Page 258 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 258

KAPITOLA  12.

            těch,   kdo  produkovali   takový   život.    Jelikož  nesentientní  život  plně  odvozuje  své
            aktivity  ze   sentientní  mysli,   je  sentientní  mysl  také  zcela  zodpovědná  za  nesentientní




            život.    Nesentientní  život  nemá  žádné   sebeuvědomění,  a   proto   ani  smysl   pro
            zodpovědnost.      Sentientní  mysl  je  zodpovědná  za  to,  že  jej  vyzbrojí  řadou  speciálních



            principů   a   instinktů,   jimiž   by   se   zajistilo    pokračování   a   správné   fungování
            nesentientního     života.
                V  podmínkách  mrtvého   života   negativního   stavu  působí  vůle   úplně   se   vzdát

            zodpovědnosti  za     život.   Tam  se  praktikuje  tendence  uvalovat  veškerou  zodpovědnost
            na  někoho      či  něco   jiného.  Jelikož   toto   je   dobrovolným   stavem,  všichni   účastníci

            mrtvého života jsou plně  zodpovědni       za  mrtvý   život.
                V  případě  lidského   života  zodpovědnost   za   něj   vyvěrá   z   faktu,   že  účastníci   lidského

            života  svolili   na   základě   svobodné   volby    hrát   v   něm   roli  a   dobrovolným   souhlasem

            nepamatovat  se, že takový výběr byl       učiněn.  Podivnost  lidského života  spočívá  v   tom,
            že  postrádá jakoukoliv vědomou paměť čehokoliv, co bylo zvoleno před tím, než došlo

                k  přijetí   tohoto   cizího   a   nezvyklého   života.  Takže  lidští   tvorové   ve   většině   případů

            nemají    uvědomělé vědomí či přímou zkušenost v  oblasti  pravého, tak i mrtvého          života.
            Všichni    lidští   tvorové   vědí   jen   to,   co  bezprostředně   prožívají.   Nesou   plnou
            zodpovědnost   za   toto   hrubé   ohraničení   na   základě   faktu,    že  si   zvolili,   aby   tomu   tak
            bylo.


            Tudíž, ať   jde o jakýkoliv druh života,  nosič   takto svobodně   zvoleného života  se   musí  za
            něj   ujmout   plné zodpovědnosti.

            6.  Jak   bylo   naznačeno   shora   (bod   3  a   5),  jedním      z  nejvíce   fundamentálních   aspektů
            povahy   ducha     je   dávat  a  sdílet  vše,   čím   je   a   co   má   a  nést   za   vlastní   život   plnou




            zodpovědnost.       Tato   povaha   a  princip  určuje  povinnosti,  jaké  duch  má   vůči  svému



            životu.    V   případě  Absolutního   života   Absolutního  ducha  je  Absolutní   povinností


            neustále   tvořit  nové   jedinečné   životní    formy  za  tím  účelem,  aby   se   mohl   zpřítomnit
            princip dávání a sdílení, jakožto i  přijímání a  oplácení.   Nemůžete sdílet  a   oplácet, není-
            li co a komu.
                V  tomto   ohledu   je   povinnost   dávat   život   za   účelem   tohoto   sdílení   a   oplácení



            inherentním      rysem  přirozenosti  ducha.  Na  úrovni  nejniternějšího   aspektu   života   je

            povinností neustále plodit ideje     nových forem  sentientního     života, do   kterého lze   vložit
            jedinečný  a  svérázný  život  za  účelem  poskytnutí  příznivých  podmínek  a  okolností,  za
            jakých se mohou odehrávat toto  sdílení a        oplácení v   duchu svobody a nezávislosti. Na


            úrovni   vnitřního   aspektu   života    je   povinností  poskytovat   proces  velice  svérázné  a


            jedinečné     duševnosti,  pomocí   kterého  a   skrze   který   se   toto   sdílení   a   oplácení   může

            zpřítomnit  a uskutečnit.  Na úrovni zevního      aspektu života je povinností    poskytnout  co
            nejpříznivější  prostředí a  modality chování,  postojů, usilování, žádosti,  přání, chtění a
            náklonnosti,   které    činí   toto   sdílení   a   oplácení   konkrétní   a   hmatatelnou   zkušeností
            velice žádoucí povahy.
                V  zásadě jsou  dva aspekty této povinnosti.   Jeden směřuje  k   jedincovu  vlastnímu   životu.
                                                                      prvním
            Druhý směřuje ke  sdílení a oplácení      toho   života.  V        případě je  povinností ducha
            udržovat ten život v     optimálním stavu a    optimální funkci v   zájmu samotného principu.
   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263