Page 256 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 256
KAPITOLA 12.
V případě nesentientního života je jeho kvalita určena funkcí, jakou vykonává pro
udržování zevního prostředí v ekologické rovnováze za tím účelem, aby sentientní
život měl zdravé prostředí pro své projevování. A také, do jaké míry je schopen odrážet
mrtvém
souvztažící faktory aktivit zevnějšího aspektu života a sentientní mysli. V
životě negativního stavu kvalita života je určena opačnými principy. Jde o nesdílnost,
nepřijímavost a žádné vzájemné oplácení, jedině pod nátlakem. Jakost lidského života
zvlášť vyvěrá z jeho podivné struktury. Jsa vnucenou, nepřirozenou směsicí a
překroucením všeho výše uvedeného, produkuje něco docela negativně nové - nekalé
motivování při konání čehokoliv. Takže můžete pozorovat lidské tvory, kteří dávají,
sdílejí, přijímají a oplácejí, avšak úmysl, s jakým to činí, není ve většině případů bez
nízkých důvodů. Velmi vzácně se to dělá kvůli samotnému principu. A i když někteří
představitelé pozitivního stavu žijící na vaší planetě se všemožně snaží to činit v zájmu
samotného principu, přesto struktura života v nich, díky svému uspořádání, je taková,
že nedovoluje, aby se úplně zbavili nízkých zámyslů. Protože si uvědomují, oč jde,
agenti pozitivního stavu se neztotožňují s tímto postojem, a proto jim nepřináleží.
Je tedy jakost lidského života zobrazením a projevením zcela odlišného způsobu
života, jenž není ani pravým životem čistých principů, ani mrtvým životem vůbec
žádných principů, nýbrž úplným zpitvořením, zprzněním a zmrzačením všech principů
jakéhokoliv života i neživota.
4. Povaha ducha života určuje podmínky, za jakých se koná opravdové sdílení,
přijímání a oplácení tohoto života. Budiž připomenuto, že tyto podmínky se odvozují
z povahy samotného ducha. Jak si pamatujete z výše řečeného, jedním z imanentních
faktorů života ducha je jeho svoboda a nezávislost. Ta je nejniternějším činitelem
života ducha. Na vnitřní úrovni se projevuje stavem svobodné a nezávislé duševnosti.
Na vnější úrovni se projevuje v podmínkách svobodné a nezávislé volby toho, jak se
chovat, jednat a mít vztah v souladu s tou volbou. Pro tuto důležitou povahu se pravé
dávání, sdílení, přijímání a oplácení může konat jen na základě svobody a nezávislosti.
Musí se dít svobodně na základě nezávislé volby. Máte svobodu vybrat si nezávisle, že
těchto
to bude činit v zájmu samotného principu. Pouze v podmínkách může být pojata
a projevena pravá jakost života. Svoboda ducha je prostředkem k jeho vyjádření a
projevování vlivu. Nezávislost ducha je procesem, jakým jeho život funguje. Tyto dvě
modality života ducha jsou základnou všech jeho aktivit. Bez nich by žádná činnost
nebyla možná.
V nesentientním životě se nemůže princip svobody a nezávislosti uskutečnit, protože
postrádá sebeuvědomění. Život svobody a nezávislosti závisí na uvědomění
sebeuvědomělosti ‚já jsem‘, které vytváří pojetí svobody a nezávislosti. Takové
pojímání není k dispozici u nesentientního života, neboť je řízen slepými pudy, které
jsou v něm zakořeněny. Tyto pudy jsou odrazem životních energií, vyzařujících
z nejzevnější úrovně zevního aspektu života za účelem orientování se v zevním
prostředí. Nemají žádnou potřebu vyvinout koncept ‚já jsem‘. Proto svoboda a
nezávislost v jejich případě by byly něčím nadbytečným.
V mrtvém životě negativního stavu všechny okolnosti jsou nevyhnutelné a vnucené.
Proto je svoboda a nezávislost jedovatým ovzduším pro všechny v negativním stavu.
Jejich svoboda a nezávislost je vyjádřena jejich výběrem nemít žádnou svobodu ani