Page 257 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 257

NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA


            nezávislost.    Tento   výběr  je  zdrojem   jejich  mrtvého  života.  Bez  něho  by  nemohli  mít
            jsoucno ani bytí. Bez něho     by nemohli mít jsoucno ani     bytí.



            Spoluoznačením        lidského  života  zvlášť  je  příšerná  kombinace   výše   uvedeného.  Fúze
                                                  s
                                                    e
            smyslu pro svobodu a nezávislost          stavem  žádné svobody      a nezávislosti a se slepými

            pudy forem  nesentientního       života  vytváří  prapodivné   podmínky   lidského  života. Vinou



            těchto    okolností  získali   lidští   tvorové  směsici  potřeb  být  zároveň  závislými   i
            nezávislými;  být   svobodnými   a   nebýt     svobodnými;   chtít,   aby   se   vše   dělalo   pro   ně,
            zároveň chtít vše dělat sami; řídit a být řízeni; kontrolovat  a být  kontrolováni;  svolovat
            a   rebelovat  atd.  Lidský   život   zvlášť   je   zobrazením   všech   možných   protikladů,
            umístěných v      jedné nádobě.
            Na   takových   rozporech  může   být     nejlépe   zobrazena   pravá   povaha   aktivovaného   a
            dominujícího   negativního   stavu.          V  lidském   životě   neexistuje   žádná  důslednost.

            Lidským  tvorům   není   přístupný   žádný   sjednocující   princip.  Je-li   lidský   život    plný
            rozporů a nedůsledností, cožpak se        může v   něm prožít stav unifikace?   Takže v   lidském
            životě  se  nemůže  projevovat     pravý  život,  protože  pravý  život  je  založen  na  principu
            sjednocení svobodné volby v       duchu nezávislosti.

            Jediný  svobodný  a  nezávislý  výběr,    jaký  lidský  život  ve  své  přítomné  struktuře  má,   je
            být   jevištěm,  na kterém se všechny tyto rozpory a nedůslednosti mohou odehrávat za
            účelem poučení všech v      pravém životě.

            5.  Přirozeností    pravého  života   a   jeho  ducha   je  vlastní  smysl  zodpovědnosti  za   tento


                                                          tom
            život. Jelikož  duch   je výrobcem života  (v        smyslu,   že Absolutní   duch je Absolutním
            producentem  Absolutního  života),  je  to  duch,  čili   duchovní  aspekty  života,   co  na  sebe

            berou     plnou   zodpovědnost   za   život.  Pojetí   života  a  pojetí   zodpovědnosti   za   život   se

            nemohou   oddělovat.   Je-li   jednou   život    produkován,   je  a  existuje,   pak   nemůže   být
            ponechán tak řečeno napospas. Život je, mimo mnoho jiných věcí, procesem a  extenzí





            svého  ducha.    Ať  se  stane  životem  cokoliv,  odpovídá  za  to  jeho  duch.  Duše  ducha,  čili

            intermediální   aspekt   života,   má   zodpovědnost  za  vhodné        formy  duševnosti   toho
            života.  Zde  spočívá  zodpovědnost  za  poskytování  náležitých  nástrojů  životu  pro  jeho
            vyjadřování  a  vnímání.    Nemá-li  duch   žádné   prostředky  pro  své  vyjadřování  a  pro  své
            dojmy, nemá žádný  život.  Duše každého ducha je zodpovědná            za  zaopatření neustálých
            modalit   toho   vyjadřování   a   vnímání.    Tělo  ducha  a   duše,  čili  zevní   aspekt   života,   je




            zodpovědno       za   zpřítomňování   a  uskutečňování   života  v   jeho   nejplnější   kondici  a
            formě.  Odpovídá za to, aby  život dostal smysl     konkrétnosti a hmatatelnosti.

                V  obecném   smyslu  sentientní   mysl,  jsouc   nosičem  a  propojovatelem  tohoto   života,

            zodpovídá za to,  jak svůj   život nosí a  projevuje.   Jedině   sentientní  mysl ve svém ‚já   jsem‘
            si   může   uvědomovat   přítomnost   svého   života.  Kdo   si   je  vědom   svého   života,   nese
            plnou    zodpovědnost  za ten  život.   Toto je  jeden z   nejdůležitějších duchovních principů
            samého života.     Život by  nebyl nikdy  s   to se narodit   ze  svého   ducha,   kdyby neexistoval
            plný  závazek  toho  ducha  být  zodpovědným  za       svůj  život.  Jinak  by  život  neměl  žádný

            smysl.  Pouze       z  pozice   této   odpovědnosti   za   život   může   život   dojít   svého  plodného
            dozrání. Smysl     zodpovědnosti za  život   se odvozuje ze   stavu   vědomí a   sebeuvědomění.
            Také se odvozuje ze      smyslu pro svobodnou a nezávislou volbu produkovat život a být

            za   něj   zodpovědný.     tomto   smyslu  zodpovědnost  za  nesentientní  život  spočívá   na


                                    V
   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262