Page 124 - hinz
P. 124

se má milovat více než kdokoli jiný či cokoli jiného, dokonce více než ti lidé, kteří
            jsou v nejtěsnějším a nejintimnějším fyzickém vztahu s touto osobou. Pán Ježíš
            Kristus se má milovat více než kdokoli jiný proto, že nikdo nemůže být každému tak
            blízký a intimní, jako je Pán, Kdož je vždy přítomen uvnitř každého a Kdož z této
            pozice vytváří a udržuje život v každém. Navíc je to také proto, že každý je nosičem
            velmi jedinečného a velmi odlišného projevu Pánovy přítomnosti uvnitř každého.

            Tento projev je nejvzácnější a nejcennější věcí, jakou každý vlastní a má, protože
            ustavuje jedinečné jsoucno a Bytí každého. Jestliže by bylo možné z této osoby
            odstranit   tuto   přítomnost   a   její   manifestaci,   která   ustavuje   její   jedinečnou   a
            neopakovatelnou   mysl   a   osobnost,   tato   osoba   by   již   nebyla   sebeuvědomělým,
            neopakovatelným   a   jedinečným   „já   jsem“,   ale   jen   prázdnou   slupkou,   která   by
            odpadla a obrátila se v nicotu. Toto je zevní, čili doslovný význam verše 37 v
            kapitole 10 Evangelia dle Matouše.

            Ovšem kvůli velmi důležitým duchovním důvodům Ježíš Kristus nikdy nehovořil
            pouze v zevním čili doslovném smyslu. Ve všech situacích Svého života a učení
            Ježíš Kristus používal pečlivě vybraná slova a výroky, kterými by se mohly sdílet
            mnohonásobné   významy,   srozumitelné   na   všech   úrovních,   stupních,   krocích,
            regionech, světech a dimenzích Jeho/Jejího veškerého Stvoření a zóny vymístění.

            Je nutné si uvědomit, že, jak už Swedenborg naznačil, když Ježíš Kristus hovořil,
            naslouchali mu všichni členové Jeho/Jejího veškerého Stvoření a zóny vymístění.
            Jeho život a všechny události Jeho života byly pečlivě do všech nejmenších detailů
            sledovány,   pozorovány   a   zaznamenávány   každým   jednotlivým   jedincem   ve
            veškerém Stvoření a ne jen těmi, kdo s Ním na této planetě fyzicky chodili a hovořili.
            Proto  Ježíš Kristus vždy hovořil v jazyce souvztažností a podobenství, to jest v
            reprezentativních   a   symbolických   významech.   Tento   jazyk   je   všehovesmírným
            jazykem a je s to synchronně a simultánně sdělit důležité duchovní ideje všem
            světům a dimenzím ve Stvoření Nejvyššího. Takže všechny výroky Pána Ježíše
            Krista mají velmi malý či jen okrajový vztah k velmi úzkému, jednostrannému a
            rigidnímu pojímání pozemských vztahů a událostí. Takže když hovoří o matce, otci,
            synu,   dceři,   sestře,  bratru,  manželce,  manželovi,  milenci   či  co máme,  nikdy   to
            neznamená, nebo jen nepřímo to znamená pozemské, fyzické či pokrevní vztahy
            mezi těmito příbuznými.

            Slova   „otec“,   „matka“,   „syn“,   „dcera“,   „sestra“,   „bratr“,   „manželka“,   „manžel“,
            „milenec“ atd. mají mnohý a mnohonásobný smysl a význam.  Těmito slovy se
            celému Stvoření ve všech jeho dobách, úrovních, stupních, krocích, dimenzích,
            rozpoloženích, stavech, místech, paračasech či čímkoli v jsoucnu a Bytí sdělují
            velmi  důležité   a   významné  duchovní   ideje.  Takový  je   význam  každého   zevního
            jazyka a jeho slov, užívaných lidmi ke komunikaci jednoho s druhým. Naneštěstí si
            většina lidí neuvědomuje, že jejich jazyk a všechna jeho slova mají takový důležitý
            smysl   a   význam   a   omezují   chápání   svého   jazyka   pouze   na   zevní,   doslovné
            sdělování jejich každodenního žití.

            Avšak každé jednotlivé slovo, které lidé používají či pronášejí, obsahuje daleko více
            než to, co se jím lidé jeden druhému snaží sdělit. To je důvod, proč Ježíš Kristus
            řekl:
                                      „Neboť svými slovy se ospravedlníte a
                                         svými slovy se odsoudíte.“ (Evangelium
                                             dle Matouše, kapitola l2, verš 37).
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129