Page 442 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 442

KAPITOLA  21.

            Existuje   všeobecně   přijaté  chybné    pojetí   obecného   pojmu   ‚před  stvořením  stvoření‘.
            Tento termín předpokládá, že než        došlo   ke  stvoření, nebylo žádné jsoucno a  bytí. ‚Před
            stvořením  stvoření‘    znamená:   než  byl stvořen a uveden    do jsoucna a bytí čas a prostor.

            Nicméně  před  tím,  než  čas  a  prostor  se   staly  realitou,  existoval  akt  stvoření  ve  svém
            stavu od věčnosti.



            Opětovně  musíme        chápat,  že  je   stav  stvoření  a   že  existuje   proces  stvoření.  Stav
            stvoření    je  Absolutní stavem Stvořitele   (‚Jest‘).  Tak, jak Absolutní ‚Jest‘   vždy je, je i stav
            stvoření.  Naproti  tomu  je  proces  stvoření   jeho  nepřetržitým  nastáváním.    Takže  může
            se  říci,  že   než  nastal  proces  stvoření,  již  byl  stav  stvoření,  nemající  začátek  či  konec,

            neboť    se vyskytuje uvnitř   Absolutního stavu Absolutního ‚Jest‘.



                Z  toho   důvodu   výraz  ‚před  stvořením  stvoření‘  by   znamenal,   že   procesu  stvoření

            předchází  jeho  stav.  Termín  ‚proces‘      v  tomto  spoluoznačení  předpokládá,  že  něco  má



            začátek    i  zakončení.  Z   toho  se  může  odvozovat  pojem  času  a  prostoru.  Termín  „stav“



                v  této   zvláštní   konotaci   naznačuje,  že   jde   o  stálost   kondice.  Nelze  mu   přisoudit

            elementy času     i  prostoru,   ani je nelze  z něho   odvozovat.
                Z  tohoto stanoviska  lze přijít k   závěru, že  sentientní   entity   a  zvláště  pak lidští tvorové
            jsou   vždy v   procesu svého jsoucna a bytí, což je jejich vlastní osobní  stav, ale nejsou ve
            stavu  jsoucna  a  bytí     tom  smyslu,  že  žádný  stav  není  v   nich.  Pouze  Pán   Ježíš  Kristus,
                                    v

            kdo je tím  Absolutním ‚Jest‘,   jak se pojímá v   této kapitole, může být stavem  a  procesem
            jsoucna a existence pro jediný důvod, že On/Ona není          ve stavu   a procesu ničeho, nýbrž
            že  stav   a   proces   jsou      v  Něm/Ní   jako   integrální   komponenty  Jeho/Její   Absolutní

            přirozenosti.
            Toť   důvod,  proč  Ho/Ji  správně  považují   dokonce  i  lidští  tvorové,  kteří  věří  v   Boha,   za
            přesahujícího   všechny   stavy,   všechny   procesy,   všechny   podmínky,  všechny   časy,


            všechny    prostory,  veškeré  jsoucno,  všechno  bytí  a  cokoliv  jiné.  Nemají  však  potuchy,
            proč   postulují  tento   fakt    Bohu.  Neuvědomují  si,  že  důvodem   tomu,   proč   On/Ona   je


            transcendentní vůči tomuto všemu, je v        tom, že  toto vše  je v   Něm/Ní a že On/Ona není
                v  tom   všem.  Přinejmenším   v   tom  Bůh   nebyl   původně.  Jakmile   však  proces  stvoření






            nastal,   pak   tehdy   a  jenom   tehdy   Stvořitel   začíná   přebývat    také  ve  stvoření  jako   ve
            Svém     vlastním   prodloužení   a   procesu.  V      tomto   ohledu   došlo   k   nové  situaci


                v  absolutním   smyslu.  Stvořitel   (‚Jest)   zahrnuje   ve   Své   Přirozenosti   všechny   stavy  a

            procesy.    Pokud  stvoření   není v   plnosti procesu,  Stvořitel  v   tom procesu  není.   Je  ve Své
            niternosti,   Sám/Sama v    Sobě.
                                                                 e
            Záhadou této     situace je fakt, že  Absolutní stav      absolutní niterností.  Avšak  absolutní


                                                                j


            proces  je dynamickou extenzí toho stavu ve  směru  od niternosti k         zevnějšnosti  (z nitra
                                                           v  absolutním   stavu   niternosti,  nemůže   za   této
            navenek).   Protože   Stvořitel   (‚Jest‘)  je


            situace   být      v  ničem,   co   jde   směrem   k  zevnějšnosti,  pokud   se   ta  zevnějšnost  nestane



            plným   procesem   té  niternosti.    Jakmile   se   proces  ubírá   ze  stavu   niternosti  směrem

                k  stavu   jeho  zevnějšnosti,  stává   se  Stvořitel  (‚Jest‘)   také   Svou   vlastní  zevnějšností.




                V  tomto případě se  novost této situace může nalézt ve faktu, že zatím co před  tím, než
            tento   proces   nastal,   Stvořitel   nebyl      v  žádném   stavu   anebo   procesu  -  neboť   stav   a

                                                            -
                         v
            proces    byl     Jeho/Její  Absolutní niternosti     po   ustanovení procesu zevnějšnosti získal
   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447