Page 255 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 255

NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA


            Ve   skutečnosti  je   funkce    nesentientního  života   zcela   jiná.   Účelem   zde   je   ustanovit
            životní  formy,  které  by  představovaly  chování     nejzevnějšího  aspektu  života  ve  formě
            zevních, konkretizovaných zobrazení využitím elementů prostředí, z něhož byly formy
            nesentientního      života  sestrojeny,  k   kombinaci   s   ideami  sentientní  mysli.   Takže





            nesentientní    život  nemá  svůj  vlastní  nezávislý  život,  ale  je  derivací  životních  energií,



            vyzařujících z    aktivit nejzevnějších aspektů   pravého  sentientního    života.
            Struktura  mrtvého  života     se  podobá  struktuře  pravého  života  až  na  to,  že  je  v   pozici


            vzhůru nohama.      To  nejniternější   mrtvého   života   je  tím nejzevnějším  to   nejzevnější   je
                                                                                          a


            nejniternějším.    Interiorní  aspekt  mrtvého  života  pochází  z   toho  nejzevnějšího,  což  je



            považováno   za  nejniternější.     Toto  uspořádání  produkuje  zla   a   nepravdy  mrtvého

            života, které jsou  výdechy    negativního stavu.
            Lidský   život    ve   své  zvláštnosti   je  úplně   pokřivenou   strukturou   pravého   života.
                                                                             tím, aby  udržoval lidské tvory
            Obsahuje  značné množství rysů  nesentientního         života  s

            ve   venkovním  aspektu   života.      Zároveň   lidský   život   v   sobě  obsahuje  nejniternější



            duchovní  aspekt,    vnitřní  aspekt,  čili  duši,  a  zevní  aspekt.  Avšak  tyto  aspekty  v   lidské
            struktuře jsou izolovány, separovány, uzavřeny a uvrženy do modality nevědomí.
                               v
            Další   odchylkou     lidské životní struktuře je  infúze mrtvého života ve formě  falešného

            niterného aspektu,  falešného vnitřního       aspektu   a  falešného zevnějšího aspektu.  Takto
            může být  lidský život    považován za  obludnou kombinaci izolovaných,  separovaných a

            zpitvořených      elementů   pravého   života.  Toto   je  nesmírně  neobyčejnou   a   jedinečnou

            kombinací,   jaká       -  jak  bylo   shora   řečeno  -  činí  nemožné   možným.  Tato   struktura


            lidského  života  produkuje  životní  styl,  jaký  byl  vylíčen      v  předchozí  kapitole  a  jaký  je

            zobrazen   dějinami      lidstva  na   vaší  planetě.     této   kapitole   nebude   nabídnut   žádný
                                                               V

            komentář k     tomuto předmětu. Tato kapitola má       jiný účel.
            3.  Tři   aspekty života a  sentientní   mysli  -   jak bylo popsáno shora  -   mají velice svéráznou
                                                                                                  -
            funkci a modalitu svého projevování, neboli           -  přejete-li   si použít výrazu ‚žití‘     pak tedy

            modalitu žití. Jsou řízeny vlastními  principy,    zformulovanými v     rámci  každého  aspektu



                z  nejzazších  duchovních   idejí,  zrozených  v   nejniternějším   stavu  ‚já   jsem‘.  Specifická
            funkce    a modalita žití života z   pozice   jeho   tří   aspektů   uděluje  životu jeho   kvalitu.   Toto
                                                                           -
                                                                                               a
            je  kvalita žití.   Stav života     to  nejniternější,   proces života     vnitřní   aspekt,  manifestace
                                        -



                                                                                                  j
            života      zevní   aspekt,  všechno  toto   má  svou  kvalitu.  Kvalita   tohoto   života      určena

                    -

                                                                                                   e



            povahou ducha a jeho duše.
            Co     podstatou    tohoto ducha?   Především vyvěrá z     Absolutní přirozenosti Absolutního
                 e
                j

            ducha    Absolutního  života  Pána  Ježíše  Krista.  Jeho  ústředním  tématem  a  principem  je




            dávat,  sdílet,  přijímat  a  oplácet  tím,  čím  je  a  co  má,   a  to  v   zájmu  samotného  principu.
            Neboť       -  což je  nejdůležitější  -   tím, že má   život jako imanentní faktor  své  přirozenosti,
                                                                     tedy určována tím, do  jaké  míry a jak
            dává, sdílí, dostává   a oplácí   život.  Kvalita života  je
            dalece   a  plně   se toto dávání, vzájemné sdílení, dostávání a  oplácení  uskutečňuje.   Čím je
            toho  více,    tím  vyšší  kvalita  života;  čím  méně,  tím   je  nižší  kvalita.   Když  se  z   toho  nic

            neuskutečňuje,  pak  neexistuje       žádná   kvalita.   V   posledním   případě   život  postrádá
            jakoukoliv kladnou jakost.
   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260