Page 450 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 450

KAPITOLA  21.
                                                                                                 j
                                                                                                   a
            stvoření    je, protože Stvořitel absolutně JEST.   Tím, že  Stvořitel absolutně byl,       bude, i
                                                                                                  e







            stvoření    vždy  bylo,  je  a  bude.  Stvoření  není  možné  bez  svého  Stvořitele,  ale  -  řečeno



            teoreticky      -  Stvořitel  je  možný  bez  stvoření,  neboť  své  stvoření  přesahuje.  Vzhledem


                k  tomu,   že  stvoření  je   stvořeno,  není  absolutní,  nýbrž  relativní.  Avšak  Stvořitel   je




            absolutní.   Proto  se  ve  Svém  Absolutním  rozpoložení  může  být  bez  stvoření.  Nicméně



            kvůli   samotné   Své   přirozenosti,   si  Stvořitel    nepřeje   být   bez  stvoření.  Stavem

            Stvořitelovy Absolutní duševnosti je intenzivní absolutní touha po Jeho/Jejím  stvoření.
            Tato   intenzivní  Absolutní   touha    vyvěrá   ze  Stvořitelovy   Absolutní   lásky   a   Absolutní
            modrosti   jako  nejzazšího      stavu   a  procesu   Jeho/Její  Esence   a   Substance.  V   tomto

            prakticky nazíraném smyslu  Stvořitel       nemůže být bez    Svého   stvoření.
            Jak víte,  láska  touží po   milování a  moudrost touží   znát předmět své  lásky. Láska vždy
            potřebuje   předmět   pro  vyjádření  milostných   citů.  Moudrost        z  touhy   té   lásky  vytváří

            pro   ni   předmět   tohoto   milování.      A  jelikož  láska   může   kvést   jenom   na   základě
            opětování   jejími   subjekty,   je  motivována   tvořit   na   věčnost.    Takže   láska   skrze   svou
            moudrost tvoří  stvoření     za tímto účelem   na věky.
            Protože  láska ve stavu    Stvořitelovy Přirozenosti je absolutní,    musí  konat nejméně     dvě
            věci:   1.  Musí na věky neustále tvořit nové subjekty své nevyčerpatelné náklonnosti           2.
                                                                                                         a

            musí  na   věky  udržovat  všechny  již  stvořené  subjekty   své   náklonnosti.    Podstata   této
            lásky a její moudrosti, jakožto i podstata moudrosti a její lásky požadují, aby  se tvořily
            subjekty,   které   mají   možnost   svobodné   volby    přijmout   a   oplácet,  nebo  odmítat   a


            odpírat tuto    lásku.



            Aby   se   mohl  zobrazit    život  druhé   alternativy  (odmítnutí  a   odepření),  bylo   povoleno
            jsoucno a bytí zóny vymístění,  kde tato podivná kondice může  mít  příležitost pro svůj
            vývoj.

            Takže   záhada   jsoucna  a   bytí  zóny  vymístění  se   může    najít  v   tom   faktu,  že  Absolutní
            láska a její Absolutní moudrost, jakožto i Absolutní       moudrost   a její Absolutní láska   jsou
            již podle samé své podstaty neschopny násilně vnucovat někomu  jejich náklonnost ani
                                                                    a

            životní   styl.     tomto   ohledu   zóna   vymístění  je      existuje   jenom   díky   této  lásce   a

                           V



            moudrosti.    Mnohým  lidským  čtenářům  se  bude  toto  tvrzení  zdát  paradoxním.  Budou
            se  ptát: ‚Jak může Absolutní láska  a  Absolutní moudrost tolerovat něco tak ohavného,
            jako je zóna vymístění  se  všemi jejími protichůdnostmi s        ohledem na pravé  stvoření?‘
            Někteří       z  nich   jdou   dokonce   tak   daleko,   že   popírají   existenci   jakéhokoliv  Stvořitele,
            majíce   za   to,   že   kdyby  Stvořitel    měl   existovat,   pak   by   nikdy  nestrpěl   jsoucno   a   bytí
            negativního stavu se všemi jeho  ukrutnostmi a ohavnostmi.
            Co    však   tito   lidští   tvorové  nedovedou   rozeznat,  je  zaprvé   především   to,   že  zóna



            vymístění   nebyla   stvořena   Stvořitelem,   ale   ideami   relativních  sentientích  entit.

                Z  tohoto  důvodu,   až   se   jednou   ta  idea   trvale   eliminuje,  přestane   zóna  vymístění
            existovat.    Za  druhé,  žádná   láska   není  možná   v   důsledku   vnucování  a   nátlaku.  Tento




            fakt   je   znám   dokonce   i  nejomezenějším   lidským   tvorům.     Fakticky,   jak  víte,  láska
                z  donucení   a   vynucená   je   otroctvím.  Tento  stav   zotročení   je   životním   rozpoložením

            negativního  stavu.    Nic  podobného  neexistuje  v   Absolutním  tvůrci,  který  je  Absolutně

            pozitivní, svobodný a nezávislý.     Proto ani  není vůbec schopen     aktů donucení a   nátlaku.
            Takové sklony by Mu/Jí  nemohly        přijít ani   na Jeho/Její Absolutní mysl.
   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455