Page 128 - hinz
P. 128

úplně odmítnout a má se jimi zcela opovrhnout, protože odvádějí pryč od jakéhokoli
            dobra   a   od   jakékoli   pravdy,   chytají   každého   do   pasti   přijetí   zla   jako   dobra   a
            nepravdy jako pravdy.

            Slovo „bratr“ v této jednotlivé konotaci označuje jakékoli jiné než vlastní lásky a
            jejich náklonnosti, které lze nalézt u ostatních lidí, kteří mají buď podobnou povahu
            nebo   následují   podobnou   životní   dráhu.   Jeden   nemá   nikdy   dávat   přednost,
            obdivovat a milovat způsob života jiných lidí nad Pána, ať je jakkoli potěšující,
            obdivující, úspěšný a účinný, protože vlastní život nemůže být ani odvoditelný, ani
            závislý   na   životě   či   lásce   někoho   jiného.   Měla-li   by   taková   láska   a   život   být
            pekelného původu, jeden má odmítnout zlo či opovrhnout zlem takového života a
            jeho lásky a nikoli touto jednotlivou osobou, takže jedinci nebrání jeho vlastní
            nevhodný obdiv jiných forem lásky z pravého zdroje a původu vlastního života, to
            jest z Pána Ježíše Krista v nitru. Nelze nalézt cestu k Pánu Ježíši Kristu skrze jiné či
            podle ostatních nebo dle jejich způsobů žití, milování a fungování. Lze tak učinit jen
            skrze sebe sama a sebou samým z přítomnosti Nejvyššího ve vlastní Niterné mysli.

            Slovo   „sestra“   v   této   jednotlivé   konotaci   označuje   jakákoli   jiná   pojetí,   ideje,
            doktríny, církve, náboženství, instituce, ustanovení, tradice atd. a jejich pravdy nebo
            nepravdy, které jsou velmi podobné povahy či obsahu jako ty, kterými je jedinec
            poblouzněn nebo se kterými se ztotožňuje. Nebezpečí toho, že se vlastní „sestra“
            miluje více jako Nejvyšší, spočívá v tomto ohledu v užívání podobných idejí či pojetí
            obsažených v těchto jiných zdrojích, aby ospravedlňovaly, omlouvaly a dokazovaly
            vlastní   názory,   filosofie,   náhledy,   životní   styl   a   obzvláště   potřebu   a   zlý   návyk
            odvozování všeho z vnějších ustanovení a faktorů. Odvozuje-li každý jiný vše z
            těchto zevních faktorů, pak má sklon přijímat takový zlozvyk - odvozování všeho ze
            zevnějšností - jako nezvratitelnou nutnost a jedinou realitu, namísto toho, aby se to
            považovalo za bláznivou volbu, která není pravou realitou, a tudíž ji lze změnit či
            úplně zavrhnout. Toto je to, co Pán Ježíš Kristus míní slovem „nenávidět“ vlastní
            sestru.


            Slovo „manželka“ se v této jednotlivé konotaci nevztahuje k fyzické choti (v tomto
            ohledu   by   slovo   „manžel“   mělo   podobný   význam   a   smysl),   ale   k   určitému
            duchovnímu stavu, do něhož každá osoba vstupuje bez ohledu na to, zda je mužem
            či   ženou.   Takže   v   tomto   kontextu   se   slovo   „manželka“   žádným   způsobem
            nevztahuje pouze k ženě. Vztahuje se stejně jak k muži, tak i k ženě.

            V tomto ohledu „manželka“ znamená přivlastnění, shromáždění a zahrnutí určitého
            zvláštního   životního   stylu   a   k   němu   se   vztahujících   určitých   specifických
            duchovních   a   neduchovních   idejí,   které   se   stanou   vlastní   vyznávanou   životní
            filosofií   a   náboženstvím.   Tato   filosofie   a   náboženství   se   stane   jedincovým
            vlastnictvím   a   majetkem,   který   potřebuje   být   všemi   prostředky   žárlivě   střežen,
            chráněn, uchováván, uctíván, zbožňován a který se nikdy nesdílí s nikým nebo jen s
            velmi málo vybranými lidmi.


            Velmi negativní konotace tohoto významu je zřejmá, protože taková filosofie či
            náboženství („manželka“) vede k postoji sebeospravedlňování, sebevýjimečnosti,
            netolerance a ke všem ostatním podobným ohavnostem a ošklivostem pekel. Proto
            Pán Ježíš Kristus učinil výrok, že tato „manželka“ se musí nenávidět, to jest musí se
            úplně zavrhnout a musí se jí úplně opovrhnout, má-li se kdo stát Jeho opravdovým
            následovníkem a učedníkem.
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133