Page 264 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 264

KAPITOLA  12.
            nejprve máte  ideu    tvořivosti, ta dává popud tvořivosti k    tomu, aby začala tvořit. Toto je
            jejím   nejniternějším stavem.

            Na  vnitřní   úrovni   života se  tvořivost pojímá jako  účelný a smysluplný  proces,    který je
            dobře     naplánován,  promyšlen   a  pociťován   všemi   modalitami   duševních   pochodů.
            Vlastně jeden z    mnoha důvodů, proč byly      pojaty mentální procesy,  bylo   učinit tvořivost
            rozeznatelnou, vnímatelnou a  proživatelnou.  Duševní pochody           samy o sobě jsou aktem
            tvořivosti svého    ducha.   Jsou   čidly tvořivosti.


            Na  zevní úrovni    se tvořivost pojímá jako  konkrétní hmatatelný konečný  produkt,        který



            poskytuje   zpětnou   vazbu     svému  duchu   o  výsledcích,  následcích   a   důsledcích   jeho
            tvořivých   snah.  Zpětná   vazba   je  nutným       doprovodným   činitelem  tohoto  celého


            procesu.   Skrze   ni   se  duchu    umožňuje   posuzovat   výsledky   jeho   tvořivých   činností   a
            nadále být inspirován ve své      dynamické tvořivosti.    Je tudíž dalším aspektem dynamiky
            života  inspirace.  Život  je  inspirován  svým  jsoucnem  a  bytím.  Inspirace        je  výsledkem
            procesu,       v  němž  duch   si   uvědomuje   svůj   vlastní   život,   což   jej   inspiruje   k   tomu,   aby
            neustále    tvořil,   a  to  v   nekonečných  variacích,  způsobech,  směrech  a  modalitách.  To  je
            vlastní život tvořivosti.




            Na  nesentientní    úrovni  života  je  tato  tvořivost  vyjádřena  ve  schopnosti  rozmnožovat
            svůj  druh  v   nekonečné   rozmanitosti.  Neexistují  dva  stonky  trávy  nebo  dva  listy,  které
            by       si  byly   přesně  podobny.  Nejsou   tu   ani   dva   přesně   stejní   pohybliví   tvorové.


            Uniformita   neexistuje   na   žádné   úrovni   života.  Na   úrovni  mrtvého    života   je  proces

            tvořivosti  blokován   a   omezen   účely  destruktivnosti.     Všechny   inspirační   snahy   jsou

            namířeny   na  podporu  mrtvého   života,  který         se   neustále   hroutí.  Účelem   zde   je

            zfabrikovat  stagnantní      podmínky,   jež   by   udusily   tvořivé   úsilí   pravého   života.  Takže

                v  mrtvém  životě  je  tvořivost  a  inspirace  obrácena  v   proces  padělání  a  úskočnosti.  Na

            úrovni  lidského   života      jde   o  převrácení   a   zprznění  tvořivých  snah   usilování
                v  kombinované  rozpornosti všeho výše uvedeného.
            Lidská  tvořivost  a  inspirace   jsou  pojímány  jako  produkty  nějaké  životní  síly  v   nich  se
            nacházející, jež je nutká  současně     stavět i bourat; něco   si cenit a zároveň  tím pohrdat;

            něco    obdivovat  a  v   téže  chvíli  si  to  hnusit;  milovat  a  současně  i  nenávidět;  vyrábět  a

                                              u
            zároveň    to ničit; přijímat a  v     ránu   to odvrhovat; něco   potvrzovat   a hned to popírat;
                                             t

            zároveň    věřit  i  nevěřit;  mít  naději  a  současně  si  zoufat;  vlastnit  něco  a  současně  být

            něčím   vlastnictvím  atd.      -  a   to  vše   se  děje  v   tomtéž  jedinci.  Rozpory     těchto  stavech

                                                                                          v



            udržují  lidský  život      v  neustálém  napětí  a  trvalé  nejistotě.  Tento  stav  je  považován  za



            normální      okolnost   lidského   života  a   za  předpokládaný  zdroj  inspirace   a   tvořivosti.


            Následkem  pak  je,  že  vše,  co  lidští  tvorové  tvoří  a      k  čemu  jsou  inspirováni,  má  velmi
            málo    společného s   pravou   inspirací   a tvořivostí.
            Výtvory  lidských  tvorů,  považované  za  vrcholy  tvůrčích  snah,  jako  na  příklad  umění,

            hudba   a   věda,   jsou    jen  velice  slabou   imitací  pravé   tvořivosti   a   inspirace.  Je  tedy


            tvořivost   na   úrovni   lidského   života   obrácena      v  imitaci   jejich   snah  a  inspirace   pak

                v  nejasnou, téměř nečitelnou faksimile   svého originálu.
            Problém        s  lidskými   tvory   a   jejich   lidským   životem   je,   že   ze   stanoviska   tvořivosti  a
            inspirace  jsou   tak  izolováni   a  separováni   od kohokoliv a  čehokoliv jiného ve  stvoření,
   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269