Page 127 - hinz
P. 127

poznatky, chápání a pravdy namísto z vlastních niterností, to jest z vlastní Niterné
            mysli, kde lze nalézt Nejvyššího. Takže namísto spoléhání se na Nejvyššího ve
            vlastní   Niterné   mysli   a   odvozování   všeho   z Něho/Ní   spoléhá   se   na   tyto   zevní
            instituce   a   organizované   církve,   o   kterých   se   předpokládá,   že   mají   patent   na
            skutečnou pravdu, a vše se z nich odvozuje.


            Jedinec se tudíž má učit milovat Pána Ježíše Krista, Kdož je pravým Nejvyšším,
            nade všechny tyto uvedené zevní instituce a považovat je, obsahují-li vůbec nějakou
            pozitivní konotaci, pouze za prostředky k tomu, jak se dostat do nitra do přítomnosti
            Nejvyššího, za účelem toho, aby Ho/Ji jedinec miloval každý den stále více, a za
            účelem odvozování všech poznatků a pravdy ze samého zdroje tohoto poznání a
            pravdy - z Nejvyššího.


            Na druhé straně v konotaci výroku Evangelia dle Lukáše ve verši 26, kapitola 14
            nenávidět   vlastní   matku   znamená   opovrhovat   všemi   početnými   nepravdami   a
            zavrhovat nepravdy, které jsou produkovány v peklech a přijímají se a projevují ve
            formě různých náboženství, církví a jejich doktrín, jakož i všemožnými zevními
            institucemi,   organizacemi,   stavy,   kondicemi,   zvyky,   tradicemi,   konvencemi   a
            kulturami, které buď popírají jsoucno a Bytí Boha, nebo prohlašují falešné bohy za
            pravého Boha.

            Je zřejmé, že každé ztotožnění se s výše uvedenou „matkou“ vede k vlastnímu
            zničení   a   úplnému   uzavření   cesty   k   pravému   poznání   Nejvyššího,   Pána   Ježíše
            Krista, jiných a sebe samého. Bez takového poznání a jeho používání jeden zůstává
            úplně ztracen, pokud lpí na vlastní „matce“ a na vlastním „otci“ atd.


            Slovo „syn“ v této jednotlivé konotaci relevantní jen k tomuto předmětu znamená
            všechny důsledky, výsledky a následky, které jeden získává od vlastního „otce“, to
            jest   jako   výsledek   přijetí,   přisvojení   si   všech   vlastních   lásek   a   jejich   různých
            náklonností a ztotožnění se s nimi. Jak každý ví, každá láska a její náklonnosti
            produkuje či přináší ovoce. Tyto plody a důsledky manifestace přisvojených lásek a
            jejich náklonností jsou tím, co znamená a označuje slovo „syn“. „Syn“ znamená
            výsledek, důsledek a následek vlastní lásky a jejích náklonností. Pokud se Pán
            nemiluje nade všechno a nade vše, výsledkem toho budou důsledky a následky,
            které jednoho povedou pryč od Nejvyššího, a tedy v nejzazším smyslu od sebe
            samého. Proto je nutné, životně a kriticky závažné milovat Pána Ježíše Krista více
            než všechny plody, výsledky a důsledky, vlastních náklonností a ztotožňování se.
            Jestliže jsou takové náklonnosti a ztotožňování se ze zlého zdroje, má se jimi
            opovrhnout a nemá se jim vůbec dovolit vstoupit do vlastního života.

            Slovo   „dcera“   v   této   jednotlivé   konotaci   znamená   plody,   výsledky,   důsledky   a
            následky spoléhání se na všechny tyto instituce, které označuje a symbolizuje slovo
            „matka''   (jak   se   popisuje   výše),   a   odvozování   z   nich.   Tyto,   pokud   mají   nějaké
            pozitivní spoluoznačení, se musí milovat méně než Nejvyšší, nebo se jimi má úplně
            opovrhnout a mají se odmítnout, jsou-li pekelného původu.

            Text v Lukášovi používá slovo „děti“, které v této jednotlivé konotaci označuje
            souhrn všech důsledků, následků a výsledků stavu veškerých vlastních lásek a
            jejich náklonností („otec“) a procesu vlastní zaslepenosti zevními faktory a dávání
            přednosti zevním faktorům jako jedinému zdroji pravdy („matka“ - jak se to odráží v
            církvích, institucích, tradicích, zvycích, konvencích, kulturách atd.) na účet svého
            vlastního niterného ducha. Jsou-li tyto faktory pouze pekelného původu, mají se
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132