Page 439 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 439

NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA


            Toť    důvod,  proč   je   tak   obtížné,   ba   nemožné   pojednávat   o   předmětu   této   kapitoly
                v  lidských  termínech.   Samotnou svou povahou jsou  lidské termíny  s
                                                                                          to přenášet  jenom
                                                               tomto  případě  reality  času  a  prostoru,
            překrouceniny  a  falzifikace  pravé    reality,  v                                            jak
            se  pojímá   pravým   obyvatelstvem   pravého   prostoročasového   kontinua               v   jejich

            příslušném  multivesmíru.   Dokonce   i         v  rámci  fyzického  či  přírodního  multivesmíru

            platí  zákony  času       a  prostoru  pouze   v   nejzevnějším   stupni,  který   se   může   nazývat

            přírodním  vesmírem.      Avšak  omezit  veškeré  jsoucno  a  bytí  jenom  na  tento  přírodní  a

            fyzický vesmír,    je tím nejsměšnějším konceptem.

            Jestliže  proces  stvoření     nezačíná  stvořením  fyzického   vesmíru,  pak  jak,   za   jakým


            účelem  a  jakým   způsobem   začíná   a   existuje   nějaký   stav   nebo   nějaká   kondice,
            předcházející aktu  stvoření
            Jak  vidíte,  již  samo  slovo   ‚začíná‘   předpokládá  čas  a  prostor.  Toto  je  nejnevhodnějším

            slovem    při  použití  popisu  aktu  a  procesu  stvoření,  jelikož  předpokládá  lineární  bod,
                v  němž se  událo   něco podivného, čehož výsledkem byl  počátek  stvoření.

            Skutečností    této situace je  to, že  stvoření   nezačíná.   Lidskou řečí nelze v   žádné formě či
            stavu  sdělit  ve  vhodnějších  termínech,  co  je  to,  oč  běží     v  procesu  aktu  stvoření.  Slovo
            ‚nastává‘    je   vhodnější,   ale   i   toto   slovo   je  velmi   vzdálené  od   toho,   aby   reflektovalo

            pravou realitu procesu tohoto aktu. Můžete si  matně  představovat, že  stvoření         nastává.
            Tento   pojem   je   méně  ovlivněn  časoprostorovostí,   než            je  slovo   ‚začíná‘.   Proces

            ‚nastávání‘       je  stavem.  Stav  lze  pojímat  jak  mimo,  tak  i  v   rámci  lineárních  časových  a

            prostorových pojmů.
            Avšak  stav  je  rozpoložením  něčeho  či  někoho,  co  již  je.   Tedy  stav  je  produktem  ‚Jest‘.
            Proto    ‚Jest‘     zdrojem nastávání  svého   stavu.
                         j
                          e

            Velkou záhadou je  zde      fakt, jak ‚Jest‘   pojímá  samo  sebe a  nastávání svého   stavu. Co je
            podstatou  tohoto  ‚Jest‘?     tomto  bodě  jediné,  co  lze  říci,  je  to,  že  toto  záhadné   ‚Jest‘   je
                                        V

            zdrojem   všech   a   jakýchkoliv  událostí   samotné  skutečnosti   jsoucna    a   bytí.  Ale   proč

            takové události  nastávají a jaký je jejich účel      -  je těžko zjistit.



            Prvním     axiomatickým  pravidlem  ohledně  ‚Jest‘  je  to,  že  vždy  je.  Nemá  žádný  počátek


            ani žádný konec     a jeho  podstata je samotným jsoucnem a  bytím. Takže  ve skutečnosti
            je nesprávné  říkat, že ‚Jest‘   vždy  je  a existuje, jelikož jsoucno a bytí jsou imanentní jeho
            pravé  podstatě.  Jinými  slovy:  ‚Jest‘   není  jsoucnem  a  bytím,  nýbrž  jsoucno  a   bytí  je  v

            ‚Jest‘.   Toto je velmi závažným a fundamentálním rozlišením. Toto rozlišení nutno  stále
            mít   na mysli, má-li se  chápat to co je zjeveno v   této kapitole.
                                                                                        V
            Tedy  ‚Jest‘    ve   skutečnosti   je   transcendentní   vůči   jsoucnu   a   bytí.     tomto   smyslu   je

            pojem  ‚Jest‘   nevhodný,  neboť  lidští  tvorové  chápou  slovo  ‚jest‘  v
                                                                                       termínech  jsoucna  a


            bytí,   a  ne  tak,  že  jsoucno  a  bytí  se  odvozuje  z
                                                                  toho  ‚Jest‘.  Avšak  neexistuje  žádný  jiný
            termín v    lidské řeči, jenž by mohl sdělit třebas vzdáleně přesnou povahu toho, o        čem se
            zde mluví. Z    toho důvodu se zde    termín ‚Jest‘   zachová s   porozuměním, že  jeho   definice
            se fundamentálně      liší od té, jakou mají  pro   něj lidští tvorové.
                V  tomto ohledu nastává ‚Jest‘   ne proto, že   by  nějaká síla mimo ‚Jest‘   působila to stávání,

            nýbrž   proto,   že  fakt   nastávání  je   pravou   podstatou    ‚Jest‘.  Jinými   slovy  ‚Jest‘  samo
   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444