Page 83 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 83

přírodními   popisy   nejrůznější   atributy,   principy   a   kategorie   Nejvyššího.   Jsou
            vytvořeny fyzické obrazy, aby reprezentovaly každou duchovní kategorii v Nejvyšším.
            Dobře   chápali,   že   tyto   obrazy   samy   o   sobě   nejsou   živé,   ale   slouží   jen   účelu
            reprezentace,  aby   přinášely  větší  intenzitu   duchovního   chápání   a  zprostředkování
            toho, co přímo postrádali.


            Z tohoto nepřímého reprezentování v procesu vývoje člověčenstva je jen krok k tomu,
            aby lidé vnímali tyto fyzické reprezentace nejniternějších atributů, kategorií a principů
            Nejvyššího jako několik bohů nebo mnohá božstva; v následující sestupné spirále
            dějin člověčenstva všechny přírodní reprezentace jako bohy samy a v další zatáčce
            dějin pak nevnímali tyto fyzické reprezentace už jako bohy vůbec - neboť není žádný
            Bůh   či   Nejvyšší.   Nakonec   se   skončí   u   předpokladu,   že   neexistuje   vůbec   žádná
            duchovnost   a   jediným   existujícím   bohem   je   příroda   sama.   Toto   je   nevyhnutelný
            následek takovéhoto procesu.

            Je-li   někdo   přímým   nadělením   Nejvyššího,   netouží   po   žádném   zprostředkování,
            protože to je nižší duchovností. Samou povahou této přímosti se nachází v přítomnosti
            Nejvyššího, a sama tato přítomnost vylučuje nižší úroveň duchovnosti.

            Aby se zodpověděla původní otázka, bylo nutné dovolit stvoření generace nepřímým
            nadělením neduchovními prostředky, v níž je možná přítomnost nižší duchovnosti.
            Jakákoli nižší úroveň duchovnosti vyžaduje zprostředkování k plné duchovnosti.

            A   toto   tedy   byl   důležitý   rozdíl   mezi   novou   generací   a   jejími   předchůdci.   Tito
            předchůdci měli stále na mysli, že cokoli, co učinili, bylo s dobrým záměrem a ku
            prospěchu člověčenstva. Do té doby tu nebylo zle míněné motivace, aby se odpadlo
            od   duchovnosti   či   se   přinesla   vlastními   experimenty   zkáza   člověčenstvu.   Proto
            starostlivě zachovali pro následovníky všechny duchovní prostředky a vyučovali o
            nich své děti, které si jich kvůli svému nepřímému nadělení nebyly vědomy. Jakmile
            tato stará generace přesídlila do duchovního světa, její členové se stali dle své volby
            duchovními   poradci   generace   nové   a   udržovali   nepřetržité   volně   přístupnou
            komunikaci z duchovního do přírodního světa a naopak.

            Takto stvoření lidé stále přicházeli na svět s většinou znalostí a schopností, jaké měli
            jejich předchůdci, s výjimkou nevědomosti, která byla výsledkem způsobu, jakým byli
            vytvořeni.   Ale   jejich   neznalost   byla   kompenzována   výukou   od   jejich   stvořitelů   a
            korespondencemi.   Tato   situace   vytvořila   poprvé   novou   zkušenost   a   nový   vztah.
            Jelikož   měli   tito   lidé  jen   nepřímé   nadělení   od   Nejvyššího,   Nejvyšší  byl   jen   jejich
            nepřímým Rodičem. Přímými rodiči se nyní stali dva lidé, jejichž buňky byly použity.
            Protože tato dvojice lidí byla určena k tomu, aby učila tuto novou bytost, která z nich
            byla stvořena, vešly do bytí nové pocity - pocity náležení, vlastnictví, mateřství a
            otcovství   na   straně   jedné,   na   druhé   straně   pocity   závislosti,   obdivu   a   respektu
            vzhledem k těmto dvěma lidem, kteří byli té bytosti vlastními a jedinými. Takto vzešlo
            první stadium existence vztahů rodičů a dětí. V tomto prvním stadiu byly však tyto
            vztahy poněkud odlišné od současné formy rodičovství. Podobaly se vztahu rádce a
            žáka s jistým vědomím výlučného náležení, které se stalo základnou, z níž se nakonec
            později v historii lidstva vyvinul současný rodičovský vztah.

            Pocity naležení postrádaly do té doby na intenzitě ve své intimnosti a na výlučnosti.
            Bylo tu jen všeobecné vědomí, že někdo pochází ze živých buněk dotyčných dvou lidí,
            a ne z nikoho jiného. V té době započal vývoj obecného vědomí, že dítě pochází z nich,
            a ne z nikoho jiného. Jak se postupně toto cítění a uvědomění stále více prohlubuje,
            skončí nakonec v ustanovení tradic a zvyků ve vztazích mezi rodiči a dětmi, což potom
            vede k ustanovení instituce manželství a rodiny. Takováto instituce však postrádá
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88