Page 449 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 449

NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA

            Takže  povaha     zóny  vymístění  se  může   ustanovit  podle  přirozenosti  pravého  stvoření
            tím,  že  se  bude  postupovat  přesně  opačným  směrem.       Dobrým  příkladem  této  pozice
            vzhůru   nohama   by   byl  fundamentální   princip,    sledovaný   pravým  Stvořením:  Z    toho
            nejniternějšího   čili       z  niternosti   k   tomu   nejzevnějšímu   čili   zevnějšnosti.  V   zóně

            vymístění   by   se   vše   odvozovalo   opačným   směrem.   Počátečním   bodem  by   bylo   vždy
            nejzevnější čili   vnějšnost, z   té pozice by se   pak budovalo to nejniternější čili niternost.
            Toto pravidlo platí pro všechno  ostatní v      zóně vymístění.   Neexistuje  žádná výjimka    ani
                      k
            výhrada      tomuto pravidlu.


            Takže,    jak   vidíte,   je  zóna   vymístění  umístěna   vně   zevnějšnosti  stvoření.  Důvod   je
                v  tom, že   odmítnutí  té ideje   vychází od  sentientních   entit,   jež se objevují  vně   Stvořitele
            ze   shora popsaných důležitých důvodů. Pamatujte si:  stvoření         je vnějšností Stvořitele,
                                                                                     k
            kdož je Absolutní niterností.     Odmítnutím zmíněné ideje       dochází     objevení se  vnějšku

            zevnějšnosti.    Ten   je úplně separován a izolován od vlastního zdroje tím, že ho  neustále
            odmítá.


            Jak   vidíte,      je  to  jedna   věc   být   zvenčí   za  účelem   přijímání   a   vzájemnosti,   jak  je   to
                v  případě  sentientních   entit v   pravém  stvoření.   Tímto   přijetím a vzájemným oplácením
            se to  zevní   stává  zevnějšností Stvořitele,  která se pak  stává integrální   části   Stvořitelovy
            Absolutní    přirozenosti. V   tomto případě  neexistuje   žádná  separace   ani  izolace.   Avšak je
            něco jiného být    vně zevnějšnosti  z   důvodů jejího odmítání a protože se nechce mít s       ní

            nic  společného.      tomto  případě  se  ustanoví  plná  separace  a  izolace.  Ta  nevyvěrá  ze
                               V

            Stvořitele,   nýbrž z   přijetí  ideje  odmítnout  Stvořitele   jako jediného  zdroje  jejich jsoucna
            a bytí.


            Kvůli  protichůdné   povaze      této  izolace   a   separace   vůči  ostatnímu  stvoření,  které   je

            zahrnuto   do  Zdroje     a   sjednoceno  s   ním,  existuje  potenciál  pro   započetí   a   aktivaci
            negativního   stavu.    Dřímavost   negativního   stavu  spočívá   ve   faktu,   že  vždy   existuje

            teoretická    možnost,  že  někde  v                               někdo  nevyhnutelně  přijme
                                                 průběhu  a  kroku  stvoření
                                                                   tomto okamžiku,  kdy
            tu ideu a  že se  plně  ztotožní      s  jejím obsahem.  V                      tak  někdo   učiní,



            negativní    stav  se  probere  ze  své  dřímoty  a  stane  se  plnou  realitou.  Jakýkoliv  jedinec,
            který  přijme     tu   ideu,   automaticky   vypadne   i   s   tou   ideou   do   zóny   vymístění,   kde   si
            vytvoří   životní   styl      v  souladu  se  strukturou   a   povahou   zóny   vymístění  -  pozicí



                             č
                               i
            protichůdnosti       vzhůru nohama vůči pravému  stvoření        a jeho ryzí realitě.

            Toto je kratičké vylíčení  geneze    stvoření   a zóny  vymístění.   Více se o této  otázce můžete
            dočíst      v  knihách  Základy  lidské  duchovnosti,  Čtvero  pojetí  duchovní  struktury  stvoření,
            Realita, mýty a  iluze   a  Kdo jsi a proč jsi zde?.
            Na   závěr   této   kapitoly  shrňme  některá  zvláštní   tajemství  stvoření    a   zóny   vymístění
                v  následujících bodech:


            1.  Hlavní tajemství  stvoření   se  může nalézti ve  faktu,  že  stvoření   je  stavem   Stvořitele.
            Idea   samotného  stvoření    je  strukturální komponentou Stvořitelovy Přirozenosti.       Proto
                v  tomto  pojímání  je  Stvořitelovo  Absolutní  jsoucno  a               imanentní  všemu
                                                                          Absolutní  bytí
            stvoření       a  Akt  stvoření   je imanentní Přirozenosti   Stvořitele.   Není   možná jiná cesta než
            cesta  aktu tvoření.   Nejen  že   není možná, ba dokonce  není ani myslitelná.   Cokoliv jiného
            bylo  by  v   rozporu  s   Přirozeností   Stvořitele.  V   jednodušších  termínech  se  může  říci,  že
   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454