Page 448 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 448

KAPITOLA  21.

            Neustálé   vědomí   přítomnosti       této   ideje  je   životně   nutným   předpokladem  pro
            svobodný  a nezávislý výběr      provádějící život všech  sentientních    entit. Bez této výsady
            by   byly      v  otroctví   nutnosti   žití  a   přijímání.  Akt   vzájemnosti,   který   je   základem

            opravdové   lásky   a   účelem  stvoření,   by    nikdy  nemohl   dojít   svého   plodného   dozrání,
            kdyby  nebylo této osudově závažné ideje.

            Nuže, s   ohledem na  tuto   ideu,   mají všechny  sentientní   entity  dvě   alternativy, ze kterých
            smějí,   mohou a musí učinit výběr: 1.  Odmítnout       přijmout tu ideu a tím tedy zavrhnout



            jakoukoliv   tendenci  sebeztotožnění        s  jejím   obsahem.  2.  Přijmout  tu   ideu   jako  jediný

            zdroj  jejich  životů      a  plně  se  ztotožnit  s   jejím  obsahem.  Každá  ze  zvolených  alternativ

            nese se  sebou  své následky.     Proč musí přinést  své následky? Pamatujte si, že  všechny

            sentientní     entity   jsou  odrazy  přirozenosti   jejich   Stvořitele   v   relativním  smyslu.

            Stvořitel  skutečností Své    přirozenosti  neustále tvoří.   Neexistuje žádný stav jiný stav   ve
                                                        a
            jsoucnu a bytí než  stvoření    Stvořitele  Stvořitel,   který/která přesahuje Své  stvoření.   A
            tedy,  jakékoli  vytvořené  a  po  té  přijaté  či  odvrhnuté  ideje   se  okamžitě  aktualizují  do

            své   vlastní  reality,  nesouce  důsledky,  následky  a  výsledky  svého  nastávání  či  přijetí.

            Jelikož   všechny  sentientní     entity   jsou   podobné   povahy,   vše,   co   rozhodnou,  se  dle
            představ   jejich   rozhodnutí   stává   svou   vlastní   realitou,   nesoucí   důsledky,   následky   a
            výsledky toho rozhodnutí         -  ať je to odmítnutí či přijetí.
                V  tomto   případě  odmítnutí  přijmout   zmíněnou   ideu   přivádí   ke   dvěma   důležitým


            následkům:   1.       K  přijetí   Stvořitele  jako   zdroje   vlastního   jsoucna   a   bytí.  Toto   má   za

            následek   nepřetržité   přijímání    všeho,   co   se   sdílí,   a  svěřuje   se  sentientní  entitou,   a
            plnou vzájemnost  v     procesu toho přijímání. V    takovémto případě     se  ustanovuje pravý
            a  skutečný život pozitivního stavu.       Odvrhnutá  idea je oddělena od  sentientní      entity
                                                     .
                                                    2

            skrze   ideu separace a je   odvržena.
            Proces  odmítnutí  té  ideje   nyní  generuje  své  vlastní  energie   životní  síly.  Kumulativní


            součet  všech  těch  energií,   vytvořených  nekonečným  počtem  sentientních  entit,  je  tak
            obrovské  velikosti,  že  produkuje  realitu,  která  se  zcela   liší  od  toho,  z   čeho  se  zrodila.


            Tato nová podivná realita         -  tím, že je  stále odvrhována  z                      vymístí
                                                                             oblasti pravé reality  -

            se   sama      z  ostatního  stvoření  a   objeví   se   jako   své   vlastní   jsoucno   a   bytí  úplně  vně



            stvoření.   Tak  zóna vymístění   došla svého vlastního plodného dozrání.
            Jak    vidíte,  zóna   vymístění   se  z   energií,   produkovaných   v   procesu   odmítnutí   uplatnit
            ideu   pochybování,   stává   svou   vlastní   skutečností,   do   níž    ta   idea   může   spadnout   a
            neustále   tak   udržovat   na   živu   její   podivné   jsoucno   a   bytí  a   nepřetržitě    napadat
            sentientní    mysl.   Následkem čehož se musí  znovu každodenně odvrhovat.

            Tím,   že  tato   idea    nese  obraz  a  podobu  svých  originátorů,  jenže   v   kondici  vzhůru



            nohama,     je  struktura  zóny  vymístění  přesně  opačná  k

                                                                           pravému  stvoření.  Důvod,  proč
            je  vzhůru nohama, je v     tom, že  jde  o   ideu   odmítnutí pravé struktury reality.   A protože
            není  žádná jiná realita ve jsoucnu a bytí než  pravá skutečnost Stvořitele,       její odmítnutí
            ustanovuje      její   přesný   opak   na  základě  porovnání.  Při   srovnání  procesu  stvoření



                                                                    tomu,   že   není   jiné   alternativy   než
               s  obsahem  odmítnutí  toho   procesu  dochází  k
            ustanovit   pravý   opak   toho   procesu.   Jakékoliv   projevení   souhlasu      s  tím   procesem  by
            znamenalo  přijetí   Stvořitele,     nikoliv   odmítnutí.   Takové  přijetí   by  bylo   v   rozporu


               s  povahou  této ideje   odmítání   či popření.
   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453