Page 133 - hinz
P. 133

to učiněno v Absolutním smyslu. Absolutní smysl se vnímá a prožívá všemi jeho
            relativními přijímači způsobem stálých změn. Když tudíž Pán říká: „Hle, činím vše
            nové“, neznamená to jeden omezený akt stvoření něčeho nového, jak by někteří lidé
            rádi věřili. Znamená to neustálou nepřestávající věčnou tvorbu všeho nového.


            Tento   druh   tvořivého   úsilí   a   jeho   aktualizace   dává   každému   věčnou   příležitost
            postupně prožít všechny stavy, kondice, procesy, doby, dimenze, všechnu módy
            jsoucna a Bytí a jejich nekonečen projevy.


            Takovou životní, postupnou zkušeností krok za krokem se umožňuje být blíž a blíže
            a   stále   více   se   přibližovat   k  Absolutní   přirozenosti   Nejvyššího,   která   obsahuje
            všechny možné změny od věčnosti do věčnosti a od nekonečnosti do nekonečnosti.
            Toto je hlavní motivační faktor jsoucna a Bytí Stvoření. Nic jiného nemůže skutečné
            motivovat jeho bytí a existování.

            Z pozemského hlediska a z hlediska negativního stavu je jedním z důvodů, proč se
            lidé, lapení v negativním stavu dle své volby, často cítí tak nešťastně a bídně, to, že
            chtějí zachovat či udržovat jeden určitý stav či rozpoložení navždy. Chtějí na této
            planetě žít věčně. Ve svém pozemském těle chtějí vypadat a cítit se krásně až do
            samého konce. Chtějí mít dobrou náladu, štěstí a spokojenost či cokoli navždy bez
            jakékoli změny. Takové přání vyvěrá ze samotné povahy negativního stavu, který
            chce v každém daném okamžiku zůstat takovým, jaký je, aniž by kdy navěky změnil
            své stavy a kondice.

            Jak bylo mnohokráte předtím uvedeno (v jiných spisech tohoto autora), duchovní
            války negativního stavu jsou pouze za jedním účelem: Zachovat jeho status quo na
            věčnost   -   nedovolit,   aby   nastala   jakákoli   změna   jeho   stavu   a   rozpoložení.   Lze
            symbolicky říci, že povstání negativního stavu proti stavu pozitivnímu je především
            kvůli pravé povaze stavu pozitivního, jenž je stavem, módem a procesem neustálé
            proměny a plynutí. Tato povaha pozitivního stavu přivádí negativní stav takříkajíc k
            šílenství. Proto negativní stav chce stav pozitivní vypudit, aby ustavil své vlastní
            panství věčné stagnace. Jen málo najisto ví, že stagnující, neměnná kondice může
            způsobit jeho vlastní věčný konec. Jen málo ví, že pokud by duchovní války, které
            negativní stav vede proti stavu pozitivnímu, neměly pokračovat a udržovat negativní
            stav v potřebě stálé změny a pohybu, každý v negativním stavu by přestal existovat.
            Negativní stav zajisté ví málo, že jakmile je určitý cíl završen a dosažen a jakmile
            zde již neexistují žádné motivační faktory konat či snažit se o něco jiné, veškerý
            život včetně života negativního stavu se zastaví právě zde.

            Negativní stav je možný jen proto, že existuje stav pozitivní. Pozitivní stav je možný
            pouze proto, že stálá změna a plynutí jsou esencí a substancí jeho jsoucna a Bytí.
            Jestliže   se   pozitivnímu   stavu   odejme   esence   a   substance   pozitivnímu   stavu,
            pozitivní stav již není. Jestliže není již pozitivní stav, není již stav negativní, protože
            negativní   stav   závisí   na   zdroji   svého   života,   jenž   zajišťuje   pozitivní   stav   svým
            jsoucnem a Bytím od Nejvyššího. Takže nakonec je i negativní stav ve stavu stálé
            změny, pohybu a proměňování.

            Nikdo v negativním stavu nemůže být nikdy šťasten, protože negativní stav je bída
            sama, každý v něm chce být šťasten, aby se vyhnul svému bídnému stavu. Pro
            každého, ať je jakkoli pozitivní, je ale, jsa v negativním stavu, nevyhnutelné být ve
            stavu a cítit se z času na čas ubohým, v depresi, nešťastným, uraženým, netečným,
            frustrovaným, podrážděným, ustrašeným, strachujícím se, ustaraným, obávajícím
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138