Page 125 - hinz
P. 125

Používaná slova a přijatý způsob řeči u každého odrážejí skrze jejich souvztažný
            význam jeho současné duchovní rozpoložení. Toto rozpoložení určuje vlastní pravý
            vztah k nejdůležitějšímu faktoru jedincova vlastního života - k Nejvyššímu, Pánu
            Ježíši Kristu. Tento faktor je rozhodující v záležitosti vlastního ospravedlnění či
            odsouzení.


            Při pohledu na výše zjevená fakta, co tedy bylo tím, co se Ježíš Kristus snažil
            každému sdělit?


            Toto se stává zřejmým ze symbolického, zástupného či souvztažného významu,
            který mají slova „otec“, „matka“, „bratr“, „sestra“, „syn“, „dcera“, „manželka“ atd.
            Tato slova v pozitivním smyslu odrážejí různé aspekty lásky a moudrosti, dobra a
            pravdy, dobročinnosti a víry a to, jaký mají vztah k lidem a ke všem, jejich institucím
            a jejich rozličným formám projevu. V negativním smyslu tato slova reflektují různé
            aspekty všech zel a nepravd a to, jaký mají vzájemný vztah a jaké formy projevu
            zaujímají.

            „Otec“ v této konotaci, relevantní jen k tomuto tématu, označuje různé lásky a jejich
            pociťování, které jeden přijímá během vlastního pozemského života či během určité
            fáze   projevovaného  života   v   různých  úrovních,   oblastech  a   dimenzích  Stvoření
            Nejvyššího a zóny vymístění. Tyto lásky a jejich náklonnosti se stávají vlastním
            životním stylem a způsobem žití, s nímž se jeden plně ztotožňuje.


            Slovo „lásky“ je užito v plurálu namísto singuláru (jak by anglický jazyk vyžadoval)
            proto, aby reflektovalo souvztažný význam faktu, že jedinec sestává z mnoha velmi
            zvláštních a intimních lásek a jejich velmi specifických a intimních subjektivních a
            osobních   náklonností,   které   ustavují   jeho   vlastní   život.   Každá   specifická   láska
            vlastního života souvztaží s různými duchovními stavy a procesy buď v pozitivním,
            nebo   negativním   smyslu.   Jednotné   číslo   slova   „láska“   nemůže   sdělit
            mnohonásobný   zvláštní   význam   každé   jednotlivé   lásky.   Může   sdělovat   pouze
            generálně souhrnnou a všeobsahující kondici, což není dostatečné k pojednání o
            specifičnosti a intimnosti obsahu každé lásky, jakou kdo má a prožívá. Proto je
            velmi často nutno užít množného čísla takových slov jako „láska“, „zlo“, „dobro“,
            „pravda“, „nepravda“ atd. (to jest „lásky“, „zla“, „dobra“, „pravdy“, „nepravdy“
            atd.).

            V   tomto   ohledu   se   musí   porušit   omezující   gramatická   pravidla,   neboť   zákon
            duchovních souvztažností  je nadřazen jakýmkoli zevním gramatickým pravidlům,
            která velmi často nedovolují vyjádření pravého významu souvztažností obsažených
            v použitém slově.


            Takže slovo „otec“ zde znamená rozličné specifické, soukromé, individualizované,
            intimní a velmi často tajné lásky a jejich početné náklonnosti, které ustanovují nebo
            zcela ovlivňují vlastní současný životní styl, vlastní osobnost, chování, mentalitu a
            vše ostatní ve vlastním každodenním žití.

            Milovat   vlastního   otce   více   jako   Pána   v   této   konotaci   znamená   dát   přednost
            vlastním zevním připoutáním, které kdo pociťuje a učí se je milovat a ve svém životě
            je   následovat   a   u   nich   setrvávat.   Když   někdo   začne   milovat   vlastní   rozličná
            připoutání na účet toho, že se Pán miluje nade vše, upadá do léčky tím, že je
            vlastními připoutáními ovládán a zotročen. V tomto ohledu jedinec ztrácí vlastní
            svobodu a nezávislost. Jestliže však pokračuje v tom, že miluje Pána nade všechny
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130