Page 132 - hinz
P. 132

která nutně pozměňuje vlastní prostředí, aniž by se prostředí opustilo. Tento závěr
            je porušením zákona souvztažností a zákona všezahrnujících změn.

            Změna stavů a rozpoložení vlastního nitra nemůže být sebenapájející se smyčkou.
            Je vždy reflektována ve změnách všech ostatních elementů ve Stvoření a ve všech
            jemu odpovídajících dimenzích. Pokud je jeden ve své možnosti se měnit omezen
            pouze   na  určité   způsoby   této   změny,   je   ochuzen   o   možnost   volby   všech
            nekonečných počtů a variet možností voleb, které jsou k dispozici. Jestliže by tomu
            bylo tak,  jeden by   ztratil  svou  svobodu  volby. Omezit  někoho  pouze  na   určitý
            omezený počet možností volby znamená vyloučit ho ze zakoušení některých jiných
            důležitých změn, které jsou životně důležité pro jeho neustálý duchovní pokrok. V
            takovém případě by jeden neměl svobodu zvolit si jakýkoli možný způsob změn
            vlastního současného stavu a rozpoložení, ale na místo toho by byl nucen měnit se
            dle   nutnosti   určitých   linií   diktovaných   rozhodnutím   někoho   jiného.   To   by   bylo
            otroctvím, ne svobodou. Nejvyšší nepůsobí v rámci omezených parametrů. Proto
            každý podléhá změnám všech stavů, rozpoložení a procesů, v jakých je v každém
            jednotlivém okamžiku či místě vlastního života.

            Je   nutné   si   uvědomit,   že   změny   vlastních   stavů   a   rozpoložení   jsou   v   každém
            okamžiku jak velmi jemné, detailní a někdy nevnímatelné vlastním uvědomělým
            vědomím,   tak   i   velmi   obecné,   všezahrnující   a   globální   s   plným   vědomým
            uvědoměním jejich nastávání, takže lidé se vteřinu po vteřině nacházejí ve stálém
            módu změn. Například je nemožné udržet vlastní pozornost příliš dlouho na jeden
            jednotlivý předmět. Vlastní pozornost je v módu neustálého posunu. Je nemožné se
            soustředit   na   jednu   myšlenku   či   nápad   na   dlouhé   časové   období,   aniž   by   se
            příležitostně nepřemýšlelo o něčem jiném. Je nemožné být stále ve stejném módu či
            navždy mít nezměněné pocity. Je nemožné být na dlouhé časové období pouze
            fyzickým. Jeden se neustále pohybuje a je aktivní i během vlastního fyzického
            spánku. Je nemožné zůstat navždy v jednom bodě. Z času na čas musí jedinec
            posunout svou pozici či místo.


            Je nemožné stagnovat v jednom jednotlivém věku. Jeden se stává starším a jeho
            zjev se mění. Je nemožné udržovat navždy stejný postoj. Je nemožné prožít tutéž
            událost dvakrát přesně stejným způsobem. Pro tutéž osobu je fyzicky nemožné
            prožít dětství či jakékoli jiné období ve vlastním životě dvakrát. Je nemožné se
            fyzicky navrátit do stejného místa, stavu či kondice, jež byla již jednou prožita, čili
            prožít tutéž zkušenost dvakrát či vícekrát stejným způsobem. Vždy bude existovat
            substanciální a esenciální odlišnost v každé zkušenosti a situaci, i když se jeden
            navrací do téhož města či domu, v němž byl předtím. Nelze opětovně zaujmout
            přesně stejným způsobem tentýž okamžik, který byl prožit v tomto místě či domě
            den nebo vteřinu předtím. Pro tutéž osobu, která již jednou zažila fyzické zrození či
            fyzickou   smrt,   je   nemožné   je   prožívat   podruhé   či   vícekrát,   jak   by   rádi   věřili
            následovníci   pojetí   reinkarnace.   Je   nemožné   navždy   pobývat   v   nějakém   stavu,
            rozpoložení, místě, čase, situaci, vztahu, angažování či v čemkoli, co kdo má, bez
            toho, že by se nepředvídal jeho konec a začátek něčeho nového a odlišného. Jinak
            by Pán Ježíš Kristus nemohl říci:

                                                          „Hle, činím
                                                          vše nové.“

            Když Pán učinil takové prohlášení, učinil je ze Svého Absolutního stavu, protože
            taková je Jeho/Její Přirozenost. Prohlásit něco z Absolutního stavu znamená, že je
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137