Page 254 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 254
KAPITOLA 12.
připomenuto v knize Poselství z nitra můžete mít vztah jenom ze sebe sama. Žádná jiná
pozice vztahovosti není dostupná. Pamatujte si, že je dostupná jenom jedna pozice,
z jaké duch může působit - život. Život je procesem duchovna sebeuvědomování ‚já
jsem‘, které vytváří duševní procesy. Jelikož je to nakonec život toho ‚já jsem‘, může
každý mít vztah ke komukoliv a čemukoliv jinému pouze z pozice ‚já jsem‘. Zopakujme
si: jiná pozice není přístupná. Toto jsou fakta života.
Tím, že druhý aspekt života je procesem prvního, jeví se poněkud vzdáleným od stavu
toho nejniternějšího. V jeho blízkosti - tím, že je mezi prvním aspektem a aspektem
nadcházejícím - může se nazývat vnitřním aspektem neboli zprostředkující duší
neboli mentálním aspektem života.
Proces neustálé mentace toho ‚já jsem‘, čili vnitřního aspektu života rodí své vlastní
životní energie. Tyto energie stále vyzařují směrem navenek a tvoří třetí významný
-
aspekt života zevní čili vnější manifestaci života.
Proces mentace vyžaduje potvrzení platnosti podle důsledků, následků a výsledků
svých činností a idejí duchovních aspektů. Tyto stavy rodí akce, jednání, postoje a
životní postavení směřující k svému ‚já jsem‘, ke všem a všemu ostatnímu. To je také
formou manifestování života v jeho zevním prostředí. Pro svou vzdálenější blízkost
vůči duchovnímu a duševnímu aspektu života je nazýván zevním či vnějším aspektem
života. Jeho forma se jmenuje tělem života.
Tyto tři fundamentální aspekty života jsou vždy od sebe vzájemně oddělené. Jsou
myslitelné v synchronní, souběžné a simultánní modalitě svého jsoucna a bytí. Samy
v sobě fungují ve spojitém a sukcesivním modu. Nicméně žádná spojitost mezi nimi
neexistuje kvůli jejich diskrétní povaze. Souvztaží jeden s druhým: nejniternější
vnitřním vnitřní s
koresponduje s vnitřním, vnitřní se zevním, zevní s a nejniternějším.
Souhrnně jsou jednotou, jediností a harmonií života.
V povšechnosti svých funkcí a projevů tvoří to, co se nazývá sentientní mysl.
Takže sentientní mysl může být pojímána v těchto třech sjednocených aspektech
života, nazývaných nejniternější, čili Duchovní myslí, vnitřní, čili duševní myslí zevní,
a
čili vnější myslí. tomto ohledu může být sentientní mysl považována za nositele
V
pravého života. Skrze ni se pravý život zpřítomňuje, uskutečňuje a projevuje.
Nesentientní život, jako externalizovaný souvztažný zevní faktor idejí, mentací pocitů
a
sentientní mysli, takovou strukturu mít nemůže. Je zformován z těch nejvenkovnějších
životních energií, vyzařovaných z nejzevnějších aspektů života. Jelikož jeho formulace
je založena na tomto zevním aspektu, odráží nesentientní život pouze strukturu zevní
mysli. Sám v sobě a sebou nemá zevní aspekt života žádnou sebeuvědomělost. Tato
přichází z nejniternějšího aspektu života - ‚já jsem‘. ‚Já jsem‘ si uvědomuje svůj zevnější
aspekt. Zevnější aspekt si uvědomuje sebe sama vědomím ‚já jsem‘. Kvůli tomuto
uspořádání je nesentientní život ohraničen v zevních aspektech života, kde má svůj
vlastní relativní niterný, relativní vnitřní a relativní zevní stupeň. Nemaje žádnou
pravou niternost či duši, nemůže nesentientní život nikdy docílit toho, aby si vytvořil
pojetí ‚já jsem‘.