvalé ztrátě sebeuvědomění. Ztráta sebeuvědomění značí  konec všeho, včetně
            Absolutního ‚JÁ JSEM‘.     Ale  je možné a nutné rozdělit tu  pozornost     takovým způsobem,
                                                             V
            aby se její  část odvedla pryč od    toho jádra.     okamžiku,   kdy   se tato pozornost  rozdělí,

            již  tímto   samotným   aktem   produkuje   se   množství   duchovních   a   duševních   energií,
   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450