Page 263 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 263

NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA

                 v   bláznovství; dobrota     zlo;   pravda v   nepravdu; konkrétní láskyplné skutky a chování
                                      v






                 v   konkrétní  nenávistiplné    skutky  a  zlomyslné  a  zlořádné  jednání;  ryzí  víra  v   úplné











            popření všeho, co je pozitivní, dobré a pravdivé.


            Na    úrovni  lidského  života     zvlášť  je  jeho  obsahem  násilná  směsice  všeho  výše












            uvedeného.     Smysl  a  význam  lásky,  moudrosti,  dobra  a  pravdy,  jakožto  i  láskyplných












            skut  ků  a  víry  jsou  převráceny,  zprzněny  a  špatně  pochopeny.  Láska             k  jiným  je











                                                                 e
                                                                j
            obrácena        v  sebelásku,  takže  milování  jiných      pouze  ve  vlastním  zájmu  a  ne  kvůli















            jiným;    láska  k   Bohu  je  obrácena  v   lásku  k   tomuto  světu  a  všemu  zevnímu.  V   takto















            převrácené  lásce nalézají    lidští  tvorové  svou  pseudomoudrost  a pseudopravdu.






            Láska k     tomuto světu   znamená  lásku ke všemu, co je zevnější, bez     jakékoliv zřetele  na




            niterné duchovní faktory.  Má to širší význam. Neznamená  to jenom lásku k           předmětům




            zevní       povahy,    jako  jsou  na  příklad  peníze,  majetek,  zboží  a  všechny  možné  druhy












            hmotného  vlastnictví,      ale  také  rozličné  rituály,  zvyky,  kultury,  konvence,  tradice,









            návyky,   různá hnutí  a  vnější   náboženské  příslušnosti   i jiná zevní   společenstva.   To vše








            se  miluj                           e  ve  vlastním  zájmu,  nikoliv  pro  ně  samotné,  jako  prostředky  pro  získání
            vyššího    duchovního  uvědomění.  Tak  ku  příkladu,  každý,  kdo  rád  chodí  do  kostela         a











            tam vyk   onává  určité obřady  kvůli  vlastním   pocitům,  miluje   tento  svět   čili  zevnějšnosti,








                                                                                              Boha
                z  nichž se  skládá  tento svět.   Tato láska  nahrazuje  pravou   lásku   života  -    čili   Pána













            Ježíše      Krista.    Dokonce  koná-li  se  to  vše  ve  jménu  Pána  Ježíše  Krista,  přece  jen  ve















            většině    případů  se  to  dělá    pro  nějaký  nízký  důvod,  nikoliv  kvůli  Pánu  Ježíši  Kristu,













            kvůli  principu,   že tomu všemu tak má být.


            Toto je podivné      abnormální rozpoložení lidského života zvlášť.

            9.    Jiný  vnitřní  faktor  života  je  jeho   dynamika.  Jak  víte,  život  není  stagnujícím  stavem.












            Duch    života,  jsa  ve  svém  vlastním  stavu,  projevuje  tento  stav  v   jeho  procesu.  Je  tedy
















            život  neustálým  dynamickým  aktivním  procesem.  Nikdy  se  nezastaví         ani  neodpočívá.









            Do  konce  i  jeho  odpočinek  by  byl  aktivním,  dynamickým  procesem,         neboť  vyžaduje









            uv  ědomělost  odpočinku.  Bez      uvědomělosti  odpočinku  se  žádný  odpočinek  nemůže







            po  jímat,  a  následně  ani  prožít.  Nejzřetelnějším  a  nejdůležitějším     aspektem  životní








            dy  namiky   je její  tvůrčí pud.   Svou láskou a moudrostí je život puzen stále tvořit.   Pomocí




            svého  tvůrčího  úsilí   může  život  plně  projevovat  svou  lásku  a  moudrost.  Tvořivost  je














            neustálým  procesem  lásky  a  moudrosti  ducha.           Ve  skutečnosti  se  tvořivost  může










            po  jímat jako sám život lásky a  moudrosti.    Jak jinak se může láska i moudrost realizovat

            než pomocí tvůrčích činů?       Stvoření   se z   těchto skutků dovídá, že je milováno a že se o



            něj moudře pečuje, a to     neustále  a trvale.



                 V    nejzazším    smyslu  má  tvořivost  života  za  svůj  účel  dávání,  sdílení,  přijímání  a











                oplácení  aktů  lásky  a  moudrosti.    Nemáte-li  někoho,  kdo  může  ocenit,  reagovat,









                pozorovat  a účastnit se při činech   tvořivosti, pak tvůrčí snahy  nemají   žádný smysl.



            Stvoření      bylo  stvořeno  činem  ryzí  Lásky  skrze  proces  její  ryzí  Moudrosti,  aby















            se dala ž  ivotu zpětná vazba jeho tvůrčích snah z  tohoto milovaného  stvoření.


            Na    nejniternější  úrovni   života  se  tvořivost  pojímá  jako  sama  idea  života.  V
                                                                                                   obsahu  a












            výz  namu slova ‚život‘   se odráží jeho tvořivý   stav,   který  je stále ve  svém procesu. Takže
   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268