Page 259 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 259

NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA

            Toto je právě    to,  co má být. V   druhém případě  povinností je ustanovit co největší počet
            vztahů s    jinými   duchy života  za účelem   sdílení   a oplácení vlastního jedinečného života.


                V  nejvyšším  duchovním  smyslu  je  povinností  ducha  sdílet  a  oplácet  vlastní  jedinečný

                  s
            život     Absolutním zdrojem a  darovatelem      života  -   Pánem Ježíšem Kristem.   Jenom když

            se   toto   činí,   lze   dostávat   od   Pána   Ježíše    Krista   na   oplátku   něco   z   Jeho/Jejího
            Absolutního života, a to v    relativních dávkách.   Má to být v   relativních  dávkách, protože
            jsa na straně    přijímatele,   žádných  duch   nemůže pojmout  Absolutní obsah Absolutního


            života    Pána   Ježíše   Krista.  Duch  je   relativní   vůči  tomuto  Absolutnímu   stavu,  a   proto
            přijímá svůj podíl pouze v      krůčcích,   ve shodě se svou specifickou  relativní povahou.  U
            nesentientních      životních   forem   se   tato   povinnost   odráží     jejich  prvotním   pudovém
                                                                              v


            chování.    To v   nich nevyvolává  žádný  smysl povinnosti.    Namísto   toho je spíš   donucuje
                k  tomu, aby se starali jenom o sebe a své prostředí, jako o věc přežití.   Přijímají život  ze
            sentientní    mysli,  jejíž povinností je dbát   na to, aby   se takové pudy udržovaly funkční, a
            aby ten život    neustále proudil ve všech   svých   formách a projevech.




                V  případě  mrtvého  života  negativního  stavu  povinnost  je  vnímána  ve  snaze  zachovat
            všemi prostředky vlastní status      a v   usilování stát se rovným pozitivnímu    stavu.   Toto je

            negativní   povinnost.   Každý        v  negativním   stavu   je  nucen  konat   skutky,   které   jsou
            destruktivní    vůči pravému životu a posléze jsou příznivé pro mrtvý život.


                V  případě  lidského   života  zvlášť   můžete  vidět  kombinaci   všech   tří   modalit   života,

            avšak ve zvráceném, zpitvořeném a zfalšovaném stavu.            Rozpory v   lidském životě  jsou
            zdůrazněny  faktem,  že  lidští  tvorové  pociťují  povinnost  za  něco,  co  nemůže      být  živé
            nebo je živé jen na kratičké časové      údobí.   Lidské tělo  -   aby se  v   něm udržela zdánlivost
            života      -  je   největším   objektem   té   povinnosti.   Jelikož   lidské   tělo  trvá  pouze  několik
            dekád,    plnění  povinnosti  vůči  němu  při  sebevětším  usilování,  neposkytuje  vám  pocit,
            že  ta  povinnost  má  doopravdy  nějaký  smysl.  Konec  konců      to  tělo  přece  jen  umře,  ať


            děláte,   co děláte. Nemajíce přímou zkušenostní a hmatatelnou uvědomělost o vlastním
            duchu     a  duši  -  mnoho  lidských  tvorů  dokonce  popírá  jejich  existenci;  život  lidských

            tvorů se stává výsměchem  povinnosti vůči sobě.

            Nikde     jinde  nespatříte  tak  rozporné   počínání  vůči  sobě   sama.  Na   jedné   straně  lidští


            tvorové úzkostlivě     pečují o  zevnější   aspekt   svého života,  někdy i   o  duševní,   čili  vnitřní
            aspekt    svého života; velice vzácně o  duchovní,    čili  nejniternější aspekt   svého života.   Na
            druhé     straně,  přesně   ve   stejném   okamžiku,  činí   všecko   možné,   co   je   škodlivé   pro

            všechny aspekty jejich života.     Můžete   jasně pozorovat,   jak  jednou rukou lidští tvorové

            budují   a   druhou  rukou      v  té   samé   chvíli  ničí,  co  vybudovali.  Toto  nemá  žádný  smysl.
            Takže  smysl    jakékoliv povinnosti vůči lidskému      životu také  nemá žádný  smysl.    Tímto

            ne-smyslem  se     může  nejlépe  docílit  zobrazení  a  poznání  všech  důsledků,  následků  a
            výsledků   aktivovaného   negativního   stavu.       V  tomto   smyslu  lidský   nesmysl   jedině   má
                    V
            smysl.     tomto ohledu    lidská  povinnost spočívá  v   ilustrování této neobvyklé situace.

                                                                         i
            7.  Život  obecně  má  jistou  strukturu   a  obsah,   jakožto  dynamiku   a  komponenty,   které

            tvoří   jeho  přirozenost.    Toto   jsou  niterné   faktory   života.  Struktura  života   obecně



            sestává  ze  stavebních    bloků  odvozených  z    přirozenosti  jeho  ducha.  Životu  předchází

            idea   života.    Duch  má   vůli   k   životu   prostřednictvím  neustále  se   rodících   idejí   života.


            Zastavení   proudů   těchto  idejí,    znamená   zastavení   všeho   života.   Toto   tvrzení   nutno
   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264