Page 443 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 443

NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA

            Stvořitel  obě   kondice.   Nyní tedy přebývá  ve  všem a  ve  všech, co a  koho stvořil. Takže
            Stvořitel   je ve stavu a procesu Svého  stvoření, jakožto i stav a proces jsou ve Stvořiteli.

            Rozdíl v   těchto dvou rozpoloženích vyvolal dojem, že existoval  čas        a  prostor  před tím,
            než  stvoření   bylo stvořeno. Skutečností však je, že absence  procesu  zevnějšnosti       stavu
            niternosti   nedovolovala, aby  stvoření    bylo nepřetržitým procesem, ale aby bylo       jen   ve
            stadiu Absolutního stavu Stvořitele.  Jakýkoliv pocit nedostatku něčeho vnímá relativní
            sentientní    mysl  a  zvláště  lidští  tvorové,  že  je  to  nejsoucí  a  neexistující.   Je  to  proto,  že

            jsou  částí  procesu   a  že  jenom  skrze  ten  proces  mohou  se  stát  částí  původního  stavu.
            Takže pohlížejí na tvůrčí     akt  z  pozice zevnějšnosti   a ne z   pozice niternosti,   neboť jsou
                v  procesu tvoření   a ne v   jeho  Absolutním stavu.

            Z té  pozice  se  stvoření   vnímá, jako  by mělo svůj  začátek. Jenom v    tomto smyslu může


            se  říci,  že  na  počátku  nebyl  žádný  stav  zevnějšnosti.   Na  místo  toho,  že  to,  co  bylo  od

            věčnosti,  je  stav  Absolutní  niternosti.   Pro  někoho  nebo  něco,  co  je  částí  zevnějšnosti


            (stvoření    je  zevnějšnost  niternosti)  a  dívá  se  na  stvoření  z  té  pozice,  vidí  se  počátek



            všech   věcí   tehdy,  kdy    tato  zevnějšnost  dojde   svého  plodného  dozrání.   Avšak   při
            pohledu z    pozice  stavu niternosti   je jasné, že  stvoření   vždy bylo, jelikož bylo integrální
            součástí  té  niternosti.   Je  to  pouze  proces  stvoření,  jak  se  ubírá  směrem   ke  své  vlastní
            zevnějšnosti,    který   se pojímá   jako něco, co zde  nebylo   vždycky.

                                 v
            Největší   záhadou      tomto   ohledu   je,  jak   a  proč   nastal   přesun   ze   stavu   niternosti

                k  procesu  jeho  zevnějšnosti.  Tento  přesun  neznamená,  že   stav  niternosti  byl  opuštěn.
            Nemožno jej nikdy opustit.      Jakýkoliv pokus, i   ten nejnepatrnější, upustit  od  niternosti,
            měl  by  za  následek  věčnou  smrt  všech  ve  stvoření.  Stvoření   se  může  udržovat  jenom
                z  Absolutního stavu niternosti,   neboť bylo to tam, kde  vzniklo. Nemůže být udržováno

            pomocí  procesu   zevnějšnosti,      jelikož  proces   zevnějšnosti  se   odvozuje   ze   stavu  své
            niternosti.   Proces vždy   závisí na svém stavu.   Podle definice  stav je niterností.



            Co  se  zde  událo,  bylo  to,  že  stav  niternosti  započal   proces  stávání  se  zevnějšnosti  ze





            stavu   své  niternosti.  Takže  otázkou  je,  jak  toto  započetí  nastalo  a  co  motivovalo  ten

            stav,   aby se pustil do  takového činu.
            Stav   Absolutní   niternosti    je   Absolutní   ‚JEST‘,   které   samo  je   ‚Absolutní   sebe‘   čili



            Absolutní   ‚JÁ  JSEM‘.   Přirozenost    tohoto  ‚Absolutního   sebe‘  čili  ‚JÁ  JSEM‘  je  Absolutní


            pozitivností.   Absolutní  pozitivnost  je  ve  stavu  Absolutní  čistoty  a  nesobeckosti.  Slova


            ‚sebe‘    a  ‚nesobeckost‘   nejsou   protichůdná.   ‚Sebe‘  může  být   buď   sobecké,   bez
            jakéhokoliv   zřetele    na   cokoliv  jiného   mimo   samo   sebe,   anebo  může   být   nesobecké,


            hloubající   nad   možností   rozšířit   toto   ‚sebe‘   do   jiných    ‚sebe‘.  Protože   toto   ‚Absolutní

            sebe‘    je   svou   povahou  absolutně   pozitivní,  nikdy   nemůže   být  ve   stavu  sobeckosti.


            Proto   je  absolutně   nesobecké.  Povahou  této   nesobeckosti   je  proces   pojímání   jiných
                                                                                            Jeho  Absolutní
            možností   než   vlastního   Absolutního   jsoucna   a   bytí,    obsaženého  v
            přirozenosti.     Řečeno   filosoficky,  pojímání   a   potřeba   jiných   možností   jsoucna   a   bytí
            mimo   vlastních   je   imanentní   Jeho   Absolutní   přirozenosti.    Cokoliv   je   imanentní  té



            Přirozenosti       -  již   díky   své   vlastní  povaze  -  musí   být  definitivně   zpřítomněno  a
            uskutečněno.   Nicméně          v  tom  bodě   neexistuje   vůbec  nic   kromě  Stavu   Absolutní



            niternosti   toho  ‚Absolutního  sebe‘  čili  ‚JÁ  JSEM‘.  Protože  jediná  realita  jsoucna  a  bytí

            přebývá        v  tom   Absolutním   ‚JÁ  JSEM,   pak   aby   se   mohly  tvořit   jiné   možnosti   mimo
   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448