Page 79 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 79

otázkou,   protože   dostává   vždy   odpověď   kvůli   skutečnosti,   že   je   živou   a   myslící
            entitou. Avšak oživené smyslové orgány ve svém omezeném celku fyzické zkušenosti
            a se svou velmi nízkou duchovností samy o sobě mohou a budou iniciovat tuto
            otázku. Jakmile je tato otázka počata, vystupuje k vnitřní úrovni, kde je duchovnost.
            Duchovnost však sama v sobě zná odpověď včetně důsledků a následků této situace.
            Ale   cokoli   duchovnost   zodpoví,   sestupuje   do   smyslové   úrovně   nejzevnějšího
            přírodního stupně a projevuje se zde prostředky, které jsou přístupné tomuto stupni -
            konkrétní reprezentací.  Jednoduše  se to  stane. Žádný   jiný  způsob  odpovědi   není
            možno na této úrovni a na tomto stupni pochopit. Jakmile se ale odpověď poskytne jí
            a jemu vlastní řečí - řečí stávání se, událostí a konkrétní zkušenosti, její obsah a smysl
            je přiváděn zpět ke všem ostatním úrovním. Jak postupují ve stoupající posloupnosti,
            tato odpověď se překládá do jazyka každé úrovně a každého stupně. Takto každý má a
            chápe, co se děje, a každý se může poučit z této zkušenosti.


            Jak si je nyní možno připomenout z Bible, had směruje svoji otázku k ženě neboli,
            chceme-li být přesní, k femininnímu principu jsoucna. Jedním z femininních principů
            je láska k vlastnímu poznání. Na úrovni nejzevnějšího stupně nejzevnějšího kroku je
            tato láska láskou ke zkoumání a objevování nových věcí. Jakmile tato smyslová, tato
            poslední   duchovní   oblast   lidského   jsoucna,   kterou   představuje   had,   položí   tuto
            otázku,   tato   automaticky   směřuje   k   té   části   lidské   mysli,   která   touží   objevovat  a
            zkoumat. V duchovním smyslu je to ženský princip. Proto je v biblickém smyslu tato
            otázka adresována ženě. Kvůli své povaze lásky k bádání a objevování nemá tento
            princip jinou možnost než tuto otázku přijmout. V biblickém smyslu to představuje
            přijetí   ovoce   a   jeho   pojídání,   kdy   se   shledává   příjemným   (každé   zkoumání   a
            objevování je příjemné mysli) a kdy se podává muži, to jest rozumovému procesu,
            kvůli substantizaci a racionalizaci nutnosti konat.


            Vytvoří se tedy všeobecný souhlasný názor: Otázka je zajímavá, hodna zkoumání; v
            procesu jejího zodpovězení je možno získat mnoho užitku a nové poznatky. Láska a
            potřeba vědět - femininní princip, a poznávání nebo získávání poznatků a bytí v tomto
            poznání - maskulinní princip, a samozřejmě sama otázka - to nejzevnější obou principů
            v  jejich   senzorickém   konglomerátu,   vytváří   dosti   dobře  základnu,   na   které   se   dá
            vybudovat nová metodologie a získat nové poznatky. Záměr je dobrý, ale vznikl na
            nesprávném místě a ubírá se nesprávným směrem. Vzhledem k pozici oblasti, odkud
            pochází tato otázka, a kvůli tomu, aby se zodpověděla na její úrovni, obrátí se vše
            ostatní v lidské mysli k této oblasti. Tak vzniká hlavní, první krok na počátku lidského
            duchovního úpadku, v něm se obrátí veškerá lidská pozornost k přírodnosti smyslové
            zkušenosti a k vytváření závěrů založených na NÍ namísto duchovnosti. A to se rovná
            odvrácení se od duchovnosti, což se fakticky rovná odvrácení se od Nejvyššího, kdož
            jest v této duchovnosti jako ve Svém vlastním.

            Prvním krokem k zodpovězení této otázky, kterou položili přírodovědci, bylo to, že ji
            skryli   před   ostatními.   Dobře   totiž   při   své   duchovní   úrovni   věděli,   jaký   by   mohla
            způsobit rozruch. Majíce také ohromnou psychickou moc, blokovali zdroj této otázky
            od vědomí ostatních. Nemohli blokovat znalost takovéto otázky, neboť hned jak byla
            vyřčena, stala se trvalým vlastnictvím  všeuniverzálního  vědomí z Nejvyššího a byla
            přístupná všem ve všech světech a jejich dimenzích. Byli ale schopni ji skrýt před
            vlastními lidmi. Toto bylo povoleno Nejvyšším, aby tato otázka měla možnost být
            zodpovězena.


            Ukrytí zdroje této otázky vedlo ke zcela nové zkušenosti, která dosud neexistovala - k
            podvodu. Toto je jiný krok k  pseudostvoření  negativního stavu. Znalost této nové
            zkušenosti a úspěch při ukrytí byly prožity veškerým konglomerátem výstupů a vstupů
            lidské mysli jako něco příjemného, neboť byly něčím novým. Takto se uskutečnilo
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84