Page 254 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 254

KAPITOLA  12.
            připomenuto v      knize  Poselství z nitra   můžete mít  vztah jenom ze sebe sama. Žádná jiná
            pozice   vztahovosti   není   dostupná.   Pamatujte  si,   že    je   dostupná   jenom   jedna   pozice,

                z  jaké   duch   může   působit  -  život.  Život   je   procesem  duchovna  sebeuvědomování  ‚já



            jsem‘,  které  vytváří  duševní  procesy.   Jelikož  je  to  nakonec  život  toho  ‚já  jsem‘,  může
            každý mít vztah     ke  komukoliv a čemukoliv jinému pouze  z       pozice   ‚já jsem‘. Zopakujme
            si:  jiná pozice není přístupná.   Toto jsou  fakta života.
            Tím,   že  druhý aspekt  života je   procesem prvního,   jeví se  poněkud vzdáleným      od  stavu


            toho  nejniternějšího.     V  jeho  blízkosti  -  tím,  že  je  mezi  prvním  aspektem  a  aspektem

            nadcházejícím        -  může   se   nazývat  vnitřním   aspektem   neboli   zprostředkující   duší
            neboli mentálním       aspektem života.

            Proces    neustálé  mentace  toho  ‚já  jsem‘,  čili  vnitřního  aspektu  života  rodí  své  vlastní



            životní   energie.   Tyto   energie    stále   vyzařují   směrem  navenek  a   tvoří  třetí  významný



                            -
            aspekt života      zevní  čili  vnější manifestaci života.


            Proces     mentace   vyžaduje  potvrzení  platnosti  podle   důsledků,   následků  a   výsledků




            svých     činností   a  idejí   duchovních   aspektů.  Tyto   stavy  rodí  akce,   jednání,   postoje   a
            životní  postavení  směřující       k  svému  ‚já  jsem‘,  ke  všem  a  všemu  ostatnímu.  To  je  také
            formou   manifestování   života        v  jeho  zevním   prostředí.  Pro   svou   vzdálenější   blízkost

            vůči  duchovnímu      a  duševnímu aspektu    života je nazýván  zevním    či  vnějším aspektem
            života.   Jeho   forma se   jmenuje  tělem života.
            Tyto   tři   fundamentální   aspekty   života   jsou   vždy   od   sebe   vzájemně   oddělené.    Jsou
            myslitelné       v  synchronní,  souběžné  a  simultánní  modalitě  svého  jsoucna  a  bytí.  Samy


                v  sobě   fungují   ve   spojitém   a  sukcesivním   modu.  Nicméně   žádná  spojitost  mezi   nimi


            neexistuje     kvůli   jejich  diskrétní   povaze.  Souvztaží  jeden   s   druhým:  nejniternější


                                                                       vnitřním  vnitřní  s
            koresponduje        s  vnitřním, vnitřní   se  zevním, zevní  s      a            nejniternějším.
            Souhrnně jsou  jednotou, jediností a harmonií života.
                V  povšechnosti   svých   funkcí   a projevů tvoří to, co se  nazývá  sentientní   mysl.

            Takže  sentientní      mysl   může  být   pojímána   v   těchto  třech   sjednocených   aspektech

            života, nazývaných  nejniternější,     čili  Duchovní myslí,   vnitřní, čili  duševní myslí     zevní,
                                                                                                    a



            čili  vnější   myslí.     tomto  ohledu   může   být  sentientní  mysl  považována  za  nositele
                                V

            pravého života.    Skrze  ni   se pravý život zpřítomňuje,   uskutečňuje a  projevuje.
            Nesentientní život,    jako  externalizovaný   souvztažný  zevní faktor idejí,   mentací  pocitů
                                                                                                     a
            sentientní    mysli,   takovou   strukturu   mít  nemůže.   Je zformován z   těch  nejvenkovnějších
            životních energií,  vyzařovaných z      nejzevnějších aspektů  života.   Jelikož  jeho formulace
            je založena na tomto  zevním aspektu,       odráží  nesentientní   život  pouze  strukturu  zevní
            mysli.    Sám   v   sobě   a   sebou  nemá  zevní   aspekt   života   žádnou  sebeuvědomělost.  Tato


            přichází z   nejniternějšího aspektu života  -   ‚já jsem‘.   ‚Já jsem‘   si  uvědomuje   svůj   zevnější
            aspekt.   Zevnější   aspekt    si   uvědomuje  sebe   sama   vědomím   ‚já   jsem‘.   Kvůli   tomuto

            uspořádání   je  nesentientní     život  ohraničen   v   zevních   aspektech  života,   kde  má   svůj

            vlastní   relativní  niterný,    relativní  vnitřní  a   relativní  zevní  stupeň.  Nemaje  žádnou


            pravou    niternost  či  duši,   nemůže  nesentientní   život  nikdy   docílit  toho,  aby  si  vytvořil
            pojetí ‚já jsem‘.
   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259