Page 441 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 441

NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA



            samotného       nastávání.   Jinak   by   to   bylo  nastáváním   sebe  sama.   Nastávat   sebe  sama
            předpokládá  hybnou sílu      tohoto nastávání.
                Z  tohoto  důvodu   jsou   zřejmé  dvě   věci:  Za   prvé:  Stvořitel,   který   je   tímto   Absolutním

                                                                      e
            ‚Jest‘, samotnou Svou     povahou či povahou toho, že       Sám/Sama tím pravým jsoucnem
                                                                     j

            a   bytím   a  že  jsou      v  Něm/Ní,   musí   tvořit.  Sám   Jeho/Její   stav   je  absolutně  aktivní   a

            dynamický. Absolutní aktivnost tohoto stavu         je tvůrčí proces   sám o sobě a sám sebou.
            Za   druhé:  stvoření    nastalo  ze   jsoucna   a   bytí   Stvořitele,   ve   kterém  jsoucno   a   bytí

            přebývají, jsouce absolutní komponentou Jeho/Její         Absolutní přirozenosti.
                V  tomto  absolutním   smyslu  nemá  stvoření  žádný   počátek   a   žádný   konec.  Pokud





            Stvořitel   vždy    je  -  a  ‚Jest‘  vždycky   je  -  stvoření  se   vždycky   tvoří.  V
                                                                                             tomto  smyslu,

            stvoření    je vždy proces,   nikoliv stav.   Jsa ve svém  vlastním stavu, je  relativní   ke svému
            nepřetržitému   procesu.  Stvoření       je   emanací  Absolutního   stavu  svého  Stvořitele.

            Můžete  zde       s  jistotou  říci,  že  neexistuje  žádný  jiný  stav  mimo  stavu  tvůrčího  procesu


                z  Absolutního  stavu  Stvořitele.  Takže  stvoření  je  něco,  co  musí  být,  neboť  nemůže  a

            nesmí existovat žádný  jiný stav ani proces.         Taková je přirozenost toho ‚Jest‘.  ‚Jest‘   je
            Stvořitel.

            Přirozenost     ‚Jest‘  čili   Stvořitele  nelze  chápat   a   obsáhnout   z   nitra   jeho  Absolutního



            stavu.    Jeden  by  musel   být   tím  ‚Jest‘,  aby   mohl   obsáhnou   tu  Přirozenost.   Nicméně,

                v  relativním  smyslu   se   může   ta   přirozenost   odvodit   z   přirozenosti  stvoření,   jež

            neustále   nastává   ze  Stvořitele.    Kvůli   jeho   nastávání   ze  Stvořitele,  odráží  stvoření
                                            v
            přirozenost svého  Stvořitele       relativní  kondici a  smyslu.

            Ježto   nejdůležitějším   a  nejzazším    procesem  stvoření  je  sentientní  mysl,  lze   tedy






                z  relativního   jsoucna  a   bytí   té  sentientní  mysli   učinit   závěr   s   rozumnou   jistotou,  že
            přirozeností toho ‚Jest‘       je  Absolutní čivost, Absolutní sebeuvědomění a    že má všechny
                                         relativní  sentientní
            jiné atributy,   nalezené  v                       mysli.   Rozdíl je v   tom,  že ve Stvořiteli jsou
            všechny   tyto  atributy      v  absolutním   stavu,   kdežto   u   všech   jiných   v   relativní   kondici.
            Takže z odpovědi  na  otázku,  proč  stvoření     vůbec existuje   a je,  je zřejmé,   že  žádný jiný
            stav   či  kondice či proces kromě  stvoření    nemůže být ani existovat,  kvůli skutečnosti     a
            povaze Absolutního      ‚Jest‘.
            Motivační faktory     pro tvoření  stvoření   vyvěrají z   Absolutního stavu   Absolutního ‚Jest‘.
            Samotnou   svou   povahou  ‚Jest‘     je   motivováno   tvořit   prostě   proto,  že  nic   jiného   není

            myslitelné. Dokonce nejen že to  není myslitelné, nýbrž že žádný jiný stav nemůže být a
            existovat,  ježto žádný jiný stav by nebyl ve shodě s     přirozeností   Absolutního ‚Jest‘.

                                                                                     i
            Faktor  Absolutního ‚Jest‘,     němž je obsaženo  Absolutní jsoucno         Absolutní bytí,   musí
                                         v


            být   postulován   jako   něco,   co    nepotřebuje   důkaz   pro   své   jsoucno  a   bytí.  Toť

            axiomatický fakt.    Avšak tím, že  obsahuje v   Sobě  Absolutní jsoucno a Absolutní     bytí jako
            esenciální a substanciální komponenty samé své přirozenosti, generuje             Absolutní ‚Jest‘

            Svým   Absolutním   aktivním   modem   to  jsoucno   a   bytí             v  nepřetržité   škále.  Je
            nemyslitelná   úvaha,   že   nebylo   a   neexistovalo  žádné   jsoucno   a   bytí  před  stvořením
            stvoření.  Jsoucno   a  bytí   byly a existovaly  v   Absolutním stavu   Absolutního ‚Jest‘.   Toto   je
                          a
            to,   co bylo  existovalo   před   takzvaným  stvořením.
   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446