Page 129 - hinz
P. 129

Nelze dosti dobře být duchovní lidskou bytostí, následovníkem Páně, jestliže je kdo
            zamilován do svého chotě (symbolicky řečeno), to jest do toho, co je komu vhod, s
            čím se ztotožnil, co nashromáždil, co si přisvojil a přivlastnil. Tento druh lásky
            odnímá vlastní schopnost milovat Pána Ježíše Krista nade vše a nade všechno.
            Uzavírá všechny cesty do pozitivního stavu, zatímco zároveň otvírá všechny dveře
            do pekel, to jest do negativního stavu. Taktéž zahání vlastní schopnost opravdu
            milovat  sebe   sama  a  jiné, a   tudíž  to  zavírá  každou  cestu  do  nitra  a  k  získání
            náležitého poznání Nejvyššího, druhých a sebe samého.


            „Nenávidět též vlastní život“ znamená v této jednotlivé konotaci relevantní pouze
            tomuto tématu odmítnout vše a opovrhnout vším, co kdo považuje za vlastní život z
            hlediska zevní mysli. „Svůj vlastní život“ znamená vše vztahující se k pozemským,
            světským, tělesným a smyslovým záležitostem čili k tomu, co Swedenborg nazýval
            „proprium“, což je to, co je vlastní jedinci, jak to produkují smyslové vjemy a
            výstupu   fyzických   smyslů   a   všechny   důsledkové   odvozeniny,   o   kterých   se
            předpokládá, že konstituují vlastní život, za nímž žádný jiný život neexistuje nebo
            ani není možný. Cokoli je v tomto zvláštním smyslu jedincovo vlastní, nepochází z
            Pána, a Pán v tom tudíž nemůže být přítomen. Pokud to nepochází od Pána, pak
            jediným místem či stavem, odkud to může přicházet, je negativní stav pekel.


            Takže cokoli je v této konotaci jednomu vlastní, je vždy zlé, nepoddá-li se to kvůli
            zvláštnímu použití Pánu. Nezavrhne-li jedinec tento druh osobního či soukromého
            života, nemá vůbec žádný opravdový život, protože  pravý život může přicházet
            pouze z Absolutního zdroje života - Nejvyššího.

            To je důvodem, proč ve verši 39 kapitoly 10 Evangelia dle Matouše Ježíš Kristus
            řekl:


                                          „Ten, kdo nalezne svůj život, ztratí jej, a
                                           ten, kdo svůj život ztratí kvůli Mně, jej
                                                           nalezne.“

            „Nalézt vlastní život“ znamená ho ztratit, protože to, co kdo nalézá, jsou dočasné,
            přechodné, hmotné a zevní faktory života, které jsou mylně považovány za vlastní
            život. V okamžiku, kdy jeden počíná takový život považovat za pravý, skutečně život
            ztrácí, protože ve světských a pozemských věcech sám o sobě a sebou není žádný
            pravý život možný. Takže jeden se otáčí zády k pravému zdroji života - Pánu Ježíši
            Kristu a považuje to, co není pravým životem, za opravdový život. To je ztrátou
            vlastního opravdového života.

            Na straně druhé „ten, kdo ztratí svůj život kvůli Mně, nalezne jej“, znamená, že
            jakmile si kdo uvědomí, že to, co považoval/považovala za život, pravým životem
            není, ale že existuje pravý Zdroj života - Pán Ježíš Kristus, přestane považovat za
            život něco, co není pravým životem, a tudíž tento druh života ztratí. V okamžiku
            takového uvědomění se otevírají dveře k pravému Zdroji života a jeden nalezne svůj
            vlastní pravý život v Pánu Ježíši Kristu, Kdož je vždy přítomen v jeho vlastní niterné
            mysli.


            Z   toho   zřejmě   vyplývá,   že   v   zevnějšnostech,   v   čemkoli   světském,  materiálním,
            pozemském či smyslovém neexistuje žádný pravý původní život. Pravý život lze
            nalézt pouze ve stavech niterností, v Niterné mysli, protože je to zde, kde přebývá
            pravý Pán Ježíš Kristus, Život v Sobě a o Sobě a kde jej lze nalézt. Pravou realitou
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134