Page 82 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 82

ukázán účel a cíl Velkého plánu.


            Poté, co měly čas, aby zvážily a posoudily všechny alternativy, které měly k dispozici,
            a učinily rozhodnutí ze své duchovní svobody, mohly si vybrat buď se znovu navrátit
            do Absolutního jsoucna a bytí, nebo přijmout toto poslání s tím, že věděly, že na
            určitou dobu - po dobu života na Zemi, ale ne navždy - nebudou mít k dispozici
            vědomou paměť či vědomé ponětí o tomto výběru a jeho důsledcích a následcích.

            Když samy sebe potlačí, výsledkem dvou navzájem spojených buněk nebude jejich
            růst, ale fyzicky odumřou. Když ideje sebe poslání za těchto podmínek přijmou, buňky
            započnou růst a vyvinou se v plně živou, funkční a poznávající lidskou bytost, která
            má v sobě všechny tři stupně - duchovní, dušemi a fyzický. Jediná zkušenost, která
            chybí, je zkušenost přímého nadělení od Nejvyššího. Nicméně má novou zkušenost
            nepřímého nadělení od Nejvyššího, z níž si může, pokud si tak přeje, odvodit, že její
            život je přímým výsledkem Absolutního jsoucna a Absolutní existence Nejvyššího,
            neboť jinak by živé buňky, ze kterých byla vytvořena, nemohly samy v sobě mít život a
            byly   by   jen   mrtvými   přírodními   prvky,   které   nemohou   vytvářet   žádnou   živou
            uvědoměle vědomou či nesentientní živou bytost.

            Jak se starší generace v průběhu historie člověčenstva přemísťovala do duchovního
            světa, byli všichni lidé na planetě Zemi postupně vytvořeni touto novou metodou -
            nepřímým   nadělením   od   Nejvyššího   s   pomocí   přírodních   nástrojů,   vytvořených
            přírodovědci pro tento účel. Nová,  biklonovaná  generace byla zcela tohoto původu.
            Cokoli postrádala z přímé zkušenosti přímého duchovního nadělení a jeho důsledků a
            následků,   bylo   jí   dáno   výukou   od   jejich   stvořitelů,   kteří   stále   měli   tuto   přímou
            zkušenost. Tak tedy poprvé existoval stav určité ohraničené neznalosti. Před tím byl
            každý přímým vybavením Nejvyššího v plném stavu a poznání. Ale teď, kdy tato přímá
            zkušenost chyběla, byla tu tedy její neznalost a muselo se jí naučit od někoho, kdo ji
            měl. Byla proto zaznamenána, aby se tak zachovala pro ty následující, kteří nebudou
            mít   takovou   přímou   zkušenost.   Tato   snaha   je   prvním   krokem   k   postupnému
            vybudování   lidských   tradic   a   zvyků.   Jakákoliv   nepřímá   zkušenost   něčí   nepřímé
            zkušenosti se stává předmětem zkreslení a odlišného subjektivního vnímání, chápání
            a   výkladu,   který   vede   k   různosti   názorů.   V   jednotě,   jedinosti   a   harmonii   počal
            postupný rozklad. Toto je další obrovský krok k duchovní recesi.


            Nová generace, které pocházela přímo z lidí, kteří byli přímým nadělením Nejvyššího,
            se od svých předchůdců nijak významně neodlišovala, neboť veškeré informace, které
            měli   jejich   předchůdci,   jí   byly   bezprostředně   přístupné.   Toto   ponechávalo   malý
            prostor pro pochyby, nesouhlas a disputace. Pravidla a jejich výklady byly dány jak
            živými   příklady,   tak   prostředky   záznamu.   Navenek   se   tedy   jejich   životní   styl   a
            uspořádání   jejich   vlády   odlišovaly   velmi   málo   od   předcházející   generace.   Vše
            probíhalo dobře a hladce. Avšak sémě budoucího odchýlení bylo v nich již zaseto
            prostřednictvím způsobu, s jakým souhlasili vejít do tohoto světa.

            Existovala stále přímá komunikace se všemi dimenzemi a duchovním  světem, ale
            přímá   spontánní   komunikace   s   Nejvyšším   upadala.   Jelikož   tato   generace   bytostí
            nebyla přímým nadělením od Nejvyššího, měli jen malou touhu s Ním/Ní komunikovat
            přímo. Namísto toho daleko  častěji  komunikovali s Nejvyšším nepřímo skrze jejich
            vlastní duchovní rádce, které Nejvyšší pro ně určil za tímto účelem, a prostřednictvím
            korespondencí,   které   se   naučili   od   těch,   co   byli   stvořeni   přímým   nadělením   od
            Nejvyššího. Jelikož postrádali něco z úplnosti a celistvosti přímé duchovní zkušenosti,
            toto je u nich kompenzováno vybudováním a vytvořením reprezentujících prostředků
            přírodního a duševního zobrazení této přímé zkušenosti. Takže jsou jim zobrazeny
            určitými   duševními   dispozicemi   a   vlohami   a   nejrůznějšími   uměleckými   a   jinými
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87