Page 255 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 255
NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
Ve skutečnosti je funkce nesentientního života zcela jiná. Účelem zde je ustanovit
životní formy, které by představovaly chování nejzevnějšího aspektu života ve formě
zevních, konkretizovaných zobrazení využitím elementů prostředí, z něhož byly formy
nesentientního života sestrojeny, k kombinaci s ideami sentientní mysli. Takže
nesentientní život nemá svůj vlastní nezávislý život, ale je derivací životních energií,
vyzařujících z aktivit nejzevnějších aspektů pravého sentientního života.
Struktura mrtvého života se podobá struktuře pravého života až na to, že je v pozici
vzhůru nohama. To nejniternější mrtvého života je tím nejzevnějším to nejzevnější je
a
nejniternějším. Interiorní aspekt mrtvého života pochází z toho nejzevnějšího, což je
považováno za nejniternější. Toto uspořádání produkuje zla a nepravdy mrtvého
života, které jsou výdechy negativního stavu.
Lidský život ve své zvláštnosti je úplně pokřivenou strukturou pravého života.
tím, aby udržoval lidské tvory
Obsahuje značné množství rysů nesentientního života s
ve venkovním aspektu života. Zároveň lidský život v sobě obsahuje nejniternější
duchovní aspekt, vnitřní aspekt, čili duši, a zevní aspekt. Avšak tyto aspekty v lidské
struktuře jsou izolovány, separovány, uzavřeny a uvrženy do modality nevědomí.
v
Další odchylkou lidské životní struktuře je infúze mrtvého života ve formě falešného
niterného aspektu, falešného vnitřního aspektu a falešného zevnějšího aspektu. Takto
může být lidský život považován za obludnou kombinaci izolovaných, separovaných a
zpitvořených elementů pravého života. Toto je nesmírně neobyčejnou a jedinečnou
kombinací, jaká - jak bylo shora řečeno - činí nemožné možným. Tato struktura
lidského života produkuje životní styl, jaký byl vylíčen v předchozí kapitole a jaký je
zobrazen dějinami lidstva na vaší planetě. této kapitole nebude nabídnut žádný
V
komentář k tomuto předmětu. Tato kapitola má jiný účel.
3. Tři aspekty života a sentientní mysli - jak bylo popsáno shora - mají velice svéráznou
-
funkci a modalitu svého projevování, neboli - přejete-li si použít výrazu ‚žití‘ pak tedy
modalitu žití. Jsou řízeny vlastními principy, zformulovanými v rámci každého aspektu
z nejzazších duchovních idejí, zrozených v nejniternějším stavu ‚já jsem‘. Specifická
funkce a modalita žití života z pozice jeho tří aspektů uděluje životu jeho kvalitu. Toto
-
a
je kvalita žití. Stav života to nejniternější, proces života vnitřní aspekt, manifestace
-
j
života zevní aspekt, všechno toto má svou kvalitu. Kvalita tohoto života určena
-
e
povahou ducha a jeho duše.
Co podstatou tohoto ducha? Především vyvěrá z Absolutní přirozenosti Absolutního
e
j
ducha Absolutního života Pána Ježíše Krista. Jeho ústředním tématem a principem je
dávat, sdílet, přijímat a oplácet tím, čím je a co má, a to v zájmu samotného principu.
Neboť - což je nejdůležitější - tím, že má život jako imanentní faktor své přirozenosti,
tedy určována tím, do jaké míry a jak
dává, sdílí, dostává a oplácí život. Kvalita života je
dalece a plně se toto dávání, vzájemné sdílení, dostávání a oplácení uskutečňuje. Čím je
toho více, tím vyšší kvalita života; čím méně, tím je nižší kvalita. Když se z toho nic
neuskutečňuje, pak neexistuje žádná kvalita. V posledním případě život postrádá
jakoukoliv kladnou jakost.