Page 440 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 440

KAPITOLA  21.
            nenastává, nýbrž  nastávání      je  v   tom   ‚Jest‘.   Takže  ‚Jest‘   dává počátek nastávání samo ze
            sebe, neboť tak činit je samotnou jeho  podstatou.

            Jelikož  ‚Jest‘   vždy je bez počátku či konce, může se  říci, že před tím,    než  stvoření   bylo
            stvořeno, ‚Jest‘   již  bylo.   Nejsa  samo stvořeno, kvůli   faktu,   že  vždycky je (první   axiom),
            stavem a kondicí toho ‚Jest‘     je jeho absolutnost. Absolutní kondice jeho stavu je určena


            faktorem,   že  ‚Jest‘    nezávisí   na   ničem   a   na   nikom   ve  svém   jsoucnu   a  bytí.  Jestliže   by



            jsoucno       a  bytí  bylo  mimo  tohoto  ‚Jest‘,  bylo  by  jsoucno  a  bytí  tohoto  ‚Jest‘  závislé  na
            jsoucnu  a  bytí,  místo  aby  jsoucno  a   bytí  bylo  závislé    na  ‚Jest‘.  V   takovém  případě  by

            nebylo   absolutní,   neboť  ve   svém   jsoucnu   a   bytí   záviselo    by   na   něčem   jiném  -  na
            jsoucnu   a   bytí.  Pak    by   to   bylo   jsoucno   a   bytí,   které  by  bylo   absolutní,   nikoliv  ‚Jest‘.



            Nicméně  jsoucno         a  bytí  tím,  že  jsouce  jsoucnem  a  bytím,  již  podle  samé  své  podstaty
            závisí na svém zdroji. Proto  se může postulovat, že jejich zdrojem je ‚Jest‘, ve kterém je
            jsoucno a    bytí.
            Ať se  znovu zopakuje,  ‚Jest‘   není  jsoucnem a bytím, ale  jsoucno a bytí jsou v    tom   ‚Jest‘.
            Toť   důvod, proč se  ‚Jest‘   pojímá jako Absolutní stav.   Nic  jiného není absolutním prostě
            již  proto,  že  všechno  ostatní  je      v  jsoucnu  a  bytí,  ale  jsoucno  a  bytí  nejsou  v   nich.  Jak


            vidíte,  základní  rozdíl   mezi  Stvořitelem  a  Stvořením  je  ve  faktu,  že  ačkoliv  jsoucno  a
            bytí jsou ve Stvořiteli   a  Stvořitel není ve jsoucnu   a bytí, je  stvoření   ve jsoucnu a bytí a
            nic ze jsoucna a    bytí není  ve  stvoření.


            Slovo  ‚stvoření‘   předpokládá,  že  se  tvoří.  Slovo  ‚tvořit‘  předpokládá  zdroj  či  původce



            stvoření    (‚Jest‘). Zdroj či původce  stvoření   nemůže tvořit z   pozice jsoucna a bytí. Odkud
            by   se   vzaly?    Aby   mohl   tvořit,   musí  Stvořitel   (‚Jest‘)   ve   Své   Přirozenosti   obsahovat

            samotné   jsoucno       i  bytí.  Protože  jsoucno   a   bytí  je  ten  pravý   niterný   stav   Stvořitele


            (‚Jest‘)   je  stvoření    stvořeno   ze   Stvořitele   (‚Jest‘),  z   Jeho/Jejího   stavu   Absolutního
            jsoucna   a   bytí.    Důvod,   proč   je   řečeno   ‚Absolutní   jsoucno  a   bytí‘,   je  v
                                                                                              tom,   že   podle
            definice ‚Jest‘      je  absolutní.   Proto  vše, co je  integrální komponentou jeho přirozenosti, je
            také  absolutní.
            stvoření     nastává   faktem,   že   jsoucno   a   bytí   nastávají   v   nitru   ‚Jest‘,   které   nikdy
            nenastává,  neboť  jeho  podstatou  je  vždy    ‚Jest‘.   ‚Jest‘   již  ve  své  podstatě  a  podle   svého
            obsahu    je stavem nastávání,    avšak  ‚Jest‘   není ve stavu   nastávání. Ježto ‚Jest‘, je   stavem
            nastávání, ale samo nikdy nenastává,       kvůli skutečnosti, že   je vždy ‚Jest‘, je tedy zdrojem
            veškerého nastávání.


            Záhadou     je zde  ten fakt, že jsa samotnou svou povahou stavem        nastávání, a nikoliv ve
            stavu   nastávání,  ‚Jest‘    neustále   generuje   nastávání  tím,   že   je   stavem   nastávání.  Fakt




            tohoto   generování   je  procesem   stavu   nastávání.    Takže   zde   máme  stav   nastávání  i

            proces    nastávání.  Stav  nastávání  je  popudem  pro  proces  nastávání.  Důvodem  toho  je


            to,    že  každý  stav   ‚Jest‘,   tím,   že  je  ‚Jest‘,   je   aktivním   či  dynamickým   modem.  Aktivní
            modus,  jsa      v  procesu  jsoucna  a  bytí  v   tomto  ‚Jest‘,  vytváří  energie,  jež  se  stávají  řídící
            silou   veškerého nastávání.
                       v
            Takže  je     povaze  toho  samého  ‚Jest‘  nepřetržitě  ze  sebe  generovat  události,  jež  jsou




            produktem   jeho   aktivního   modu   jsoucna   stavu   nastávání,   aniž   by   bylo   ve    stavu
            nastávání.   Počáteční   nastávání   může   nastat   jenom   ze   stavu,   jaký   není  modem
   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445